مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب فرابنفش UV

مزایا و عوارض دستگاه تصفیه آب یو وی

دستگاه تصفیه آب فرابنفش ،دستگاه تصفیه آب uv از جمله دستگاه های تصفیه آب خانگی است. که از فناوری فرابنفش استفاده می کند. تا خالص ترین شکل آب مصرفی را برای شما به ارمغان آورد. این دستگاه از قدرت اشعه ماوراء بنفش برای ضد عفونی كردن آب و از بین بردن هرگونه باكتری یا ویروس استفاده می كند. امروزه شرکت های بسیاری تصفیه آب UV را ارائه می دهند. اما قبل از نصب آن در خانه یا محل کار خود ، باید با جوانب مثبت و منفی آن آشنا شوید. بله ، تصفیه آب UV هم مزایا و هم مضراتی دارد که به شرح زیر هستند .و می تواند در تصمیم گیری صحیح به شما کمک کند.

مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی فرابنفش UV

دستگاه تصفیه آب فرابنفش

دستگاه تصفیه آب فرابنفش در صنعت کاربردهای زیادی دارد. می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • در سیستم های مداربسته خنک کننده
  • به عنوان ضدعفونی کننده آب استخرها
  • کاربرد در پرورش ماهی و آکواریوم
  • به عنوان اکسيداسيون پيشرفته در  پسابهاي صنعتي
  • استفاده در صنایع غذایی و بسته بندی
  • استفاده در داروسازی و بیمارستانها
  • کاربرد در رنگ سازی و آرایشی بهداشتی
  • ضدعفونی آب با اشعه UV
  • ضد عفوني کردن پساب سیستم های تصفیه

فیلتر uv

فیلتر تصفیه  آب فرابنفش علاوه بر ضدعفونی کردن آب از ویروس ها و باکتری مزایای زیادی دارد.  شامل موارد زیر است :

۱- مقرون بصرفه

دستگاه تصفیه آب ماوراء بنفش بسیار مقرون به صرفه است . لامپ uv فقط در حدود ۶۰ وات انرژی مصرف می کند که معادل انرژی مصرفی توسط یک لامپ معمولی است.

۲- بدون مواد شیمیایی

یکی دیگر از مزایای این سیستم ها این است که آنها برای تصفیه آب از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی کنند . بنابراین طعم و رنگ آب تغییری نمی کند .

۳- مکانیسم ساده

روند تهیه آب از این سیستم ها بسیار ساده است. بیشتر آنها دارای شیرآلات داخلی هستند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دستگاه را به برق بزنید و شیر دستگاه تصفیه آب را باز کنید تا آب تازه نوش جان کنید. روند تصفیه آب بسیار سریع است و نیازی نیست برای نوشیدن آب منتظر بمانید.

فیلتر یو وی

۴- آسیبی به لوله وارد نمی کند

نکته مثبت دیگر در مورد تصفیه آب UV این است که این سیستم به هیچ لوله‌ای آسیب نمی رساند. یکی از دلایل این امر می تواند عدم وجود مواد شیمیایی باشد.

مضرات دستگاه تصفیه آب فرابنفش

علاوه بر مزایای گفته شده این دستگاه تصفیه آب مضراتی دارد که قبل از استفاده باید با آن آشنا شوید این معایب عبارتند از :

۱- با برق کار می کند.

یکی از مهمترین معایب این سیستم ها این است که برای کارکردن نیاز به اتصال برق دارند. این بدان معناست که در مناطقی که منبع برق ندارند ، این سیستم ها کار نمی کنند. علاوه بر این اگر منبع برق برای مدتی قطع شود ، آبی برای مصرف در مخزن ذخیره نمی شود.

۲- قادر به حذف تمام آلودگی ها نیست

تصفیه آب UV قطعاً ناخالصی های زیادی را از بین می برد اما برای حذف چند مورد کارایی ندارد. به عنوان مثال ، آنها باکتری ها و ویروس ها را از بین می برند اما در ناخالصی های محلول مانند زنگ زدگی ، سموم دفع آفات ، فلوراید ، آرسنیک و غیره مؤثر نیستند.

آب آلوده

۳- بدون مخزن تصفیه آب

یکی از مهمترین معایب تصفیه آب UV این است که امکان نصب مخزن تصفیه آب برای آن وجود ندارد. این بدان معنی است که مصرف کنندگان باید آب را در بطری های خارجی پر کنند زیرا هیچ گزینه دیگری برای این مورد ارائه نشده است.

۴- عدم تشخیص خاموش بودن لامپ دستگاه تصفیه آب فرابنفش

یکی دیگر از نکات منفی در ارتباط با دستگاه تصفیه آب فرابنفش این است که خاموش بودن لامپ UV قابل تشخیص نیست . این بدان معناست که از آنجا که نور UV نامرئی است ، کسی نمی تواند تشخیص دهد که آیا دستگاه کار می کند یا خیر. اگر کار تصفیه کننده به دلایلی متوقف شود ، شما نمی توانید از این موضوع آگاه شوید. بنابراین ممکن است آب ناخالص بیاشامید.

۵- نیاز به پیش تصفیه آب

قبل از استفاده از روش تصفیه آب اشعه ماوراء بنفش ، آب ممکن است به پیش تصفیه نیازداشته باشد تا شفاف باشد و این یکی دیگر از مضرات همراه با تصفیه آب UV است.

عمر مفید لامپ uv

دستگاه تصفیه آب ماوراء بنفش دارای لامپ UV است که برای عملکرد خوب باید سالی یک بار تعویض شود. علاوه بر این ، برای بهترین نتیجه باید به طور منظم تمیز شود و از این رو هزینه های نگهداری سیستم فرابنفش ممکا است از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بیشتر باشد.

نکات ذکر شده فوق در تصمیم گیری در مورد نصب یا استفاده از دستگاه های تصفیه آب UV به شما کمک می کند. مزایا و مضرات دستگاه تصفیه آب UV بسیار مهم است بنابراین در هنگام نصب دستگاه باید از آن اطلاع داشته باشید. برای تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب در اصفهان و خرید بهترین دستگاه تصفیه آب می توانید از ثمین آب کمک بگیرید.

سبد خرید