فیلتر تصفیه آب

بهترین زمان تعويض فيلتر تصفيه آب

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

عدم تعویض به موقع فیلتر تصفیه آب مضرات فراوانی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- باعث کاهش کیفیت آب تصفیه شده می شود.

۲-تمام آلایندهای شیمیایی و گل و لای از آب حذف نشده و باعث به خطر افتادن سلامتی انسان می شود.

۳-باعث آسیب رسیدن به قطعات دستگاه تصفیه آب و کاهش طول عمر فیلترهای مرحله بعد می گردد.

۴- باعث می شود دستگاه تصفیه آب ساعات زیادی را کار کند و در نتیجه عمر سوییچ, آداپتور برق و قطعات برقی کاهش می یابد.

۵-فشار زیادی به پمپ وارد می شود و باعث آسیب رسیدن به آن می شود.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب الیافی

فیلتر الیافی تصفیه آب یا پروپیلن کلیه ذرات معلق (گل و لای، شن و ماسه ، زنگ لوله ها و … ) موجود در آب را با دقت ۵ میکرون حذف  می کند. توجه داشته باشید که فیلتر الیافی قابل شستشو نیست و حتما باید در زمان تعیین شده تعویض گردد. این فیلتر پس از جذب ذرات معلق در آب, رنگ آن به رنگ قهوه ای تغییر پیدا می کند. هرچه رنگ فیلتر الیافی به رنگ قهوه ای تیره تر تبدیل شود به معنای اشباع شدن ظرفیت فیلتر الیافی است.بنابراین  زمان تعویض فیلتر الیافی را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. ولی باید پس از گذشت ۳ الی ۴ ماه فیلتر را تعویض نمایید زیرا فاسد می گردد و دیگر قابلیت جذب ذرات درشت ندارد و باعث آسیب رساندن به فیلترهای بعدی می گردد.

✅ فیلتر الیافی باید بعد از گذشت ۳ الی ۴ ماه تعویض گردد.

فیلتر الیافی

 زمان تعویض فیلتر تصفیه آب کربن فعال

فیلتر کربن فعال کلر و گازهای شیمیایی محلول در آب را حذف می کند و طعم و بوی آب را بهبود می بخشد. هر فیلتر کربن ظرفیت معینی دارد و میزانی از آلاینده های آب را می تواند حذف کند. اگر فیلتر کربن اشباع شود، آلاینده ها وارد روزنه های موجود در کربن نشده و از کنار آن عبور می کنند. اگر فیلتر الیافی استفاده شده در مرحله اول، فیلتر ۱ میکرون بوده و دقت بالایی داشته باشد، همچنین به موقع و سریع تعویض شود، فیلتر کربن UDF می تواند عمر مفیدی داشته باشد. اما اگر از یک فیلتر الیافی بدون کیفیت استفاده شود، ذرات درشت ناخالصی آب از فیلتر الیافی رد شده و  وارد حفره های میکروسکوپی فیلتر کربن می شوند. در نتیجه  به جای اینکه برای حذف مواد شیمیایی زمان صرف شود، برای حذف ذرات ناخالصی آب گرفته هدر خواهد رفت. هرچه کربن به کاربرده شده فعال تر باشد، قدرت جذب بالاتری خواهد داشت. اما اگر از مواد بدون کیفیت برای ساخت آن استفاده شود، این فیلتر فقط در ماه اول جذب را انجام داده و دیگر اشباع خواهد شد. پس کیفیت فیلتر، تکنولوژی طراحی و ساخت فیلتر و جنس فیلتر کربن پودری بسیار حائز اهمیت است. برای تشخیص زمان تعویض فیلتر کربن پودری، باید به زمان تعویض فیلتر الیافی توجه کنیم، اگر فیلتر الیافی ۳ ماه یکبار نیاز به تعویض داشته باشد، در نتیجه فیلتر کربن بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه  باید عوض شود. اما اگر فیلتر الیافی، به دلیل کیفیت مناسب آب تا ۶ ماه هم قابل استفاده بود، فیلتر کربن را نیز می توان ۶ ماه یکبار تعویض کرد.

✅ فیلتر کربن فعال بین ۳ الی ۶ ماه یکبار تعوض می شود.

فیلتر کربن پودری

 زمان تعویض فیلتر تصفیه آب کربن بلاک

فیلتر کربن بلاک در واقع مکمل مرحله ی دوم یعنی فیلتر کربن پودری می باشد، این فیلتر نسبت به فیلتر کربن پودری قدرت بیشتری در جذب آلاینده های شیمیایی دارد. از آنجایی که فیلتر کربن در صورت تماس با آب،  شروع به جذب آلاینده های شیمیایی می کند، حتی زمانی که از دستگاه تصفیه آب استفاده نشود, بنابراین کربن فاسد می شود و قدرت جذب خود را از دست می دهد. بنابراین حتی در صورت عدم استفاده از فیلتر، حتما آن را در زمان مشخص تعویض نمایید. علاوه بر آن کلیه میکرو ارگانیسم ها, باکتری ها و قارچ ها در فیلتر کربن به دام می افتند و شروع به رشد و نمو می نمایند. در نتیجه پس از مدت زمان مشخص شده، آب کیفیت خود را از دست می دهد.زمان تعویض فیلتر کربن جامد به عوامل زیادی بستگی دارد که برای تعویض باید در نظر داشت. به طوریکه در مناطق مختلف با توجه به کیفیت آب، زمان تعویض فیلتر کربن متفاوت است. فرآیند تعویض فیلتر کربن بلاک وابسته به زمان تعویض فیلتر الیافی و فیلتر کربن پودری است، اگر تعویض فیلتر الیافی ۳ ماه یکبار انجام شود، در نتیجه فیلتر کربن بلاک مانند فیلتر کربن پودری باید بعد از گذشت ۴ ماه باید تعوض شود. اما اگر فیلتر الیافی تا ۶ ماه هم قابل استفاده باشد، فیلتر کربن جامد را نیز می توان تا ۶ ماه نگهداری کرد.

✅ فیلتر کربن جامد بین ۳ الی ۶ ماه یکبار تعوض می شود.

فيلتر تصفيه آّب كربن ‍CTO

 زمان تعویض فیلتر تصفیه آب ممبران

ممبران RO ناخالصی ها و سموم محلول در آب نظیر نیترات ، فلزات سنگین ، آرسنیک و …  را حذف و  از ایجاد رسوب، سختی و سنگینی آب، جلوگیری می کند. تعویض به موقع فیلتر ممبران تصفیه آب اهمیت زیادی دارد به طوریکه اگر به موقع تعویض نشود سختی آب افزایش می یابد و به دستگاه تصفیه آب آسیب وارد می کند و باعث چکه کردن شیر برداشت می شود.همچنین فشار زیادی به پمپ وارد می شود و باعث می شود دستگاه تصفیه آب مدت زمان زیادی کار کند. در آخر باکتری ها و ویروس ها وارد آب شده و سلامتی انسان به خطر بیفتد.زمان تعویض فیلتر ممبران به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله سختی آب, میزان مصرف آب, کیفیت فیلترهای الیافی, کربن پودری و کربن بلاک و پمپ دستگاه تصفیه آب

✅ فیلتر ممبران ۲ الی ۳ سال یکبار تعویض می شود.

فیلتر ممبران

 زمان تعویض فیلتر تصفیه آب کربن نهایی

فیلتر کربن نهایی طعم و بوی نامطبوع آب ،  بوی کهنگی و ماندگی آب را حذف می کند.فیلتر پست کربن میکروارگانیسم های زیادی را جذب می کند و قارچ، انگل، باکتری ها و ویروس های زیادی به مرور زمان درون این فیلتر تجمع پیدا می کنند و به این دلیل که فیلتر پست کربن محل مناسبی برای رشد آنهاست، تکثیر پیدا می کنند. بنابراین در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر پست کربن تمام این مواد به داخل آب برگشته و آب بو، مزه و کیفیت بسیار بدی خواهد گرفت و مشکل ساز خواهد شد.علاوه بر آن اگر فیلتر پست کربن به موقع تعویض نشود، نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و بوی آبی که داخل مخزن مانده است را می گیرد. حتی خود فیلتر پست کربن باعث بوی نامطبوع آب خواهد شد. زمان تعویض یک فیلتر پست کربن  به ازای نصف عمر فیلتر ممبران تعیین می شود. یعنی اگر شما  فیلتر ممبران دو سال یکبار تعویض می کنید، فیلتر پست کربن را بهتر است سالی یکبار تعویض کنید. اما اگر  که فیلتر ممبران سالی یکبار تعویض می کنید، بهتر است فیلتر پست کربن را ۶ ماه یکبار تعویض نمایید.

✅ فیلتر پست کربن هر ۱ سال یکبار تعویض می شود.

فیلتر کربن پست

 زمان تعویض فیلتر تصفیه آب معدنی

قرار دادن فیلتر مواد معدنی یا فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب باعث افزایش برخی مواد معدنی شده و ضمن بهبود کیفیت آب شرب، طعم و مزه آب بهتر شده و با ذائقه مصرف کننده سازگارتر است. زمان مفید استفاده از فیلتر مینرال حدود یک سال و نیم است. اگر فیلتر مینرال به موقع تعویض نکنید، بهتر است که دور انداخته شود! زیرا میکروبها و باکتری ها درون فیلتر مینرال تکثیر پیدا می کنند، و محل مناسبی برای رشد آنها به وجود می آید و امکان دارد که دوباره به آب تصفیه شده بازگردند.

✅ فیلتر مینرال هر یک سال و نیم یکبار تعویض می شود.

فیلتر مینرال

 زمان تعویض فیلتر تصفیه آب فرابنفش

فیلتر فرابنفش با استفاده از اشعه فرابنفش کلیه باکتری ها ، ویروس ها و میکروب های قدرتمند موجود در آب را از بین می برد.زمان تعویض لامپ یووی هرسال یکبار انجام می شود به دلیل اینکه بعد از گذشت یک سال توانایی خود را در از بین بردن میکروب ها و کلیه میکرروارگانیسم های موجود در آب از دست می دهد. لامپ یووی بسیار شکننده است بنابراین امکان شکستن لامپ و حتی وارد شدن آب در درون آن وجود دارد. و از آنجایی که آب نباید وارد لامپ فرابنفش شود پس بهتر است که هر یک سال یکبار تعویض شود.

✅ لامپ فیلتر UV هر ۱ سال یکبار تعویض می شود.

فیلتر یو وی

سبد خرید