تعمیر دستگاه تصفیه آب در اصفهان

تعمیر دستگاه تصفیه آب

در چند سال اخیر دستگاه های تصفیه آب خانگی یکی از لوازم خانگی پر استفاده  و مهم در بین خانواده های ایرانی است. برای داشتن آب آشامیدنی با کیفیت بالا علاوه بر اینکه دستگاه تصفیه آب باید از برند معتبری باشد. از همه مهم تر باید قطعات آن به درستی کار کنند. در اصفهان به دلیل سختی آب و بروز مشکلات کلیوی بسیاری از افراد از دستگاه تصفیه آب با فرآیند اسمز معکوس استفاده می کنند. در این مقاله در مورد تعمیر تصفیه آب در اصفهان صحبت می کنیم.

دستگاه تصفیه آب خانگی

اما در صورت بروز مشکل در فرآیند تصفیه آب نیاز به یک کارشناس تصفیه آب داریم که مشکل را حل کند. گاهی اوقات تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی توسط خود کاربر انجام می شود. ولی برخی از برندها در سطح کشور دارای کارشناس و پشتیبانی هستند. در اصفهان برای تعمیر دستگاه تصفیه آب می توانید از خدمات شرکت تصفیه آب ثمین بهره ببرید. این شرکت در اصفهان کارشناسان مجربی دارد. که در اسرع وقت به محل مراجعه کرده و مشکل دستگاه تصفیه آب شما را برطرف می کنند.

تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب در تعمیر دستگاه تصفیه آب

برای سرویس دستگاه تصفیه آب در اصفهان می توانید از خدمات شرکت ثمین آب بهره ببرید . برای تعمیر دستگاه تصفیه آب باید از کارشناس تصفیه آب مجرب استفاده کنید که متحمل هزینه های اضافی نشوید. کارشناس باید با کارکرد قطعات و محل دقیق قرار گرفتن آنها در دستگاه آشنا باشد. در صورت بروز هریک از مشکلات زیر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پمپ یکی از مهمترین قطعات  دستگاه تصفیه آبی است که به روش اسمز معکوس کار میکنند. در این دستگاه ها پمپ  وظیفه بالابردن فشار آب جهت ورود به فیلتر ممبران را بر عهده دارد. پمپ ها دارای ۲ قسمت می باشند که یکی بدنه اصلی و سیم پیچ اصلی که در واقع یک موتور الکتریکی میباشد و دومی قسمت کلگی یا هد است که با اتصال کلگی به موتور، درواقع موتور به پمپ تبدیل میشود.

تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی

 مشکل پمپ می تواند به دلیل نیم سوز شدن سیم پیچی پمپ , خرابی بلبرینگ ها یا کلگی یا هد پمپ به وجود آید. نشانه های خرابی پمپ شامل موارد زیر است :

  • داغ شدن پمپ تصفیه آب
  • افزایش جریان برق و افزایش فشار روی ترانس و در نهایت باعث آمپر کشیدن آن می شود.
  • نیم سوز شدن آداپتور و ترانس
  • خاموش شدن خود به خود دستگاه تصفیه آب
  • کاهش فشار آب ورودی به ممبران و عدم تولید آب
  • سر و صدای زیاد پمپ تصفیه آب بدلیل خرابی بلبرینگ ها و سایر قطعات داخلی 

پمپ نسبت به قطعات دیگر دستگاه تصفیه آب کمیاب و گران است بنابراین باید به رفع عیب آن توجه بیشتری شود. بنابراین برای جلوگیری از هزینه اضافی می توانید از کارشناسان ما در ثمین آب کمک بگیرید .

تعمیر هد یا کلگی پمپ دستگاه تصفیه آب در تعمیر دستگاه تصفیه آب :

تعمیر هد یا لگی پمپ تصفیه آب خانگی

در واقع هد یا کلگی پمپ تصفیه آب ، وظیفه دارد تا نیروی دورانی تولید شده از موتور الکتریکی را به یک پمپ فشار تبدیل کند. کیفیت موتور الکتریکی و  هد پمپ، در میزان فشار آب و دبی خروجی موثر هستند . معمولا هدها و پمپ ها بصورت استاندارد و یکسان طراحی میشود و برندهای مختلف با یکدیگر سازگاری دارند و درواقع همه هد یا کلگی های موجود در بازار ، قابلیت نصب بر روی همه برندهای پمپ را دارند.

اگر گلگی پمپ دارای ریزش آب است ، هرچه زودتر نسبت به تعمیر و تعویض کلگی اقدام کنید زیرا در غیر این صورت به موتور الکتریکی نیز آسیب وارد خواهد شد و هزینه شما چند برابر میشود. یکی دیگر از علل ایجاد نشتی از کلگی پمپ، کیپ شدن فیلتر ممبران است . بعد از تعویض کلگی پمپ باید بررسی کنید که فیلتر ممبران به درستی کار کند.

همچنین  اگر فشار آب در دستگاه تصفیه آب کم بود ( کمتر از ۵۰ PSI )، بهتر است کلگی را تعویض کنید تا فشار افزایش یابد .

گاهی شنیده شدن صدای زیاد از دستگاه تصفیه آب، بخاطر کلگی پمپ می باشد. در ابتدا پیچهای کلگی قبلی را سفت کنید و اگر هنوز صدای زیاد وجود داشت، اقدام به تعویض کلگی کنید.

تعمیر ترانس یا آداپتور: تعمیر دستگاه تصفیه آب

تعمیر آداپتور تصفیه آب

وظیفه ترانس در دستگاه تصفیه آب خانگی تأمین برق مصرفی دستگاه می باشد. پمپ تصفیه آب خانگی حدود ۰.۵ آمپر برق مصرف می کند. گاهی به دلیل عملکرد ضعیف پمپ، زنگ زدگی یا عدم روغن کاری به موقع پمپ ، میزان برق مصرفی پمپ افزایش می یابد و ترانس توان لازم را برای تأمین این میزان برق را نداشته و در نتیجه دمای آن افزایش می یابد و در صورت ادامه این شرایط ، ترانس دستگاه می سوزد. برای تعمیر دستگاه تصفیه آب و یافتن علت سوختن آداپتور، ابتدا اتصالات دستگاه را بررسی نمایید و به این نکته توجه فرمایید که اگر در زمان فعالیت پمپ، دمای آداپتور بیشتر از حد معمول افزایش میابد یا به عبارت دیگر داغ میشود، اتصالی، در شیر برقی و یا پمپ وجود دارد.

 تعمیر شیربرقی دستگاه تصفیه آب

تعمیر شیر برقی تصفیه آب

شیر برقی یکی از اجزای مهم در دستگاههای تصفیه آب  است. شیربرقی در واقع یک شیر است که دارای یک سیم پیچ است و با جریان الکتریسیته کار میکند .زمانی که سنسورهای دستگاه ، دستورخاموش شدن پمپ را میدهند شیر برقی نیز مسیر آب را میبندد و زمانی که دستگاه روشن می شود ، شیر برقی دوباره مسیر آب را باز میکند. این قطعه میزان جریان ورودی آب را متناسب با ظرفیت مخزن تنظیم می کند و در واقع کنترل ورود و خروج آب به دستگاه را بر عهده دارد و باعث جلوگیری از هدررفتن آب میشود.

در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس رابطه مستقیم بین پمپ، سوییچ فشار بالا (های پرشر) سوییچ فشار پایین (لوپرشر ) و شیر برقی وجود دارد . که با رسیدن ولتاژ مناسب به دیافراگم موجود در داخل شیر برقی، این دیافراگم باز میشود و اجازه خروج آب را میدهد و این به این معنی است که هرکدام از سوییچ بالا و پایین در زمان مناسب ، دستور به شیر برقی دستور باز یا بسته شدن دیافراگم را میدهد.

در صورتیکه شیر برقی بسوزد در این صورت مسیر آب ورودی مسدود شده و بدلیل عدم ورود آب به دستگاه تصفیه آب، سیستم بصورت دائم روشن می ماند. در انتها ممکن است پمپ، آداپتور، سوییچ های تصفیه آب و … دچار استهلاک شدید یا خرابی و سوختگی شوند. در اینصورت تنها راه حل ممکن ، تعویض شیر برقی تصفیه آب است.

با توجه به مشکلات گفته شده برای تعمیر این قطعه ها باید از کارشناسان مجرب کمک بگیرید. به دلیل اینکه این قطعات گران هستند و اگر سهل انگاری در تعمیر آنها رخ دهد می تواند هزینه های هنگفتی برای شما به همراه داشته باشد. اگر در اصفهان هستید و به این مشکلات روبرو شدید می توانید از سرویس کاران ثمین آب کمک بگیرید.

شیربرقی

تعمیر مخزن تصفیه آب خانگی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی قصد پر کردن لیوان آب از دستگاه تصفیه آب را داشته باشید متوجه می شوید که میزان دبی و فشار آب خروجی از دستگاه کاهش یافته و فشار سابق را ندارد. در اینصورت اولین چیزی که به نظر می آید ایراد در کارکرد مخزن تحت فشار و تعمیر دستگاه تصفیه آب می باشد. مخزن ذخیره آب در ساختار خود دارای یک تیوب تحت فشار می باشد . اگر فشار هوای داخل مخزن تحت فشار به اندازه کافی نباشد و یا تنظیم نباشد و یا دیافراگم (تیوب) سوراخ شده باشد، در اینصورت کارایی خود را برای تامین فشار آب خروجی از دست خواهد داد و در نتیجه فشار و دبی آب کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

برای حل این مشکل باید :

  1. آب ورودی به دستگاه تصفیه آب را ببندید.
  2. شیر ورودی به مخزن ذخیره آب را ببندید.
  3. شیلنگ ورودی به مخزن را جدا کنید و باقی مانده آب درون مخزن را کاملا تخلیه کنید .
  4. بعد از تخلیه کامل مخزن با یک فشارسنج، فشار داخلی مخزن را اندازه بگیرید. این فشار باید ۶ تا ۸ psi یا معادل ۰.۵ بار باشد. اگر فشار داخل مخزن از این حد کمتر است با استفاده از یک تلمبه دستی یا پمپ برقی ، فشار هوای داخل مخزن را زیاد کنید تا به حد نرمال برسد.
  5. پس از انجام موارد بالا مخزن را به دستگاه تصفیه آب خانگی متصل کرده و شیر های ورودی به تصفیه آب خانگی و مخزن تحت فشار را باز کنید.

در صورتی که متوجه شدید که مشکل حل نشده و باز هم فشار آب خروجی کم است ، احتمالا تیوب مخزن تحت فشار آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد.

هواگیری دستگاه تصفیه آب برای تعمیر دستگاه تصفیه آب

یکی از مشکلات معمول در دستگاه تصفیه آب حبس شدن هوا در قطعات مختلف آن است. اگر دستگاه تصفیه آب یکی از مشکلات زیر را داشته باشد نیاز به هواگیری دارد:

  1. وقتی در مخزن دستگاه تصفیه آب هوای زیادی حبس شده باشد باعث می شود از شیر خروجی آب به صورت ضربه آهنگی خارج شود.
  2. وجود هوا در هوزینگ ها باعث می شود آب در بین فیلترها حرکت نکند. بنابراین حتی با روشن شدن دستگاه آب به فیلتر آخر وارد نشده و آبی از دستگاه خارج نمی شود.
  3. روشن ماندن بدون وقفه دستگاه تصفیه آب می تواند نشان دهنده وجود هوا در شیربرقی دستگاه تصفیه آب است. بعد از هواگیری دستگاه تنظیم فشار آن کمک زیادی به این مشکل می کند.

با توجه به نشانه های بالا دستگاه تصفیه آب نیاز به هواگیری دارد. برای رفع این مشکل باید از دکمه تعبیه شده در پشت دستگاه استفاده کنید و برای خروج هوا باید چندین بار آن را فشار دهید تا هوای دستگاه کاملا تخلیه شود. البته توجه داشته باشید که بعد از هواگیری باید مجددا فشار دستگاه تصفیه آب را تنظیم کنید.

تعویض فیلتر تصفیه آب در اصفهان

خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت تصفیه آب ثمین

شرکت تصفیه آب ثمین، با بیش از ۱۰ سال سابقه نمایندگی سافت واتر در اصفهان , اوجنرال اصلی , نمایندگی ایزی ول در اصفهان , ارائه دهنده انواع دستگاه تصفیه آب رومیزی , کیسی , دستگاه تصفیه آب ویولت VIOLET , دستگاه تصفیه آب wetter water , انواع دستگاه تصفیه آب زیر سینکی می باشد. یکی از ویژگی های بارز شرکت ثمین آب ارائه گارانتی طلایی است که محصولات خود را بین ۲ تا ۱۰ سال گارانتی می کند. در صورت خرید دستگاه تصفیه آب از این شرکت می توانید از خدمات زیر بهره مند شوید:

  • نصب رایگان دستگاه تصفیه آب خانگی
  • دارا بودن کادری مجرب با ارائه بهترین عملکرد
  • دارای خدمات پس از فروش عالی و تکرار آن به صورت دوره ای
  • امکان خرید دستگاه تصفیه آب به صورت اقساطی از ۳ الی ۴ قسط
  • دادن هدیه هنگام خرید دستگاه مثل فیلتر هدیه و کاور هدیه
  • ۱۰ سال گارانتی محصول برای رضایت خاطر مشتری

تصفیه آب و سرویس به موقع دستگاه تصفیه آب اهمیت زیادی دارد . برای سرویس دوره ای دستگاه تصفیه آب , تعمیر آن و تعویض فیلترهای تصفیه آب در اصفهان می توانید از کارشناسان فنی ثمین آب کمک بگیرید . گاهی با تعویض به موقع یک قطعه می توانید از خرابی قطعات مهم تصفیه آب مثل پمپ جلوگیری کنید . یا با باد کردن به موقع تیوپ مخزن از پاره شدن و از بین رفتن آن جلوگیری کنید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی در اصفهان

برای سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب در اصفهان می توانید از خدمات شرکت ثمین آب بهره ببرید . برای تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی باید از کارشناس تصفیه آب مجرب استفاده کنید که متحمل هزینه های اضافی نشوید. کارشناس باید با کارکرد قطعات و محل دقیق قرار گرفتن آنها در دستگاه آشنا باشد. در صورت بروز هریک از مشکلات زیر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بنابراین برای دادن جان تازه ای به دستگاه تصفیه آب خانگی و استفاده ازخدمات تعمیرات تخصصی تصفیه آب ، با ما در ارتباط باشید. برای سهولت در این کار میتوانید فرم درخواست تعمیر تصفیه آب در محل را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تعمیر دستگاه تصفیه آب در محل



    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید