دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس یا قلیایی ؟

دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس

اسمزمعکوس ،آیا مدت طولانی است که از دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس استفاده می کنید. ناگهان در مورد فیلترهای قلیایی چیزی شنیده اید؟ مطمئنا همانطور که باید مراقب سلامتی خود باشید. باید این سوال را داشته باشید که آیا سرمایه گذاری برای این دستگاه تصفیه آب گزینه خوبی است یا خیر؟ خوب ، نگران نباشید! ما به تمام سوالات شما پاسخ داده ایم و کارشناسان ما در ثمین آب به سوالات شما  پاسخ داده اند!

در ابتدا بیایید برسی کنیم که فیلترهای RO و قلیایی دقیقا چه کارایی دارند پس با ما همراه باشید.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس ، سیستم های فیلتراسیون و سیستم های نمک زدایی تقریبا توسط همه به عنوان منبع آب آشامیدنی سالم استفاده می شود. این روشها که اساسا روی فرآیند اسمز معکوس کار می کنند. که ایمن ترین روش تصفیه آب هستند. در اینجا آنچه باعث می شود این فرآیند در تصفیه آب بسیار قابل اعتماد و بهترین باشد ارائه شده است.

  1. اسمز معکوس با صرفه ترین روش اقتصادی برای حذف ۹۰-۹۸٪ از آلاینده های آب است.
  2. غشاهای RO برای از بین بردن ذرات آلاینده ، رسوبات ، نمک های محلول ، میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها و سایر مواد مانند کلر ، گوگرد و غیره طراحی شده اند.
  3. نه تنها نمک ها ، بلکه سیستم های RO فرایندی برای حذف یون ها دارند.
  4. معمولا دستگاه های تصفیه آب اسمزمعکوس مجهز به فیلترهای کربن هستند که  بوی بد و بوی بد ناشی از کلر را از بین می برد و آب آشامیدنی طعم خوبی دارد.
  5. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نه تنها برای فیلتراسیون آب در خانه استفاده می شوند بلکه در پیش تصفیه درجه واکنش مواد شیمیایی بسیار مفید هستند.
  6. این سیستم ها همچنین در مناطقی که خطر آلودگی پرتوی دارند مفید هستند. بنابراین ، اگر فردی در نزدیکی نیروگاه هسته ای ساکن شود .سیستم های RO ایمنی آب آشامیدنی را حفظ می کنند.
  7. سیستم های اسمز معکوس به راحتی نصب می شوند ، دارای نرخ کارایی بالاتری هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

تصفیه آب اسمزمعکوس برای اهداف مختلفی از جمله مسکونی ، تجاری و صنعتی ارائه می شوند. امروزه حتی نیروگاه های شیرین سازی ارتش و دریا نیز از تجهیزاتی استفاده می کنند. که به همین دلایل از فن آوری اسمز معکوس استفاده می کنند. در چند سال گذشته ، فیلترهای قلیایی رشد تقاضا بالایی داشته اند.

دستگاه تصفیه آب قلیایی

سطح PH آب قلیایی کمی بالاتر از آبی است که معمولا می نوشیم . همه ما در مورد مقیاس pH که اسیدیته یا بازی بودن هر محلول را از مقیاس ۱ تا ۱۴ اندازه گیری می کند ، می دانیم.

هنگامی که PH یک محلول بین دامنه ۸-۱۴ باشد ، باز محسوب می شود. pH برابر ۱۴ بسیار قلیایی است. به طور معمول ، آبی که باید مصرف کنیم باید خنثی باشد که PH آن برابر ۷ است. با این حال ، آبی که در شیر آب موجود است به دلیل مخلوط شدن  با دی اکسید کربن کمی اسیدی است.

یک فیلتر تصفیه آب قلیایی برای تأمین آب با محدوده PH بین ۷ تا ۹ طراحی شده است. از چند سال گذشته ، فیلتر  قلیایی به دلیل طیف گسترده ای از مزایا و فوایدی که دارد ، روند رو به رشدی از تقاضا را دارد.

در دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس به دلیل حذف مقدار زیادی از املاح موجود در آب سطح PH آب ممکن است تا حدودی کاهش داشته باشد. البته اختلاف سطح PH آب بستگی به منبع آب ورودی دارد. بنابراین اگر می خواهید میزان PH آب را افزایش دهید می توانید از فیلتر قلیایی استفاده کنید.

آب قلیایی

مزایای دستگاه تصفیه آب قلیایی برای اسمزمعکوس

گفته می شود که آب قلیایی فواید زیادی دارد که امروزه آن را برای بسیاری از افراد به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است. مزایای فیلتر قلیایی عبارتند از :

  • برای سلامتی استخوان مفید است و به پوکی استخوان کمک می کند.
  • به بهبود سرطان کمک می کند.
  • به ریفلاکس اسید ، فشار خون و دیابت کمک می کند.
  • ایمنی بدن و هضم غذا را بهبود می بخشد.
  • روند پیری را کند می کند.
  • سطح انرژی شما را بهبود می بخشد.
  • حمایت از لاغری و کاهش وزن

با این حال ، هیچ یک از این مزایا با شواهد قابل توجهی ثابت نشده است که باعث می شود آب قلیایی هنوز برای بسیاری ناشناخته باشد.

تصفیه آب اسمزمعکوس بهتر است یا آب قلیایی ؟

در واقع به استفاده شما بستگی دارد. اگر کسی هستید که برای داشتن سلامتی به ورزش و آب آشامیدنی خالص اعتقاد دارید ، دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس انتخاب درستی هستند. برای کسانی که دوست دارند کمی آزمایش کنند ، فیلترهای قلیایی می توانند گزینه خوبی برای شروع باشند. مزایای ذکر شده در بالا قابل توجه است و حتی اگر از نظر علمی اثبات نشده باشد ممکن است واقعی نباشد.

سبد خرید