دستگاه تصفیه آب خانگی

انتخاب شیر خروجی دستگاه تصفیه آب خانگی

شیر خروجی تصفیه آب ،دسترسی به آب سالم اساسی ترین حق هر انسان است. محدودیت منابع آب در جهان دسترسی را به آب برای بشر کم کرده است.آب بعد از استفاده وارد فاضلاب می شود و استفاده دوباره راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب است. آب پس از استفاده کیفیت اش کم میشود. در این مقاله در مورد بهترین نوع شیر خروجی تصفیه آب خانگی صحبت می کنیم .

برای انسان و محیط زیست بازیابی پساب مهم است. این امر با تصفیه امکان پذیر است. امروز تصفیه آب با روشهای شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی انجام میشود. فرآیند تصفیه آب در تصفیه خانه شهری تمام املاح و سختی آب را حذف نمی کند.

املاح موجود در آب اگر زیاد شود سبب مشکلات کلیوی می شود. بهتر است با خرید دستگاه تصفیه آب استاندارد و استفاده از بهترین قطعات مانند شیر خروجی دستگاه تصفیه آب به کیفیت آب آشامیدنی و سلامتی اعضای خانواده اهمیت دهید. انواع شیر تصفیه را در ادامه شرح میدهیم.

انواع دستگاه تصفیه آب

شیر خروجی تصفیه آب

دستگاههای تصفیه آب وابسته به حجم مخزن و نوع مکانیسم تصفیه انواع مختلفی دارد. دستگاه تصفیه آب شش مرحله ای اسمز معکوس، قلیایی کننده، مینرال، یووی. برندهای سی سی کا و سافت واتر و آکواپرو بهترین برند دستگاه های تصفیه آب خانگی است. قطعات دستگاه تصفیه آب به کارکرد آن ربط دارد. قطعاتی مانند پست فیلتر کربن و فیلتر ممبران و پمپ و شیر برداشت دستگاه تصفیه کننده آب بخش رایج و مهم هر دستگاهی است.

انواع شیر برداشت دستگاه تصفیه آب

شیر برداشت مهمترین قطعات جانبی دستگاه تصفیه آب است. معمولا ظریف و کوچک است. این شیر به یک سه راهی در قسمت خروجی دستگاه متصل شده است. شیر خروجی تصفیه آب در کنار سینک و مجاورت شیر ظرفشویی است. بسته به طراحی آن، در دیوار هم نصب میگردد. ظاهر و کیفیت شیر مهم است.

شیر خروجی در دستگاه تصفیه نقش مهمی دارد. حذف آلاینده، توسط شیر خروجی خوب ممکن است. جنس بدنه شیر باید از استیل درجه یک ساخته شود. شیر برداشت علاوه بر شکل و ظاهر نباید در ساخت اش از آلیاژ خطرناکی سرب که سرطان زا است، استفاده شود. آلیاژهای بی خطر کروم برای بدن انسان ضرر ندارند. گزینه مناسبی برای بدنه شیرهای تصفیه است. از راههای تشخیص شیر برداشت تشخیص وزن آن است. هر چه سنگینتر، کیفیت شیر بالاتر است.
مغزی شیر برداشت نباید به راحتی سبب نشت آب شود. اگر نشت داد باید کل مغزی تعویض شود. با تعویض واشر حل نمیشود.

اگر فیلتر تصفیه آب به موقع عوض نگردد نشت میدهد. زیرا فیلتر ممبران درست کار نمی کند و آب سختی و املاح زیادی دارد.

به مرور زمان رسوبات سبب از کار افتادن مغزی خواهد شد. برخی از شیرهای تصفیه آب تعمیر نشده و پس از خرابی باید عوض شوند. مغزی یک فلز است. درون آن، دو سرامیک دارد. جنس سرامیک با آب تصفیه شده عملکرد خوبی دارد. فیلتر دستگاه تصفیه در زمان مناسب عوض میشود.

مغزی شیر برداشت برای شیر خروجی تصفیه آب

انواع شیر برداشت فانتزی، بسته به شکل، جنس و فلکه کنترل جریان آب، متفاوت است و از نظر فلکه ای که با آن جریان آب را کنترل میکند طرحهای مختلفی دارد. شیر برداشت اهرمی و شیر برداشت ستارهای میباشند. کیفیت مغزی شیر برداشت تصفیه آب در گوارا بودن آب تاثیرگذار است.

شیر برداشت اهرمی

شیر اهرمی در مقایسه با انواع دیگر شیرها، طراحی و عملکرد بهتری دارد. در این گونه شیرها، از یک فلکه به شکل اهرم به عنوان تنظیم کننده جریان آب استفاده میشود. هنگام خرید باید علاوه بر ظاهر آن، به موادی که در بدنه آن به کار رفته است بسیار دقت نمود. جنس آن باید از موادی باشد که در برابر زنگ زدگی بیشترین مقاومت را داشته باشد و آلیاژی که در ساختار آن به کار رفته است، آلاینده را وارد آب نسازد. همچنین نصب آن آسان باشد. رنگی مورد استفاده برای شیر پودری الکترواستاتیک است تا مقاومت و عمر طولانی داشته باشد.

شیر برداشت ستاره ای

شیر برداشت ستارهای رایج ترین شیر در سیستم تصفیه آب است. این شیر فلکه چرخان برای کم و زیاد کردن آب دارد. مانند شیر برداشت اهرمی در انتخاب ظاهر و جنس بدنه دقت شود. قابلیت نصب آسان روی سینک هم دارد. این نوع شیر برداشت فلکه کنترل آب ستارهای شکل دارد. از نظر ظاهر زیبا و شیک است. اگر مغزی خراب شد آن را تعویض کنید. استانداردهای امروزی برای شیر برداشت رعایت شده است. این استاندارد شامل استفاده از یک روزنه برای تخلیه آب اضافی در سیستم اسمز معکوس است.

قیمت شیر خروجی تصفیه آب

در بازار انواع مختلفی دستگاه تصفیه آب و وسایل جانبی موجود است. اگر به دنبال شیر خروجی مناسب هستید. پارامترهای مختلف را در نظر بگیرید. قیمت شیر خروجی تصفیه آب به پارامترهایی مثل جنس تنه، نوع رنگ، جنس دسته و نوع پوشش وابسته است. آلیاژش استاندارد است. شیرهایی که در بدنه آنها استیل ضد زنگ دارد نسبت به برنج و سرب، کیفیت و قیمت بیشتری دارند. هنگامی که فاکتورها کیفیت خوبی داشته باشد. در پی آن کیفیت آب تصفیه شده بالاتر میشود. از فاکتورهای دیگری که بر قیمت شیر خروجی تاثیرگذار است. سرویسدهی، نصب رایگان و خدمات پس از فروش است.

مهمترین نکته برای خرید تصفیه آب خانگی شیوه و روش تصفیه است:

روش RO یا اسمز معکوس کاملترین مدل و روش روش UF ابتدایی و پایین ترین کیفیت تصفیه را دارد.

در روش RO آب به ۲ شاخه تقسیم و آب تصفیه شده درون مخزن وارد و پساب از دستگاه آب تصفیه کن خارج خواهد شد. این روش توانایی حذف آلودگی های آب از جمله موارد زیر را دارد:

  • نیترات
  • نیتریت
  • رسوبات گچی
  • رسوبات آهکی
  • فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، ارسنیک، کلادیوم

تفاوت میان دستگاه های شیر خروجی تصفیه آب در چیست؟

از بارزترین تفاوت ها در دستگاه آب شیرین کن امکان اتصال به برق است. اگر دستگاه به برق وصل شود روش RO  است و پمپ و مخزن دارد. اگر دستگاه غیر برقی باشد پمپ و مخزن ندارد و روش UF است.

تفاوت دیگر این دو روش وجود فیلتر ممبران است. اگر UF باشد از ممبران خبری نیست و فیلتری معمولی دارد.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب

  • پمپ
  • ترانس یا آداپتور
  • شیر برقی
  • شیر تنظیم TDS یا شیر میکس
  • نمایشگر فشار
  • شیر یک طرفه کنترل آب
  • سوئیچ فشار بالا
  • سوئیچ فشار پایین
  • شیر کنترل پساب

بهترین نوع شیر تصفیه آب خانگی را از فروشگاه تصفیه آب ثمین با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید .

سبد خرید