دستگاه تصفیه آب کلمنی،مزایا و معایب

دستگاه تصفیه آب کلمنی

 تصفیه آب کلمنی سیستم تصفیه آبی است که به راحتی قابل حمل است در این مقاله قصد آن را داریم که دستگاه تصفیه آب کلمنی را به شما عزیزان معرفی کنیم .و با مزایا و معایب دستگاه تصفیه  کلمنی آشنا شویم .در ادامه با ما همراه باشید .

دستگاه تصفیه آب کلمنی

دستگاه تصفیه آب کلمنی معمولا دستگاه کوچک قابل جابجایی است .که با استفاده از فیلتر و جاذبه ی زمین اب را تصفیه می کند. در اولین مرحله از تصفیه یک فیلتر سرامیک یا کربن بلاک اب را تصفیه می کند. فیلتر سرامیک منافذ حدود نیم میکرون دارد. که مانع از ورود گل به اب می شود و تا حدودی سختی اب را می گیرد.فیلتر تصفیه آب کلمنی

استفاده از فیلتر سرامیکی همان روشی می باشد . که از سالیان دورتا بحال رسم است. در قدیم با استفاده از کوزه های سفالی اب را تصفیه می کردند .در مرحله ی بعدی یک فیلتر چند طبقه چند مرحله ای برای تصفیه اب استفاده می شود. که میتواند انواع رنگ بو مزه و طعم بد اب را بگیرد. این روش از قرن ها قبل مورد استفاده انسان بوده است.

مزایای دستگاه تصفیه کننده آب کلمنی

مهمترین مزایای دستگاه تصفیه آب کلمنی این است که بدون نیاز به برق کار می کند. و به همین دلیل حتی در منطقه ای که برق ندارد .می توان از ان استفاده کرد یکی دیگر از مزایای چشمگیر دستگاه تصفیه اب کلمنی این است که هیچ نیازی به نصب کردن ندارد .طی چند ثانیه می توان ان را اماده ی استفاده کرد. از دیگر مزایای ان میتوان از استفاده راحت و اسان ان نام برد . که همه ی مردم براحتی می توانند از ان استفاده کنند. این دستگاه براحتی قابل جابجایی است . می توان ان را در جای جای منزل یا محل سکونت خود برد و استفاده کرد .

معایب دستگاه تصفیه آب کلمنی

از معایب این دستگاه می توان به نیاز به زمان زیاد برای تصفیه کردن اب نام برد. این به دلیل این است که این دستگاه با نیروی جاذبه ی زمین کار میکند و برقی نیست . همچنین این دستگاه چون نیازی به لوله کشی ندارد باید به صورت دستی مدام پر شود .

فیلتر دستگاه تصفیه کلمنی

فیلتر تصفیه آب سرامیکی کلمنی از دسته فیلترهایی است که در دستگاه های تصفیه آب کلمنی استفاده می‌شود. طول عمر این فیلترها به نوع آب مصرفی بستگی دارد و به طور متوسط بین شش ماه تا یکسال است ظرفیت تولید آب در این نوع فیلتر سرامیکی ۱۰ لیتر است درواقع استفاده از فیلتر سرامیکی یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای تصفیه بوده است. این فیلترها از یک لایه ی بیرونی سرامیکی برای حذف ذرات گرد و خاک، گل‌ولای، مواد آلی و برخی رسوبات استفاده می‌کنند. فیلتر تصفیه آب سرامیکی از لایه داخلی با جنس کربن فعال ساخته می‌شود که در حذف ترکیبات جدید شیمیایی نظیر کلر، مواد سمی و آفت‌کش‌ها عملکرد بسیار مؤثری دارد علاوه بر این بسیاری از سازندگان فیلتر تصفیه آب از مواد صد درصد طبیعی در ساخت فیلترها استفاده می‌کنند که موجب کاهش چشمگیر استفاده از مواد پلاستیکی شده و باعث حفاظت بیشتر از محیط‌زیست خواهد شد.

مزایای فیلتر سرامیکی کلمنی

مزیت فیلتر سرامیکی عملکرد دقیق آن می باشد. این فیلتر دقتی بین ۱۰ تا ۲۰ برابر فیلترهای الیافی دارد و می تواند تا حد زیادی سختی آب را گرفته و رسوبات را از آن جدا کند.

معایب فیلتر سرامیکی کلمنی

سرعت عبور آب از فیلتر سرامیکی کند است و نیاز به زمان بیش تری دارد. علت این است که فیلتر سرامیکی با جاذبه زمین کار می کند و حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد تا آب مخزن را تصفیه نمائید (حدودا ۵ لیتر آب)

زمان تمیز کردن محفظه دستگاه

به این دلیل که رسوبات در جداره خارجی فیلتر سرامیکی کلمنی رسوب کرده و انباشته می شود، باید سطح خارجی فیلتر را هر ده تا سی روز یک بار با یک برس سیمی تمیز کرد.پس از مدت شش ماه از شروع استفاده از فیلتر سرامیکی کلمنی باید آن را تعویض نمود. در غیر این صورت، انگل ها، باکتری ها و میکرو ارگانیزم ها در فیلتر جمع می شوند و کیفیت آب تصفیه شده را کاهش می دهند.

نحوه نصب فیلتر سرامیکی کلمنی

۱. فیلتر سرامیکی را بمدت ۳ دقیقه در آب تمیز بگذارید.
۲.فیلتر را با آب در حال جریان بشویید. از مواد شوینده استفاده نکنید.
۳. حلقه لاستیکی را در جای خود ثابت کرده و فیلتر سرامیکی کلمنی را در مخزن بالایی نصب کنید.

توجه کنید که فراموش نشود که بعد از نصب فیلتر سرامیکی کلمنی، ۵ لیتر اول آب تصفیه شده قابل خوردن نیست.

فیلتر سرامیکی تصفیه آب

همانطور که در بالا توضیح دادیم استفاده از دستگاه تصفیه اب کلمنی مزایا و معایبی دارد که البته مزایای ان بیشتر و چشمگیرتر است ثمین آب پاسارگاد در راستای تصفیه آب ثمین اصفهان انواع دستگاه تصفیه اب کلمنی رو میزی زیر سینکی صنعتی و …انواع فیلتر تصفیه آب را در بازار عرضه کرد تا ابی گوارا را برای شما عزیزان به ارمغان اورد همچنین ثمین اب برای ارامش حال شما عزیزان انواع محصولات خود را در صفحه ی اصلی برای شما عزیزان ب نمایش گذاشته است برای خرید انواع دستگاه تصفیه آب و ملزومات ان به صفحه ی اصلی ما مراجعه فرمایید.

سبد خرید