تصفیه آب نیمه صنعتی

تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن

 تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن ،نیمه صنعتی برای مناطقی که میزان سختی آب (TDS<1000) کم است کاربرد دارد. این دستگاه های تصفیه آب دارای ظرفیت های متفاوت است.  از ۳۰۰ تا ۸۰۰ گالن در روز می باشد. این دستگاه تصفیه آب قادر به حذف تمام آلاینده های محلول در آب می باشد . مانند نمک ,  سختی آب و املاح مضر  و غیر محلول .مانند گل و لای در آب می باشد . می تواند آبی سالم برای نوشیدن فراهم کند.مزایای تصفیه آب نیمه صنعتی در کارگاه های صنعتی , هتل ها , مدارس, آشپزخانه های صنعتی و بیمارستان ها کاربرد زیادی دارد.

کاربرد تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه های تصفیه آب خانگی توانایی تولید ۱۵۰ لیتر آب را در شبانه روز دارند. بنابراین برای استفاده آب تصفیه شده برای مکان هایی که بیشتر از ۱۰۰ لیتر آب تصفیه در روز نیاز دارند. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی گزینه مناسبی است. برای مثال در آشپزخانه ها , هتل ها یا حتی مکان های پرورش زالو , آبدار خانه شرکت ها نیاز به آب تصفیه بیشتر از ۱۰۰ لیتر در روز دارند. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی بین تصفیه آب خانگی و صنعتی قرار می گیرد.

این دستگاه های تصفیه آب تفاوتی با دستگاه تصفیه آب خانگی ندارند. تنها تفاوت آنها فیلتر های بزرگتر با ظرفیت های بیشتر است. اساس عملکرد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی مانند تصفیه آب خانگی است ولی در این دستگاه تصفیه آب از ۴ فیلتر ممبران استفاده شده است.

تصفیه آب نیمه صنعتی

مزایای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن، این دستگاه تصفیه آب مزایای زیادی دارد .که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دستگاه به فضای بسیار کمی نیاز دارد.
  • مصرف برق این دستگاه کم و مقرون به صرفه است.
  • نصب  راه اندازی و بهره برداری از آن آسان است.
  • سهولت در سرویس دستگاه تصفیه آب , آسان و مقرون به صرفه
  • اقتصادی بودن آن نسبت به خرید آب بسته بندی
  • دارای بدنه ای مستحکم , کاملا سبک و ضد زنگ
  • این دستگاه دارای فیلتر ممبران قوی به همراه سیستم ضد رسوب
  • دارای محدود کننده فاضلاب و پساب برای جلوگیری از هدر رفتن آب
  • طراحی شده برای برق صنعتی سه فاز و تک فاز
  • دارای مخزن داخلی و قابلیت نصب مخزن بیرونی
  • دارای پوستر پمپ قوی
  • قابل استفاده در هتل ها و آشپزخانه صنعتی و رستوران ها

مشخصات فنی دستگاه

  • این دستگاه دارای دو پمپ فشار قوی است. که آب را به فیلتر های ممبران انتقال می دهد.
  • دارای سه فیلتر پیش تصفیه از جمله فیلتر الیافی و فیلترهای کربن است که باعث می شود آب ورودی به دستگاه تصفیه آب عاری از هرگونه گل و لای و ذرات معلق است.
  • در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن ۴ فیلتر ممبران تعبیه شده است که آبی با کیفیت بالا تولید می کند. این فیلتر ها می توانند قارچ و نیترات و نیتریت موجود در آب را به طور کامل حذف کند.
  • برای بهبود طعم و مزه آب در مراحل آخز از فیلتر کربن نهایی استفاده شده است. فیلتر های کربن از مواد با پایه گیاهی ساخته شده است که نقش مهمی در طعم و مزه آب دارد.

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن

در این دستگاه تصفیه آب از یک کیت هوشمند استفاده شده است که عملکرد دستگاه را به خوبی کنترل می کند. یکی از کارهایی که این دستگاه انجام می دهد شستشو اتوماتیک فیلتر ها است و می تواند به افزایش طول عمر فیلتر ممبران کمک کند.

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که فیلتر های پیش تصفیه کیفیت بالایی داشته باشند و به موقع تعویض گردند. در صورت عدم توجه به زمان تعویض فیلتر ها آسیب جدی به فیلتر ممبران وارد می شود.

میزان آب تولیدی این دستگاه تصفیه آب در حد بالایی است بنابراین نیازی به مخزن ذخیره آب ندارد. اما برای جلوگیری از روشن و خاموش شدن دستگاه بهتر از مخزن استفاده شود. یکی از مزیت ها این دستگاه سری کار کردن دو به دو فیلتر های ممبران است که راندمان دستگاه را افزایش داده و پساب کمتری تولید می شود.

در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای تولید فشار کافی برای تصفیه آب از پمپ و ترانس ۳۲ ولتی استفاده می شود. همچنین از سنسور فشار بالا و فشار پایین برای خاموش کردن خودکار دستگاه استفاده شده است و وضعیت آن را بررسی کند.

اگر آب ورودی به دستگاه دارای ویروس خطرناک یا پاتوژنی داشته باشد بهتر است در مرحله آخر فیلتر فرابنفش uv تعبیه شود که آب استریل و ضدعفونی شود.

معایب دستگاه تصفیه

برخی از این دستگاه های تصفیه آب  اگر دارای قطعات باکیفیتی نباشد می تواند دارای معایب زیر باشد :

  1. نیم سوز و پوسیده شدن پمپ تصفیه آب
  2. هدر رفتن آب و افزایش پساب فاضلاب
  3. اشباع فیلتر ممبران و ایجاد هزینه های گزاف
  4. سوختن آداپتور برق
  5. نداشتن کاور یا پوشش
  6. نداشتن رله اتوماتیک برقی و فیوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید