فیلتر آب یخچال ساید

علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال و تعویض فیلتر یخچال ساید

فیلتر یخچال ،آب برای زنده ماندن ضروری است . اطمینان از مصرف آب پاک اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه های انجام این کار سرمایه گذاری در یک فیلتر آب برای یخچال است . اما موارد مختلفی می توانند در طول عمر فیلتر آب تأثیر بگذارند. این موارد شامل میزان آلاینده هایی است که در آب و محل زندگی شما وجود دارد.

اگر میزان سختی آب مصرفی شما بالا باشد , مواد معدنی بیشتری در آن وجود دارد .که می تواند باعث اشباع فیلتر شما شود . اگر میزان آب مصرفی شما بیش از حد متوسط باشد ، ممکن است لازم باشد زودتر فیلتر آب خود را تعویض کنید.

آب با سختی بالا و آلوده می تواند بر سلامتی شما از جمله پوست و مو تأثیر بگذارد. بدون شک دستگاه تصفیه آب بهترین راه برای نرم کردن آب برای بهبود زندگی و سلامتی شما هستند . بنابراین ارزش آن را دارند که بسیار هزینه کنید.

زمان تعویض فیلتر یخچال ساید

به محض نصب فیلتر آب ، زمان تعویض آن اهمیت زیادی دارد. همه از راحتی داشتن آب و یخ در یخچال لذت می برند . اما آب کثیف و فیلتر نشده می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

درک اینکه چه چیزی طول عمر فیلتر آب شما را تحت تأثیر قرار می دهد . اهمیت زیادی دارد. در اینجا علائم هشدار دهنده برای زمان تعویض فیلتر یخچال ساید آورده شده است:

۱- چراغ فیلتر یخچال

در اکثر یخچال های ساید چراغ نشانگری وجود دارد که روشن می شود و به شما اطلاع می دهد که چه موقع زمان تعویض فیلتر یخچال شما فرا رسیده است. بسیاری از آنها قرار است بعد از مدت زمان مشخصی روشن شوند. با این حال ، در برخی از مدلهای جدید بررسی وضعیت واقعی فیلتر یخچال متفاوت است و فقط درصورت کثیف بودن فیلتر این چراغ روشن می شود.

۲- تقویم را بررسی کنید

اتفاق نظر بین اکثر تولیدکنندگان یخچال این است که شما باید هر شش ماه فیلتر یخچال خود را عوض کنید – شبیه تعویض منظم روغن در اتومبیل پس از یک دوره خاص.

برخی از یخچال ها حتی دارای برچسب هستند که در آن می توانید تاریخی را که فیلتر فعلی را نصب کرده اید یادداشت کنید و تاریخی که باید آن را تعویض کنید. مطمئنا ، یخچال هایی که به طور منظم و بیشتر استفاده می شوند ممکن است تعداد دفعات تعویض فیلتر آنها بیشتر باشد ، بنابراین ممکن است این یک جدول زمانی دقیق نباشد.

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال

۳- جریان کند آب

گیر کرده؟ اگر آب خروخی یخچال شما کندتر از حد معمول باشد ، می تواند به دلیل ایجاد رسوبات معدنی در فیلتریخچال باشد. این نشان می دهد فیلتر شما وظیفه خود را انجام داده و از ورود آلودگی ها به آب مصرفی شما جلوگیری می کند.

اندازه یخ های یخچال می تواند نشان دهنده مسدود بودن فیلتر یخچال باشند . اگر اندازه مکعب های یخ تولیدی یخچال در حال کوچکتر شدن هستند و دستگاه توزیع کننده یخچال کندتر کار می کند ، این ممکن است نشان دهنده پایان عمر مفید فیلتر یخچال باشد.

۴- طعم ناخوشایند

طعم و مزه و یا بافت نامطبوع ؟ یک فیلتر آب قدیمی می تواند طعم آب آشامیدنی شما را تغییر دهد ، بنابراین ، اگر متوجه تغییر طعم آب شدید باید به فکر نصب فیلتر جدید باشید. همچنین ممکن است آب مصرفی شما دارای بافتی با دانه های رسوب باشد ، که نشان می دهد رسوب با گذشت زمان جمع شده و دیگر نمی تواند فیلتر شود.

۵-ظاهر غیر عادی

آیا یخ و آب مصرفی شما تغییر رنگ داده است؟ یخ تیره و غیر شفاف نشانه واضحی است که ممکن است فیلتر آب یخچال شما نیاز به تعویض داشته باشد. اگر فیلتر شما نیاز به تعویض داشته باشد ، می توانید با دیدن رنگ آب خروجی نیز تشخیص دهید زیرا ممکن است به رنگ تیره باشد.

۶- به بو توجه کنید.

آیا آب و یا یخ خروجی یخچال بوی بدی می دهد؟ ممکن است فیلتر آب شما باشد. بوها ممکن است از ترش ، شیرین ، ماهی و متغیر باشد و یا ملایم یا بسیار بد باشد. این می تواند به دلیل تجمع مواد معدنی ، رسوبات و باکتری هایی باشد که دیگر فیلتر نمی شوند.

۷- یک آزمون انجام دهید.

اگر می خواهید بدانید که فیلتر یخچال شما به درستی کار می کند یا نه ، یک آزمایش ساده می تواند جواب شما را بدهد. مقداری آب فیاتر شده را در لیوان بریزید و صبر کنید . اگر فیلتر آب شما آماده تعویض باشد ، رسوبات در بالا یا پایین لیوان ظاهر می شود.

قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ

معمولا در یخچال های سامسونگ زمانی که چراغ شاخص فیلتر به رنگ قرمز شد باید فیلتر یخچال تعویض گردد. قرمز شدن چراغ فیلتر هر ۶ ماه یکبار اتفاق می افتد و زمانی که فیلتر یخچال تعویض شود رنگ چراغ فیلتر به آبی تغییر می کند. زمانی که چراغ فیلتر به رنگ بنفش باشد به معنای این است که شما به مدت ۵ ماه از فیلتر استفاده کرده اید و قرمز بودن فیلتر یخچال به معنای این است که شما ۶ ماه از فیلتر استفاده کرده اید.

فیلتر آب یخچال سامسونگ

  • در صورت تغییر فیلتر یخچال ، برای تنظیم مجدد برنامه زمانبندی تعویض فیلتر ، دکمه Ice Type را برای ۳ ثانیه فشار دهید.
  • اگر نمی خواهید از فیلتر آب استفاده کنید ، بیش از ۵ ثانیه دکمه Ice Type را فشار دهید ، نشانگر فیلتر و صفحه نمایش تعویض فیلتر خاموش می شوند.

نحوه تعویض فیلتر یخچال سامسونگ

قرمز شدن چراغ فیلتر نشان دهنده زمان تعویض فیلتر آب است. برای اینکه به شما فرصت دهد که یک فیلتر جدید بگیرید ، چراغ قرمز درست قبل از تمام شدن ظرفیت فیلتر فعلی روشن می شود. برای تعویض فیلتر آب یخچال باید این مراحل را دنبال کنید.

  • اتصال برق یخچال را قطع کنید. سپس فیلتر آب (۱) را تقریبا ۱/۴ در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • فیلتر آب را خارج کنید.

چگونگی تعویض فیلتر یخچال

تعویض فیلتر یخچال

برای تعویض فیلتر یخچال شیر ورودی آب را ببندید. گاهی اوقات خارج کردن فیلتر آب کارسختی است زیرا ناخالصی های موجود در آب باعث چسبیدن فیلتر می شود. اگر مشکل دارید فیلتر آب را محکم بگیرید و آن را محکم به سمت بیرون بکشید.

وقتی فیلتر آب را می کشید ، ممکن است کمی آب از دهانه آن نشت کند. این طبیعی است. برای به حداقل رساندن نشت آب ، هنگام کشیدن کارتریج فیلتر ، آن را به حالت افقی نگه دارید. برای جلوگیری از سرریز کردن ، سینی فیلتر آب را خالی کنید (۳) و اطراف محفظه فیلتر را خشک کنید (۲).

زمان تعویض فیلتر یخچال

  • فیلتر جدید را در محفظه فیلتر قرار دهید (۴).
  • فیلتر را فشار داده و سپس آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل شود.

اگر فشار آب خیلی زیاد است ، شیر تأمین آب را ببندید. نماد قفل شده باید روبروی خط نشانگر قرار بگیرد.

فیلتر یخچال ساید

  • برای تنظیم مجدد فیلتر دکمه آلارم را ۳ ثانیه نگه دارید . رنگ نشانگر از قرمز به آبی ، سبز یا زرد تغییر خواهد کرد.
  • مطمئن شوید که منبع آب را دوباره متصل کرده اید  (اگر قبلاً آن را خاموش کرده اید).
  • برای تعویض فیلتر آب می توانید بصورت آنلاین بررسی کنید یا با نمایندگی قطعات سامسونگ و ثمین آب تصفیه آب ثمین تماس بگیرید. مطمئن شوید که فیلتر آب دارای آرم SAMSUNG روی جعبه و روی فیلتر آب باشد.

آب سالم و تمیز از سلامتی شما محافظت می کند و دارای طعم ، ظاهر و بوی خوشایندی است.آلودگی ها می توانند بر کیفیت آب و یخ شما تاثیر بگذارد. انواع فیلترها و لوازم جانبی برای نیازهای روزمره شما وجود دارد تا از امنیت و سلامتی شما و خانواده تان محافظت کند.

سبد خرید