دستگاه تصفیه آب قلیایی

 در دنیای امروز انسان ها به دلیل افزایش فعالیت های خود و کاهش وقتشان برای پخت غذاهای مناسب به سمت غذاهای آماده و سرخ کردنی رفته اند که استفاده از این غذاهای نامناسب باعث تحریک عصبی معده میشود و اکثر افراد از ترشح زیاد اسید معده رنج می برند، که استفاده از این آب های قلیایی شده برای آنها بسیار مفید است و باعث بهتر شدن سریع بیماری میشود. در واقع استفاده از آب  قلیایی حجم شیره گوارشی را زیاد میکند و به معده برای هضم بهتر غذا کمک می کند .

تعریف آب قلیایی

آب یونیزه‌ی قلیایی ترکیبی از آب‌های غنی از هیدروژن،غنی از اکسیژن و آب قلیایی است  و به منظور بالا بردن پی‌اچ-PH آب آشامیدنی و آزادسازی مولکولهای هیدروژن و اکسیژن موجود در آب تولید می‌شود.

دستگاه تصفیه آب قلیایی چیست

دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از دستگاه‌های پراستفاده در زمینه‌ی تصفیه آب است. در حقیقت این یک فیلتر مجزا است که روی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یا سایر دستگاه‌ها نصب می‌شود و کار قلیایی کردن و یا افزایش pH آب را انجام می‌دهد. این فیلتر در دستگاه تصفیه آب قلیایی از طریق الکترولیز عمل می‌کند. یعنی یون‌ها را به طور کامل الکترولیز می‌کند. یون‌های مثبت که اسیدی هستند در یک جا جمع می‌شوند و یون‌های منفی که قلیایی هستند در بخش دیگری جمع می‌شوند و در این میان با جذب یون‌های مثبت توسط یک غشا نرخ یون‌های منفی قلیایی در آب بیشتر می‌شود.یک نکته را به هیچوجه فراموش نکنید. بهتر است از ترکیب تصفیه آب یونیزه قلیایی با دستگاه‌های اسمز معکوس استفاده کنید. چرا که فیلتر قلیایی به تنهای برخی یون‌های منفی مانند فلوراید، جیوه کلراید و سولفات را هم همراه با یون‌های منفی قلیایی ایجاد می‌کند و توانایی جذب این یون‌ها را ندارد اما اگر از دستگاه اسمز معکوس با فیلتر قلیایی استفاده کنید تمام این یون‌ها در مراحل مختلف جذب می‌شوند و آب قلیایی بدون هر گونه آلاینده‌ی شیمیایی خواهید داشت.فایده‌ی دستگاه تصفیه آب قلیایی در وهله‌ی این است که شما به طور مداوم در خانه‌ی خود آب قلیایی دارید و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این آب کاملا متناسب با سلامتی شماست و pH مناسبی دارد که عوارض جانبی آب قلیایی را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. هزینه‌ی زیادی برای شما ندارد و به راحتی با خرید یک فیلتر قلیایی و با اضافه کردن آن به دستگاه اسمز معکوس می‌توانید آن را تبدیل به دستگاه تصفیه آب قلیایی کنید. به شرطی که حین خرید حتما ذکر کنید که دستگاه تصفیه آب قلیایی نیاز دارید.این دستگاه‌ها سلامت پوست شما را تضمین می‌کنند.

یونیزه

ویژگی های دستگاه آب قلیایی

با استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی می‌توانید پوست خود را همواره هیدراته نگه دارید. چین و چروک‌های روی پوست را برطرف کنید و از پیری زودرس جلوگیری کنید. تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از سرطان‌های پوستی و سایر سرطان‌ها دارد. عوارض جانبی بسیار کمی هم دارد و نسبت به روش‌های خانگی یونیزه کردن آب امنیت بالایی دارد و به شما اطمینان خاطر می‌دهد. اگر هم جزو افرادی هستید که دکتر پوست برای شما آب قلیایی تجویز کرده است به جای پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید بطری‌های گران‌قیمت آب قلیایی با یک دستگاه کار خود را ساده‌تر کنید.می توان گفت آب قلیایی با خنثی کردن رادیکال های آزاد و کنترل اکسیداسیون در بدن، آنتی اکسیدانی در دسترس است. امروزه که سلول های بدن انسان در اثر تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و تماس با اشعه های مختلف، بسیار نیازمند به آنتی اکسیدان می باشند. و چه بهتر از اینکه آنتی اکسیدان را مثله آب خوردن به بدن خود برسانیم.

مضرات دستگاه آب قلیایی

آب قلیایی یا اب آلکالین ضرر خاصی برای بدن ندارد. به شرط آن که کنترل شده و در زمان مناسب مصرف شود.اگر در زمان نامناسب و در میان وعده‌های غذایی مصرف شود باعث تضعیف اسید معده می‌شود. این مسئله در دراز مدت و به خصوص در افراد بالای ۶۰ سال می‌تواند باعث رفلکس معده و یا مشکلات گوارشی شود. به همین دلیل توصیه می شود یک ساعت قبل از وعده غذایی و دو ساعت بعد از آن مصرف نشود. همچنین این آب می‌تواند با بعضی داروها تداخل داشته باشد ( تعداد کمی از داروهای خاص ). این آب با هوا و مواد پلاستیکی واکنش می‌دهد لذا باید در ظروف شیشه‌ای در بسته نگه‌داری شود و نباید در معرض هوا به مدت طولانی قرار گیرد ( مثلا نباید برای آب اکواریوم استفاده شود ) .

طرز تهیه آب قلیایی به دو روش خانگی

روش اول با استفاده از لیمو ترش

اول یک پارچ را پر از اب کنید بعد یک لیمو را به هشت قسمت برش بزنید و داخل اب بریزید توجه کنید که اصلا نیازی نیست لیمو ها را داخل اب فشار دهید و فقط کافی است انها را داخل اب بیندازید بعد اجازه دهید لیمو ها هشت تا ده ساعت در اب بماند در بیرون از یخچال و در دمای اتاق بعد از این مدت اب یونیزه شما اماده است .

یون سازی

روش دوم با استفاده از جوش شیرین

هشت لیوان اب داخل ظرفی میریزیم و بعد یک هشتم قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه میکنیم و ان را هم میزنیم تا کاملا حل شود حالا اب یونیزه ما اماده است .

یونیزه

باتوجه به موارد بالا دانستیم که آب قلیایی شده چه خواص و چه مضراتی دارد اما همانطور که توضیح دادیم خواص ان بیشتر است .اب قلیایی برای استفاده روزمره ی همه ما اهمیت بسزایی دارد امید واریم در این مقاله شما عزیزان را با مفهوم آب قلیلیی و اهمیت ان برای زندگی انسان آشنا کرده باشیم .

ثمین آب با بکارگیری بهترین دستگاه تصفیه اب در اصفهان و انواع فیلتر و ملزومات مورد نیاز همینطور دستگاه تصفیه آب قلیایی زندگی آسان و پر نشاطی را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است .

برای خرید یا اطلاع بیشتر از محصولات ما به صفحه اصلی ثمین آب مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید