دستگاه تصفیه آب 5 و 7 مرحله ای

تفاوت دستگاه تصفیه آب ۵ و ۷ مرحله ای در چیست ؟

تفاوت دستگاه تصفیه آب ۵ و ۷ مرحله ای ،آب را به‌عنوان مایع حیات می‌شناسند ؛ مایعی که زندگی بشر به آن وابسته است. در این میان برخی تلاش می‌کنند تا با فیلتراسیون آب ، آبی پاک‌ تر و زلال را وارد بدن خودشان کنند. در واقع این دسته از افراد به کمک دستگاه‌ های تصفیه آب دست به این عمل می‌زنند. دستگاه ‌های تصفیه آب تجهیزاتی هستند که با عبور دادن آب از مراحل مختلف ، املاح مضر آن را حذف کرده و آبی پاکیزه را به مصرف‌کنندگان تحویل می‌دهند.

ما در این مقاله قصد داریم تا آنچه باید درخصوص تفاوت دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای و ۷ مرحله‌ای بدانید را به شما معرفی کنیم.

تفاوت دستگاه‌های تصفیه آب

همان‌طور که شاید همه شما بدانید وظایف دستگاه‌های تصفیه آب، تصفیه هرچه بهتر آب شرب شهری است. در این آب ممکن است برخی املاح و موادی وجود داشته باشد که نیاز به تصفیه شدن دارند. به کمک دستگاه تصفیه آب می‌توانید به ‌راحتی این مواد را حذف کرده و در نهایت یک آب گوارا داشته باشید. اما باید بدانید که دستگاه‌ های موجود در بازار ، مراحل تصفیه مختلفی دارند . تنوع دستگاه تصفیه آب موجود در بازار، بعضا کار مشتری را در انتخاب یکی از این محصولات سخت  ‌تر از قبل خواهد کرد.

از جمله مهم ‌ترین فاکتورهایی که دستگاه‌ های تصفیه آب را از یکدیگر متمایز می‌کند، تعداد مراحلی است که این دستگاه‌ ها برای تصفیه آب پشت ‌سر می‌گذارند. دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای و دستگاه تصفیه آب ۷ مرحله‌ای مهم‌ترین دستگاه ‌های تصفیه آب باتوجه ‌به تعداد مراحل پشت سر گذاشته برای تصفیه آب هستند. اما آیا با شیوه کاری آن‌ها آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید ۵ مرحله در این دستگاه تصفیه آب چیست؟ چه تفاوتی بین این ۲ دستگاه هست؟

نگران نباشید! ما در ادامه هرآنچه باید درخصوص تفاوت دستگاه پالایش آب ۵ مرحله ای و ۷ مرحله‌ ای بدانید را به شما خواهیم گفت. اجازه دهید که این معرفی را با تشریح فرایند ۵ مرحله در تصفیه آب ۵ مرحله‌ای شروع کنیم.

تصفیه آب 5 مرحله ای
یکی از دستگاه‌های تصفیه آب، دستگاه‌های تصفیه آب ۵ مرحله‌ای هستند

تصفیه آب ۵ مرحله‌ای چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ های تصفیه آب ، دستگاه ۵ مرحله‌ای است. این دستگاه به روش اسمز معکوس با ۵ مرحله یا به کمک ۵ فیلتر، آب شرب را تصفیه خواهد کرد. اما اجازه دهید تا تمامی ۵ مرحله را قدم ‌به‌ قدم بررسی کنیم:

مرحله شماره یک

در این مرحله از دستگاه ‌های پالایش آب ۵ مرحله‌ای از یک فیلتر پلی ‌پروپیلن استفاده می‌کنند. این فیلتر قدرت تصفیه‌ای بین ۵ میکرون تا ۱ میکرون را دارد.

مرحله شماره دو

این مرحله را می‌توان بین تمامی دستگاه‌ های تصفیه آب ، به‌عنوان یک مرحله یکسان در نظر گرفت. در این مرحله آب از یک عدد فیلتر کربن پودری عبور خواهد کرد.

مرحله شماره سوم

در این مرحله هم آب از فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای گذر خواهد کرد. البته در برخی از این دستگاه‌های تصفیه آب از فیلترهایی با جنس کربن بلاک استفاده می‌کنند و در برخی دیگر ممکن است از فیلترهایی الیافی یا پلی‌پروپیلن ۱ میکرون بهره ببرند.

مرحله شماره چهارم

اما یکی از مهم‌ترین مراحل سیستم ‌های تصفیه آب اسمز معکوس ، همین مرحله است. در این مرحله از یک فیلتر ممبران استفاده شده است که به کمک غشاهای اسمزی موجود در آن، قسمت اصلی دستگاه تصفیه آب را تشکیل می‌دهند.

مرحله شماره پنجم

در نهایت نیز آب تصفیه شده با گذر کردن از تمامی فیلترها، از لوله‌های دستگاه خارج خواهد شد.

مراحل تصفیه آب با کمک دستگاه تصفیه5 مرحله ای
مراحل مختلف تصفیه آب به کمک دستگاه‌های تصفیه آب ۵ مرحله‌ای

نکته‌ای که در خصوص دستگاه‌ های تصفیه آب ۵ مرحله‌ای باید بدانید این است که املاح موجود آب با قطر ۱ میکرون و حتی گاها تا قطر ۱ ده‌هزارم میکرون نیز تصفیه خواهند شد.

دستگاه تصفیه آب ۷ مرحله‌ای

یکی دیگر از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ های تصفیه آب موجود در بازار، دستگاه‌ های تصفیه آب ۷ مرحله‌ای هستند. این دستگاه‌ ها همان‌طور که از نام آن‌ ها پیداست، به کمک ۷ مرحله و فیلتر خود ، دست به تصفیه آب می‌زنند . اما بپردازیم به ۷ مرحله موجود در این مدل از دستگاه‌ های تصفیه آب:

دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای
مراحل مختلف تصفیه آب به کمک دستگاه‌های تصفیه آب ۷ مرحله‌ای

مرحله اول

در این مرحله به کمک فیلترتصفیه آب رسوبی تمامی آلودگی‌ هایی مانند شن ، لجن ، زنگ ‌زدگی و سایر ذرات گرفته خواهد شد.

مرحله دوم

در مرحله دوم از دستگاه‌های تصفیه آب ۷ مرحله‌ای به کمک کربن دانه فعال (GAC) کلر، بوهای نامطبوع و تمامی مواد شیمیایی مضر موجود در آب کاهش پیدا خواهند کرد.

  • مرحله سوم

در این مرحله از یک فیلتر کربن بلاک استفاده شده است. وظیفه این فیلتر نیز ازبین‌بردن بوی نامطبوع و همچنین کاهش طعم و مزه کلر در آب آشامیدنی است.

مرحله چهارم

در این مرحله به کمک فیلترهای مختلف سایز آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها را از بین می‌برند. از جمله این آلودگی‌هامی‌توان به فلزات سنگین، ویروس‌ها، باکتری‌ها و هرگونه جامد محلول در آب اشاره کرد.

مرحله پنجم

در این قسمت یک عدد فیلتر کربنی استفاده شده تا در نهایت هرگونه طعم و یا بوی نامطبوعی که در آب وجود دارد، از بین ببرد.

مرحله ششم

در مرحله ششم از دستگاه‌های تصفیه آب ۷ مرحله‌ای تمامی باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد مضر آب با دقت ۹۹ درصد حذف خواهند شد.

مرحله هفتم

این فیلتر برعکس سایر فیلترهای حذفی موجود، یک فیلتر اضافه‌کننده است. بدین معنی که تمامی مواد معدنی ارزشمند موردنیاز را به آب آشامیدنی شما اضافه خواهد کرد.

مراحل مختلف تصفیه آب به کمک دستگاه‌های تصفیه آب 7 مرحله‌ای
حذف املاح مضر به کمک فیلترهای دستگاه تصفیه آب

چه تفاوتی بین دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای و دستگاه تصفیه آب ۷ مرحله‌ای وجود دارد؟

به‌سادگی می‌توان به این سوال پاسخ داد : تفاوت در تعداد مرحله فیلتر آب است! یعنی در دستگاه‌های ۷ مرحله‌ای، از فیلترهای تصفیه آب بیشتری نسبت به دستگاه ‌های تصفیه آب ۵ مرحله‌ای استفاده می‌شود. این بیشتر بودن تعداد فیلتر باعث می‌شود تا آب به‌ صورت بهتر و موثرتری تصفیه شود. پس می‌توان انتظار داشت که فیلترهای تصفیه آب ۷ مرحله‌ای نسبت به فیلترهای دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای، آب پاکیزه‌تری را در اختیار شما قرار بدهند.

البته فراموش نکنید که همه چیز به نوع فیلترها نیز برمی‌گردد. می‌توان در دستگاه‌های ۵ مرحله‌ای نیز فیلترهای بسیار قوی و بهتری قرارداد و در نهایت عملکرد دستگاه تصفیه آب را بهبود بخشید.

نتیجه‌گیری

دستگاه ‌های تصفیه آب وظیفه ازبین ‌بردن مواد مضر و بوی بد آب‌ های شرب را دارند. این دستگاه ‌ها را در مدل ‌ها و برندهای مختلفی تولید می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت ‌هایی که بین دستگاه‌ های تصفیه آب موجود است، تعداد مراحل تصفیه آب آن‌هاست. دستگاه پالایش آب ۵ مرحله ای و دستگاه پالایش آب ۷ مرحله‌ای از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این دستگاه‌ها هستند. تفاوت اصلی بین آن ‌ها نیز در تعداد فیلتر و مراحل تصفیه آب است.

سبد خرید