تصفیه آب کوچک

انواع دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی

تصفیه آب کوچک ،امروزه شاهد رشد زیادی در جمعیت هستیم. این افزایش جمعیت باعث آلودگی‌های بیشتر صنعتی و انسانی خواهد شد. آلودگی‌ها به آب و خاک وارد می شود. منابع آبی و آب‌های لوله‌کشی دارای پس آب‌های صنعتی و خانگی، گل و لای، انگل، میکروب‌های بیماری‌ زا هستند. در برخی مواقع حتی کلر زدن هم کارساز نیست.

در آب آشامیدنی برخی شهرها مانند تهران و اصفهان با وجود سیستم‌ تصفیه آب شهری، باز هم آب دارای مقادیر زیادی کلر، نیترات و نیتریت است. در نهایت منجر به سرطان و آسیب‌ گوارشی خواهد شد. اگر شما برای سلامتی خود نگران هستید و خواهان خرید دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی هستید. به مطالعه این مقاله بپردازید.


تصفیه آب کوچک

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

بعد از هوا، آب مهمترین عنصر حیاتی برای گیاهان، جانوران و انسان است. بیش از ۷۰ درصد کره خاکی را آب فرا گرفته‌ است. تنها یک درصد آنها آب‌ ها شیرین و قابل شرب هستند . کمتر کشوری هزینه و توان خود را صرف تصفیه آب و از بین بردن میکروب‌ها می کنند.

استفاده از آب شیرین برای شستشوی ظروف، برای آبیاری گیاهان، برای استحمام، برای خوردن لازم است. تنوع استفاده موجب شده تا اهمیت زیادی برای تصفیه اصولی آب فراهم شود.

علاوه بر این موارد، می‌دانید آب برای بدن انسان ضروری است. نوشیدن آبی که سرشار از آلاینده‌ و مواد شیمیایی باشد کمکی به بدن نمی‌کند. بلکه آسیب‌ جبران ناپذیری به بدن وارد می کند. خرید دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی از بهترین گزینه‌ها است.

کارکرد دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی این است که آب را تمیز می کند و تمامی آلودگی‌های آب را برطرف می‌کند. سبب بهتر شدن طعم آب می شود و اگر آب دارای بوی بد باشد، از بین می‌برد. امروزه خرید بهترین تصفیه های آب در اولویت ‌است. درباره خرید زیاد جست و جو می شود. اگر شما به فکر سلامتی خود و خانواده هستید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از آب تصفیه

سلامتی آب شرب توسط دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی تضمین می شود و شما را از آلودگی ها حفظ می کند. بیماری‌های ناشی از آب آلوده چه هستند؟ فواید استفاده از آب تصفیه شده چیست؟ چرا باید برای خرید دستگاه تصفیه کم جا هزینه کنیم؟

آب تصفیه شده باعث کاهش ناراحتی‌ های قلب و عروق می شود. آب تصفیه شده، کمک زیادی به کاهش سرطان و بیماری‌ کبد می‌ کند و از مبتلا شدن به سنگ کلیه جلوگیری می کند.

مزایای آب سالم زیاد است .استفاده از تصفیه آب سبب ایجاد پوستی سالم و شفاف میشود. از انواع بیماری‌ های پوستی دور خواهید شد. از بوی بد دهان و ناراحتی‌ های دستگاه گوارش در امان خواهید شد. درجه حرارت بدنتان تنظیم می‌شود و راحت تر سموم دفع میشود. آب تصفیه، کمک زیادی به سلامت عضلات و مفاصل بدن خواهد کرد. آیا هنوز برای خرید دستگاه تصفیه آب تردید دارید؟ فردی که از آب تصفیه استفاده نکند، از مزایای آن هم بی بهره است.

راهنمای خرید

مهمترین نکته  برای خرید تصفیه آب کوچک خانگی شناخت نیازهایتان است. بهترین دستگاه تصفیه آب، علاوه بر آنکه نیازهایتان را به خوبی جواب دهد ، باید از درجه کیفیت بالایی برخوردار باشد. در این بخش دو دسته کلی از این دستگاه‌ها را بررسی می کنیم. دسته اول، دستگاه‌ تصفیه آب بدون پمپ و مخزن هستند. دسته دوم دستگاه‌ تصفیه آب اسمز معکوس است.

دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و مخزن

دسته اول، دستگاه‌های تصفیه آبی است که برقی نیستند و هیچ پمپ و مخزنی ندارد. در این دستگاه‌ تا ۱۰ مرحله فیلتر وجود دارد. محدودیتی وجود ندارد. آب تصفیه خارج شده از دستگاه‌ دسته اول بسیار با کیفیت است. تنها ایراد این دستگاه‌ آن است که سختی آب را کم نمی‌کند. اگر پایین آمدن سختی آب، اهمیت دارد، این دستگاه انتخاب خوبی نیست.

دستگاه تصفیه RO

یکی از این نوع تصفیه آب های خانگی محبوب دستگاه‌ تصفیه آب RO بهترین روش‌های تصفیه آب را انجام می دهد. آب با کیفیت و قابل اطمینان را می سازد. در این نوع مدل، با توجه به فیلترشان در مرحله چهارم سختی آب کامل از بین می رود.

تصفیه آب UF بدون برق و مخزن

یکی از انواع تصفیه آب، تصفیه آب UF بدون پمپ و مخزن است. UF، برای انجام تصفیه، از روش اولترافیلتراسیون استفاده می‌کند. اگر خواهان دستگاه کم جا هستید و نیاز به برق ندارید و طالب کاهش مصرف انرژی هستید، دستگاه‌UF یکی از بهترین گزینه‌ها است. تفاوت بین دستگاه تصفیه آب UF و RO در اندازه منافذ غشا آن است.

دستگاه اولترافیلتراسیون چیست

اولترافیلتراسیون  همانند فیلتر ممبران روشی است که ذرات معلق و ناخالصی‌ها، با وزن مولکولی بالا و با فشار کم به وسیله یک غشا نیمه تراوا تفکیک می شوند. این غشا برای حذف مولکول‌ پروتئین، باکتری‌ها، ناخالصی‌های آلی طبیعی و آلی است. اندازه اولترافیلتراسیون یک هزارم تا یک میکرون است. این اندازه بسیار کم، نمی‌تواند ناخالصی‌های آب را حذف کند. اما میکروب‌ها و ناخالصی‌های جامد را حذف خواهد کرد. چرا دستگاه تصفیه آب UF یکی از بهترین انتخاب‌ها است و چرا از روش اولترافیلتراسیون استفاده می‌شود ؟

ابتدا باید با مزایایی این دستگاه آشنا شوید

دستگاه به برق نیاز ندارد: این دستگاه به انرژی برق نیازی ندارد. با کمک فشار آب عادی کار میکند. اگر برق قطع شد، نگران نباشید. آب سالم دارید.

آلاینده‌های آب را حذف میکند: این دستگاه گل و یا کدر بودن آب را حذف کرده و آبی با کیفیت به شما میدهد.

هزینه آن پایین است: دستگاه‌های تصفیه آب UF دارای هزینه‌ بسیار پایین‌تری است. زیرا نیاز به مصرف هزینه‌ بالا ندارد. اگر خوب مراقبت کنید، تا ده سال عمردارد.

دستگاه تصفیه آب آکوا

اگر تمایل به خرید دستگاه تصفیه آب کوچک خانگی دارید انتخاب مدل‌ زیر سینکی و رومیزی مهم است. دستگاه زیر سینکی  زیر کابینت آشپزخانه وصل می‌شود و خروجی آب در کنار شیر اصلی آشپزخانه است.

انواع کیسی محبوب تر و جدیدتر است.فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب کیسی، از نوع اولترافیلتراسیون و یا اسمزمعکوس است. در برخی دستگاه ‌ها، مراحل تصفیه آب خانگی با هم ادغام میشوند.

در نهایت قیمت‌ دستگاه‌های تصفیه آب متفاوت است. با توجه به برند و مدل متنوع است. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارید بهتر است از فروشگاههای معتبر مانند تصفیه آب ثمین خریداری کنید. تا از خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

سبد خرید