بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب یکی از مهمترین دغدغه ها در مورد خرید دستگاه تصفیه آب است. نگرانی در مورد کیفیت آب نوشیدنی طبیعی است. نوشیدن آب از منابع آب لوله کشی خانگی می‌تواند آلودگی ‌های مختلفی داشته باشد که مضر می باشد . به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به نصب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل گرفته‌اند. بنابراین برای داشتن بهترین انتخاب ، بهتر است در مورد ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی بیشتر بدانید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی یکسان هستند و عملکرد یکسانی را انجام می‌دهند ، اما عوامل مختلفی در انتخاب بهترین دستگاه آب تصفیه کن دخیل هستند. در این مقاله با معیار‌های طلایی برای خریداری بهترین دستگاه تصفیه آب آشنا خواهید شد.

ویژگی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

زمانی که میخواهید وسیله ای بخرید مسلما بدنبال بهترین آن هستید . بویژه زمانی که این وسیله با سلامت فرد در ارتباط باشد این موضوع حساسیت بیشتری پیدا میکند. با خرید بهترین وسیله تا حدود زیادی این اطمینان را پیدا میکنید که این وسیله احتمالا از کیفیت بالایی برخوردار است. در مورد دستگاه تصفیه کننده آب نیز این موضوع صدق میکند . برای خرید یک آب شیرین کن خانگی بهتر است به نکات زیر توجه کنید :

  1. کیفیت قطعات بکار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی باید درجه یک و از نوع گیاهی باشد.هنگام خرید  به فود-گرید بودن آنها دقت کنید. .
  2. فیلترهای تصفیه آب باید از مواد بر پایه گیاهی ساخته شده باشد زیرا تماس مستقیم با آب دارند .
  3. دارا بودن استاندارد بین المللی به خصوص تاییدیه NSF و WQA ، برای یک دستگاه تصفیه آب ، یک امتیاز بزرگ محسوب میشود .
  4. به دلیل نگهداری آب توسط مخزن ذخیره، کیفیت مخزن با کیفیت آب خروجی شما رابطه مستقیم دارد. بنابراین موقع خرید دستگاه به کیفیت مخزن نیز توجه کنید.
  5. معتبر بودن برند دستگاه تا حدود زیادی میتواند نشان دهنده کیفیت دستگاه باشد.
  6. نوع سیستم فیلتراسیون دستگاه ( اسمز معکوس یا UF ) در کیفیت آب خروجی تاثیر دارد .
  7. بعد از نصب و راه اندازی تصفیه آب خانگی ،به کمک تکنسین فنی شرکت از صحت عملکرد درست دستگاه به وسیله دستگاه سختی سنج آب یا TDS متر مطمئن شوید. سختی آب آشامیدنی تصفیه شده باید عددی زیر ۱۰۰ باشد.
  8. در خرید تصفیه آب حتما از یک فروشگاه معتبر مانند  شرکت تصفیه آب ثمین اقدام به خرید کنید تا از کیفیت دستگاه خود و اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنید .همچنین مرکزی که از آن دستگاه تصفیه آب تهیه میکنید باید گارانتی و نصب و ارسال رایگان داشته باشد.

برند بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

مهمترین ویژگی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کیفیت قطعات بکار رفته در آن است. معمولا برند های مطرح بهترین قطعات با بالاترین کیفیت را در تولید دستگاه هایشان بکار میبرند. و به همین دلیل محصول نهایی دارای کیفیت مطلوبی خواهد بود.اما تمام کیفیت آب تصفیه کن در برند آن خلاصه نمیشود. متاسفانه اخیرا برخی از فروشندگان اقدام به تولید تصفیه اب های تقلبی کرده اند که فقط دارای لیبل مارک های معتبر تصفیه آب هستند . بنابراین برند دستگاه به تنهایی نمیتواند نشان دهنده کیفیت مطلوب یک دستگاه آب تصفیه کن باشد. بنابراین بهتر است موقع خرید هر وسیله بویژه دستگاه تصفیه اب خانگی ، از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا از اصالت کالا مطمئن شوید.

بهترین برند های تصفیه آب در جهان

هر گاه صحبت از بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی به میان می آید ، برندهای تصفیه آب تایوانی و آمریکایی بالاتر از بقیه برند ها مطرح می شوند. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم. هدف ازاین مقاله فقط معرفی بهترین برندهای تولید دستگاه تصفیه آب و قطعات تصفیه آب دنیا می‌باشد و تا مشتری بتواند با دید وسیعتری به انتخاب بپردازد.

نام برندکشور سازنده
سی سی کا (CCK )تایوان
تانک پک ( TankPAC )تایوان
سافت واتر ( softwater )تایوان
ایزی ول ( Easywell )تایوان
آرتک ( Artec )تایوان
آکوا پرو ( Aqua Pro )تایوان
پیوریکام ( Puricom )تایوان
پیور پرو ( PurePro ) آمریکا
آکوا فلو ( Aqua Flo )آمریکا
پیور آکوا ( Pure Aqua )آمریکا
پنتیر ( PENTAIR )آمریکا
داو (فیلمتک ) ( Dow )آمریکا
آکواجوی ( Aquajoy )کانادا
آکوا ( Aqua )ایتالیا
هیوندای ( Hyundai ENP )کره
سی اس ام ( CSM )کره
ال جی ( LG )کره جنوبی
کی فلو ( Keyflow )چین
هیدروتک ( hydrotek )چین
وونترون ( Vontron )چین
کنت ( KENT ) هند

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار ایران

همانطور که در لیست بالا مشاهده میکنید ، برندهای بسیار زیادی در زمینه تصفیه آب وجود دارند. اما متاسفانه به دلایل مختلف (مانند تحریم و… ) بسیاری از این شرکت ها، در ایران فعالیتی ندارند و دستگاه هایشان در ایران موجود نیستند. برخی از این شرکت ها نیز نمایندگی خود را به تولید کنندگان ایرانی داده اند.

در ادامه به معرفی برندهایی که دستگاه های تصفیه آب آنها در ایران وجود دارند میپردازیم :

تصفیه آب سی سی کا اورجینال

تصفیه آب آکواجوی ( که انواع مختلفی از جمله چینی و ایرانی و تایوانی دارد )

تصفیه آب فلکس تک تایوان

تصفیه آب هیوندای مدل h700 که در ایران تحت لیسانس هیوندای کره مونتاژ میشود .

تصفیه آب ایزی ول

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی

همانطور که میدانید کشور تایوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب یا آب شیرین کن است. در حال حاضر چندین شرکت معتبر تایوانی اقدام به تولید دستگاه آب تصفیه کن میکنند.ولی تمامی مدلها و برندها در ایران موجود نیستند. در حال حاضر از بین برند ها و مدلهای موجود دستگاه تصفیه آب تایوانی میتوان به موارد زیر نام برد :

تصفیه اب سی سی کا ( CCK )

تصفیه آب سافت واتر ( Softwater)

برای دریافت اطلاعات بیشتر قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اصل را بخوانید .

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی

در سالهای اخیر چندین شرکت ایرانی نیز اقدام به تولید دستگاههای آب تصفیه کن نموده اند . تولید دستگاه توسط شرکت های ایرانی علاوه بر اینکه حاصل تلاش متخصصان ایرانی است و باعث رونق هرچه بیشتر اقتصاد خواهد شد مزایای دیگری نیز دارد.بعنوان مثال قطعات دستگاه براحتی در دسترس است و تعمیرات دستگاه در اسرع وقت انجام میشود.

شرکت تصفیه آب ثمین نماینده فروش دستگاه تصفیه از دو برند ایرانی است :

  • توس (Toos )
  • فیلمتک( Filmtec )

این دستگاهها دارای یکسال ضمانت و خدمات پس از فروش میباشند.

برای اطلاعات بیشتر دستگاه تصفیه آب ایرانی را بخوانید.

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با توجه به سیستم فیلتراسیون

مهمترین نکته برای خرید تصفیه آب خانگی شناخت نیازهایتان است. بهترین دستگاه تصفیه آب، علاوه بر آنکه نیازهایتان را به خوبی جواب دهد. باید از درجه کیفیت بالایی برخوردار باشد. در این بخش دو دسته کلی از این دستگاه‌ها را بررسی می کنیم. دسته اول، دستگاه‌ تصفیه آب بدون پمپ و مخزن هستند. دسته دوم دستگاه‌ تصفیه آب اسمز معکوس RO است.

دستگاه تصفیه آب UF بدون برق و مخزن

دسته اول، دستگاه‌های تصفیه آبی است که برقی نیستند و هیچ پمپ و مخزنی ندارد. در این دستگاه‌ تا ۱۰ مرحله فیلتر وجود دارد. محدودیتی وجود ندارد. آب تصفیه خارج شده از دستگاه‌ دسته اول بسیار با کیفیت است. تنها ایراد این دستگاه‌ آن است که سختی آب را کم نمی‌کند. اگر پایین آمدن سختی آب، اهمیت دارد، این دستگاه انتخاب خوبی نیست.

 اولترافیلتراسیون همانند فیلتر ممبران روشی است که ذرات معلق و ناخالصی‌ها، با وزن مولکولی بالا و با فشار کم به وسیله یک غشا نیمه تراوا تفکیک می شوند. این غشا برای حذف مولکول‌ پروتئین، باکتری‌ها، ناخالصی‌های آلی طبیعی و آلی است. اندازه اولترافیلتراسیون یک هزارم تا یک میکرون است. این اندازه بسیار کم، نمی‌تواند ناخالصی‌های آب را حذف کند. اما میکروب‌ها و ناخالصی‌های جامد را حذف خواهد کرد.

مزایای دستگاه uf

  • دستگاه به برق نیاز ندارد: این دستگاه به انرژی برق نیازی ندارد. با کمک فشار آب عادی کار میکند. اگر برق قطع شد، نگران نباشید. آب سالم دارید.
  • آلاینده‌های آب را حذف میکند: این دستگاه گل و یا کدر بودن آب را حذف کرده و آبی با کیفیت به شما میدهد.
  • هزینه آن پایین است: دستگاه‌های تصفیه آب UF دارای هزینه‌ بسیار پایین‌تری است. زیرا نیاز به مصرف هزینه‌ بالا ندارد. اگر خوب مراقبت کنید، تا ده سال عمردارد.

دستگاه UF برای انجام تصفیه آب، از روش اولترافیلتراسیون استفاده می‌کند. اگر خواهان دستگاه کم جا هستید و نیاز به برق ندارید و طالب کاهش مصرف انرژی هستید، دستگاه‌UF یکی از بهترین گزینه‌ها است. تفاوت بین دستگاه تصفیه آب UF و RO در اندازه منافذ غشا آن است.

انتخاب مدل‌ زیر سینکی و رومیزی نیز مهم است. دستگاه زیر سینکی  زیر کابینت آشپزخانه وصل می‌شود و خروجی آب در کنار شیر اصلی آشپزخانه است. انواع کیسی محبوب تر و جدیدتر است. این دستگاه‌ ها تصفیه آب از روش اولترافیلتراسیون استفاده می‌کند. بدون مخزن و پمپ است. در برخی دستگاه ‌ها، مراحل تصفیه آب خانگی با هم ادغام میشوند.

دستگاه تصفیه RO یا اسمز معکوس

محبوب ترین نوع تصفیه آب های خانگی ، دستگاه‌ تصفیه آب RO یا همان اسمز معکوس است که بهترین روش‌های تصفیه آب را انجام میدهد. آب با کیفیت و قابل اطمینان را می سازد. در این نوع مدل، با توجه به فیلترشان در مرحله چهارم سختی آب توسط فیلتر ممبران ، کامل از بین میرود.

دستگاه تصفیه آب آکوا

کدام دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است

نیاز به تصفیه آب کل سیستم آب خانه دارید یا فقط آب آشامیدنی؟ در ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا دستگاه تصفیه آب را برای کل سیستم آب خانه می‌خواهید یا فقط برای شیر آب آشامیدنی . این تصمیم به شما کمک می‌ کند تا هنگام خرید انتخاب دقیق ‌تری داشته باشید. همچنین وقتی برای خرید محصول وارد یک فروشگاه تصفیه آب یا سایت اینترنتی می‌شوید ، می‌توانید سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا این محصول توسط یک تولیدکننده مشهور و معتبر شناخته شده است؟
  • چند بار در سال ، فیلترها نیاز به تمیزکردن یا تعویض دارند؟
  • ضمانت قطعات دستگاه چیست و شرکت چند سرویس رایگان ارائه می‌دهد؟
  • سرعت فیلتردستگاه تصفیه آن چقدر است؟ (توصیه می‌شود یک فیلتر با سرعت بالا خریداری کنید که جریان خوب آب را تضمین کند).
  • همچنین باید استاندارد محصول را بررسی کنید. مراکز بهداشت و سازمان‌ هایی وجود دارد که اعتبار دستگاه تصفیه آب را افزایش می‌دهند. به عبارتی این کار با یک علامت ایمنی برای مصرف‌کنندگان همراه است.

معیارهای انتخاب بهترین برند دستگاه تصفیه آب

برندهای دستگاه تصفیه آب زیادی در بازار موجود است ، اما مهم است که با ‌‌دقت انتخاب کنید. بسیار مهم است که قبل از تصمیم‌گیری ، کمی وقت بگذارید و تحقیق کنید و دستگاه‌ ها را مقایسه کنید. برخی از معیارها در زیر بیان شده است.

خرید بهترین دستگاه تصفیه آب

۷ نکته مهم انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب

۱. دستگاه تمام آلودگی‌ها را از بین ببرد

مشخص است که یک دستگاه تصفیه آب خوب باید ۹۹.۹۹٪ ازتمام آلودگی‌های مضر را از بین ببرد. فیلترهای تقلبی و ارزان بی‌اثر هستند و فقط می‌توانند تا ۶۰ درصد از آلودگی ‌ها را از بین ببرند. بسیاری از مواد معدنی به طور طبیعی در آب یافت می‌شود و برای بدن انسان لازم است اما مصرف مقدار بیش از حد آن باعث بیماری ‌های زیادی می‌شود. یک دستگاه تصفیه آب خوب نمک‌ های اضافی ، ذرات معلق و میکروب ‌ها را از بین می‌برد و ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری را حفظ می‌کند.

دستگاه تصفیه آب ابتدا آب خام آلوده را وارد می‌کند، سپس ناخالصی ‌های مختلف از رسوبات گرفته تا میکروارگانیسم ‌ها را فیلتر می‌کند و سپس آب تمیز را به شما تحویل می‌دهد. برخی از تصفیه‌کننده ها از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از یک بار الکترواستاتیک برای از بین بردن یا گرفتن ویروس ‌ها استفاده می‌کنند.

۲. میزان بالای فیلتراسیون دستگاه

بهترین دستگاه تصفیه آب ، دارای فیلتر تصفیه آب با کیفیت است و حداکثر ظرفیت فیلتراسیون را دارد. بسته به نوع استفاده ، ظرفیت فیلتراسیون باید به اندازه‌ای باشد که مصرف روزانه شما را تامین کند.

کلر زنی آب منبع یکی از روش‌ های اولیه تصفیه آب شهری بود. کلر، اسید کلریدریک را آزاد می‌کند که با میکروارگانیسم‌ها واکنش نشان داده و آنها را از بین می‌برد. با این حال به دلیل تأثیر منفی آن بر سلامتی و همچنین بی‌اثر بودن آن در از بین بردن انواع خاصی از پروتوزوئا، این روش محبوبیت خود را از دست داد و زمینه را برای سایر روش‌های تصفیه آب فراهم کرد.

۳. تعمیر و نگهداری آسان دستگاه

تمام تصفیه‌کنندگان آب به کارتریج ‌هایی نیاز دارند که نیاز به تعویض دارند ولی به هرحال دستگاه‌ های با‌کیفیت نیاز به تغییرات کمتری دارند. هنگام انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب باید این هزینه را برای استفاده طولانی مدت در ذهن داشته باشید.

۴. فرمول آب خود را بدانید

یعنی میزان آلودگی آب را بررسی کنید. برای این کار یک تجزیه و تحلیل آب آزمایشگاهی در مورد آب آشامیدنی خود انجام دهید. اینکار شامل یک آزمایش عمومی‌ در آب است که شامل کشف باکتری‌ های کلی مانند نیتریت، pH، مواد جامد محلول، فلوراید، آلاینده‌های کربن آلی (سموم دفع آفات، آلودگی‌های صنعتی و غیره) می‌شود.

متخصص در منطقه شما که به تعمیر دستگاه‌ های تصفیه آب می‌پردازد می‌تواند منبع خوبی از اطلاعات اولیه‌ای باشد که به دنبال آن می‌گردید. او به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید مواد معدنی محلول در آب را از بین ببرد یا باکتری‌ها را از بین ببرد یا دستگاهی که هر دو کار را انجام می‌دهد.

انواع تصفیه آب آشامیدنی

۵- برندهای معتبر و مارک های متعدد موجود در بازار

با بررسی بهترین دستگاه تصفیه آب موجود در بازار، انتخاب‌ های خود را دقیق‌تر و محدودتر کنید. جستجوی آنلاین به شما کمک می‌کند ویژگی ‌ها و قیمت دستگاه‌ های تصفیه آب موجود در بازار را با یکدیگر مقایسه کنید. مهم است که قبل از نهایی کردن خرید ، هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه را در نظر بگیرید.

۶- توجه به نوع دستگاهی که انتخاب می‌کنید

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب برای شما به نوع آلودگی‌ های موجود در آب منزل شما بستگی دارد. آب خود را توسط متخصصان آزمایش کنید یا در مورد گزارش کیفیت آب شهر خود تحقیق کنید تا ببینید آب شما چه آلودگی ‌هایی دارد.

برای از بین بردن کامل رسوب ، زنگ ‌زدگی و سایر آلودگی ‌های آب باید از بهترین تصفیه اب خانگی خانه استفاده کنید. اگر متوجه شدید که فشار آب شما در دوش حمام پایین است، ممکن است در دوش حمام شما ذرات رسوب جمع شده باشد. یک فیلتر خوب می‌تواند از انسداد جریان آب شما جلوگیری کرده و فشار کلی آب را بهبود بخشد. این کار نه تنها باعث افزایش سلامت شما و خانواده‌تان می‌شود، بلکه حذف این مواد باعث بهبود طعم آب شما می‌شود!

۷. صرفه جویی در انرژی

بهترین دستگاههای تصفیه آب ، در صرفه ‌جویی در مصرف انرژی کارآمد هستند و هوشمندی زیادی دارند. با استفاده از روش ‌های صرفه‌ جویی در مصرف انرژی ، حداکثر خلوص آب را تضمین می‌کنند و بنابراین هزینه‌های جاری را نیز کاهش می‌دهند. از نظر بازیابی آب ، میزان آبی را که به عنوان بخشی از فرایند تصفیه هدر می‌رود بررسی کنید.. بهترین دستگاه‌ های تصفیه آب تایوانی مانند cck، بازیابی بسیار بالایی نسبت به هدر رفت آب خواهند داشت.

آشنایی با بهترین تصفیه آب

مزایای آب سالم زیاد است .استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی سبب ایجاد پوستی سالم و شفاف میشود. از انواع بیماری‌ های پوستی دور خواهید شد. از بوی بد دهان و ناراحتی‌ های دستگاه گوارش در امان خواهید شد. درجه حرارت بدنتان تنظیم می‌شود و راحت تر سموم دفع میشود. آب تصفیه، کمک زیادی به سلامت عضلات و مفاصل بدن خواهد کرد.

سلامتی آب شرب توسط دستگاه تصفیه آب خانگی تضمین می شود و شما را از آلودگی ها حفظ می کند. آب تصفیه شده باعث کاهش ناراحتی‌ های قلب و عروق می شود. آب تصفیه شده، کمک زیادی به کاهش سرطان و بیماری‌ کبد می‌ کند و از مبتلا شدن به سنگ کلیه جلوگیری می کند.

دستگاه‌های تصفیه آب اکنون به بخشی اساسی در هر آشپزخانه تبدیل شده است و تولیدکنندگان این محصولات در ارتقای سطح کیفیت محصولات خود باهم رقابت می‌کنند. با این معیارهای طلایی که ذکر کردیم، بهترین دستگاه تصفیه آب را خریداری کنید و با این کار آبی سالم بنوشید! آیا هنوز برای خرید دستگاه تصفیه آب تردید دارید؟ فردی که از آب تصفیه استفاده نکند، از مزایای آن هم بی بهره است.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی»

  1. سلام. سوالی داشتم. ممنون میشوم راهنمایی بکنید. پیشنهاد کارشناسان ثمین آب کدام برند به عنوان بهترین برند دستگاه تصفیه آب ایرانی است ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

مشورت خرید دستگاه

تماس با کارشناس تصفیه آب

در صورت نیاز به مشورت با کارشناسان ثمین آب ، شماره تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم .