دستگاه های تصفیه آب ایرانی

دستگاه تصفیه آب ایرانی

امروزه استفاده از یک دستگاه تصفیه آب یکی از نیازهای ضروری هر خانه است.زیرا آب آشامیدنی یکی از مواردی است که همه افراد روزانه  از آن استفاده می‌کنند. کیفیت آب آشامیدنی مورد استفاده در سلامتی ما تاثیر زیادی دارد و باعث میشود تمامی ارگان های بدن به خوبی و بدون مشکل فعالیت کنند . همانطور که میدانید ۷۰% بدن ما را آب تشکیل میدهد و اگر این آب سالم باشد در سلامتی عمومی بدن تاثیر میگذارد. در این مقاله سعی داریم ویژگی های دستگاه تصفیه آب ایرانی را بررسی کنیم .و به این سوال پاسخ میدهیم که چرا باید از دستگاه تصفیه ایرانی استفاده کنیم ؟ دستگاه آب تصفیه کن ایرانی و تایوانی چه تفاوتهایی دارند؟ دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی چه مزایا و معایبی دارد ؟

چرا دستگاه تصفیه آب ایرانی ؟

یکی از کالا هایی که اخیرا شرکت های زیادی در ایران اقدام به تولید آن کرده اند دستگاه تصفیه آب است، زیرا در عین حال که افراد به سلامت خود اهمیت بیشتری می دهند  ، کیفیت آب آشامیدنی نیز پایین است .

همانطور که در آگهی های مختلف مشاهده کرده اید دستگاه های تصفیه آب معمولا خارجی و بیشتر  تایوانی هستند. این دستگاه ها معمولا به روش اسمز معکوس و طی ۵ الی ۷ مرحله آب را تصفیه می‌کنند. در طی مراحل مختلف ذرات درشت مثل شن و ماسه، انواع آلاینده ها و … حذف می شوند و در مرحله آخر و به کمک فیلتر مینرال املاح مورد نیاز بدن را که به اشتباه حذف شده اند مجددا به آب اضافه میشوند و باعث میشود آبی که شما مصرف می‌کنید عاری از هرگونه آلودگی و سرشار از املاح مفید باشد.

  همانطور که بالاتر گفتیم که این دستگاه ها  معمولا ساخت کشور های خارجی است .این شرکت ها با توجه به شرایط آب آشامیدنی منطقه و کشور خود ، اقدام به ساخت این دستگاه ها کرده اند و سعی کرده اند انواع آلودگی هایی که در آب آشامیدنی آن منطقه وجود دارد را از بین ببرند.

حال سوال این است که  آیا بنظر شما استفاده از این دستگاه در تمام نقاط دنیا می تواند مفید باشد؟ آیا این دستگاه قابلیت حذف آلودگی ها و آلاینده های جدید را دارد؟

 در ادامه مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم .

همانطور که گفتیم دستگاه های تصفیه آب که ساخت کشور های خارجی است بر طبق نیاز های آب آشامیدنی آن منطقه  ساخته شده اند و ممکن است در آب آشامیدنی مثلا ایران نوع خاصی از آلودگی وجود داشته باشد که توسط این دستگاه ها حذف نشود. به همین جهت مهندسین و برخی از کمپانی های داخلی اقدام به تولید دستگاه تصفیه آب ایرانی کرده اند .

این مهندسین سعی کرده اند با توجه به شرایط آب آشامیدنی در ایران و بررسی نوع و مقدار انواع آلاینده ها دستگاه تصفیه آبی تولید کنند که توسط آن بتوان درصد زیادی از آلاینده ها را حذف کرد و آب آشامیدنی سالم تولید کرد. دستگاه تصفیه آب ایرانی یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار است که همانند سایر دستگاه های تصفیه آب از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده میکند. کارایی این دستگاه با انواع خارجی آن قابل رقابت است و از لحاظ قیمت، از دستگاه های تصفیه آب خارجی قیمت کمتری دارد .

تصفیه آب ایرانی یا تایوانی

یکی از سوالات مهمی که در ذهن خریداران  لوازم خانگی مانند دستگاه تصفیه آب به وجود می آید درباره کشور های تولید کننده برتر آن محصول  است.چه کشوری در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب پیشرو است ؟ چه تفاوتی بین دستگاه تصفیه آب تایوانی و ایرانی وجود دارد؟ آیا آب تصفیه کن های تایوانی آب را بهتر تصفیه میکنند؟

 در پاسخ به این پرسشها باید بگوییم که :

در زمینه تصفیه آب، کشور تایوان پیشرو ترین کشور  خاورمیانه است. مدلهای بسیاری از محصولات تصفیه آب خانگی تایوانی در ایران موجود هستند.

دستگاههای تصفیه آب موجود در بازار از لحاظ کشور تولید کننده به سه بخش طبقه بندی میشوند :

  • دستگاه تصفیه آب پک تایوانی ( قطعات تایوانی و مونتاژ در تایوان ) : این دستگاه ها دارای کیفیت بالای قطعات و قیمت بالاتر و گارانتی ۱۰ ساله میباشند. ( مانند دستگاه تصفیه آب ۸ مرحله ای cck )
  • دستگاه تصفیه آب مشترک ( قطعات تایوانی و مونتاژ در ایران ) : د ر بازار  ایران معمولا این دستگاهها نیز تحت عنوان دستگاه تصفیه تایوانی به فروش میرسند چون دارای قطعات تایوانی میباشند . این دستگاه ها نیز دارای کیفیت بالا و قیمت نسبتا بالایی هستند و دارای گارانتی ۳ ساله قطعات میباشند .
  • دستگاه تصفیه آب ایرانی (قطعات ایرانی ومونتاژ در ایران) : به دستگاه هایی اطلاق میشود که قطعات آنها ساخت ایران هستند و در ایران مونتاژ شده اند و دارای ۱ سال گارانتی میباشند.

 بررسی ها و مقایسه محصولات مختلف نشان میدهد که ، محصولات تصفیه آب تایوانی دارای بهترین کیفیت و بالاترین کارایی هستند و البته قیمت بالاتری هم دارند.

البته نمیتوان گفت که هر محصولی که در ایران یا کشور هایی مثل چین تولید میشود دارای کیفیت بدی هستند . محصولات تصفیه آب ایرانی نیز در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته و به کیفیت مطلوبی رسیده اند. برای مثال برند توس یک برند کاملا ایرانی است که دارای کیفیت مطلوبی میباشد و قیمت مناسبی هم دارد و درسالهای اخیر با استقبال خوبی روبرو شده است.

به طور کلی کیفیت آب خروجی از دستگاه های آب تصفیه کن تایوانی و ایرانی تفاوت چندانی با هم ندارد. اما تفاوتی که وجود دارد ، در عمر و دوام دستگاه ها و قطعات به کار رفته در آنها است. به طوری که اگر دستگاهی مانند سی سی کا ۸ مرحله ای را خریداری کنید،  به دلیل تایوانی بودن قطعات، خیالتان از بابت تعمیرات راحت خواهد بود . زیرا این دستگاه تماما دارای قطعات تایوانی است و مونتاژ شده در کشور تایوان میباشد و دارای ده سال گارانتی است.

مزایای دستگاه تصفیه خانگی ایرانی

حمایت از تولید ملی  جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی موضوعی است که مدتهاست به آن پرداخته میشود . از طریق رسانه ها و مطبوعات نیز همه ترغیب به خرید محصولات داخلی میشوند .

در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب نیز همین دیدگاه در بین برخی از مشتریان وجود دارد . کسانی که دغدغه رفع مشکل بیکاری و اقتصادی و … را دارند تمایل دارند هر چند ناچیز هم که شده ، در کمپین خرید محصول داخلی شرکت کنند. برای این افراد اهمیت بسیار زیادی دارد که دستگاه تصفیه ایرانی خرید کنند.

 در سال های اخیر شرکتهای ایرانی، پیشرفت قابل ملاحظه ای  در بخشهای تولید  قطعات و فیلترهای تصفیه آب ،  داشته اند و تولیدات آنها  قابل رقابت با نمونه های  خارجی بوده است.

ساخت ایران بودن باعث افزایش اعتبار یک محصول میشود به طوری که  حتی برخی سودجویان محصولاتی را از چین و یا دیگر کشورها وارد میکنند و به اسم ایرانی بفروش میرسانند .

 اما  اینکه دستگاه های آب تصفیه کن ایرانی ، با وجود کارایی فوق‌العاده و قیمت مناسب ،  هنوز طرفداران زیادی ندارد شاید به این دلیل باشد که تعداد  نمایندگی های فروش دستگاه تصفیه آب خانگی ایرانی  بسیار کم هستند  و بیشتر افراد با این دستگاه ها آشنایی ندارند. دلیل دیگر می تواند عدم اطمینان به این دستگاه باشد، چرا که این دستگاه و  شرکتهای تولید کننده  این دستگاه ، یک شرکت نو ظهور و نوبنیاد هستند و افراد ترجیح می‌دهند برند هایی را انتخاب کنند که شناخته شده تر باشد .

اما با گذشت زمان و گسترش تولید این محصول مسلما جای خود را در بازار ایران پیدا میکند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از آب تصفیه کن های ایرانی ،مقرون بصرفه بودن دستگاه بدلیل قیمت پایین آن است.همچنین در صورت بروز مشکل یا خرابی دستگاه ، قطعات آن براحتی در دسترس است و کارشناسان فنی در اسرع وقت اقدام به تعمیر دستگاه یا تعویض قطعه مورد نظر خواهند کرد.

معایب دستگاه تصفیه ایرانی

از آنجایی که شرکتهای نوبنیان جدیدا اقدام به تولید دستگاه های تصفیه آب نموده اند ، ممکن است در طولانی مدت مشکلاتی برای دستگاه بوجود آید که البته جای هیچگونه نگرانی نیست.چون این دستگاه ها دارای یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش میباشند و در صورت خرید از شرکتهای معتبر همچون ثمین آب ، کارشناسان فنی در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل بوجود آمده خواهند کرد.

قیمت دستگاه تصفیه آب ایرانی

از آنجایی که تصفیه آب های خانگی ایرانی ، با افتخارساخت شرکتهای داخلی هستند و نیازی به پرداخت هزینه هایی مانند گمرک و مالیات ندارند ،قیمت تمام شده این دستگاه ها پایین است و برای استفاده خانواده ها مقرون بصرفه میباشد.

خرید دستگاه تصفیه آب ایرانی

برای دریافت مشاوره و خرید تصفیه کن های ایرانی کافی است با مشاوران فنی شرکت تصفیه آب ثمین در بخش نمایندگی تصفیه آب تماس بگیرید و یا با مشاهده دستگاه های تصفیه آب ایرانی و بعد از مطالعه مشخصات آنها اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید