مراحل تعویض فیلتر

مراحل تعویض فیلتر تصفیه آب شش مرحله ای  ایزی ول مدل RO116   

 مراحل تعویض فیلتر ،این دستگاه تصفیه  شامل ۶ عدد فیلتر تصفیه آب است. که فیلتر سه مرحله اول می‌بایست هر شش ماه یکبار عوض شود . اما زمان چگونگی تعویض فیلتر مرحله چهارم هر دوسال یکبار و مرحله های پنج و شش هر یکسال یکبار می‌باشد.

لازم به ذکر است که زمان تعویض فیلتر به میزان مصرف و کیفیت آب مصرفی منطقه مورد نظر نیز بستگی دارد. در نهایت با توجه به میزان مصرف، شما می‌توانید فیلترها را سه ماه جلوتر یا عقب‌تر تعویض نمایید.

مراحل تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب ایزی ول

مراحل تعویض فیلتر شامل موارد زیر است :

مرحله اول 

برای تعویض فیلتر های سه مرحله اول، شیر ورودی آب را ببندید.

مرحله دوم

پس از بستن شیر ورودی، شیر روی مخزن ذخیره را بسته و شیر بالای سینک را باز کنید و سپس برق دستگاه را قطع کنید.

مرحله سوم تعویض فیلتر

با استفاده از آچار مخصوص، هوزینگ شماره ۱ یا هوزینگ شفاف را به صورت ساعتگرد باز نمایید و فیلتر داخل آن راخارج نمایید.

مراحل تعویض فیلتر تصفیه آب

مرحله چهارم

قبل از قرار دادن فیلتر جدید داخل هوزینگ، هوزینگ را با استفاده از دستمال تمیز و آب شستشو دهید تا پس از قرار دادن فیلتر، داخل آن بخوبی قابل مشاهده باشد.

مرحله پنجم در تعویض فیلتر 

در این مرحله فیلتر جدید را به صورت صاف داخل هوزینگ قرار داده و مجدد هوزینگ را در جای خود بندید در هنگام باز و بسته کردن هوزینگ ها به واشر های هوزینگ دقت کنید تا در جای خود قرار گرفته باشند.

نبود واشرها، له شدگی یا بد جارفتن آنها موجب نشتی آب یا ترکیدگی هوزینگ خواهد شد. همچنین استفاده از فیلترهای غیر استاندارد (کوتاه یا بلند) باعث خرابی فیلترهای دیگر یا ترکیدگی هوزینگ شفاف می شوند.

برای خرید فیلترهای اورجینال و استاندارد می توانید به فروشگاه اینترنتی ثمین آب مراجعه نمایید.

مرحله ششم

پس از تعویض فیلتر مرحله یک، نوبت به فیلتر مرحله دو می‌رسد .

مرحله دوم تعویض فیلتر

بعد از بازکردن فیلتر، داخل هوزینگ را با استفاده از مواد شوینده شستشو دهید و سپس فیلتر جدید را داخل هوزینگ قرار دهید. توجه کنید که فیلتر شماره دو دارای جهت قرارگیری می‌باشد. دقت کنید که واشر فیلتر رو به بالا باشد تا فیلتر به درستی کار کند.

مراحل تعویض فیلتر

مراحل آخر

مرحله هفتم

پس از بازکردن و شستشوی هوزینگ، فیلتر سوم را مطابق جهت آن داخل هوزینگ قرار دهید. نوع قرار گیری فیلتر در هوزینگ مهم است اما در بعضی از فیلترها فرقی نمیکند و از هر دو جهت می شود آن را در هوزینگ قرار داد.

مرحله هشتم

قبل از بستن هوزینگ شماره سه یک لگن یا کاسه، زیر کلگی هوزینگ قرار دهید. سپس برق را وصل کرده و ورودی آب دستگاه تصفیه آب را باز کنید.

مرحله نهم

و در مرحله آخر از تعویض فیلتر، پس از شستشن فیلتر دوم و خارج شدن آب سیاه از فیلتر، آب را مجدد ببندید. سپس هوزینگ شماره سه را در جای خود قرار داده و ورودی و شیر مخزن را باز کنید

سبد خرید