تصفیه اب

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

 نصب تصفیه آب ،در این مقاله قصد آن داریم که  نصب دستگاه تصفیه آب زیر سینکی را به شما عزیزان آموزش دهیم. هرچند که بهتر است برای این کار از کارشناسان زبده این کار استفاده کنید. اما ما طریقه ی نصب اینگونه دستگاه را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد  .

درصورتیکه بعد از خواندن مقاله ،باز هم در زمینه نصب دستگاه ، مشکلی داشتید میتوانید با کارشناسان ما در نمایندگی تصفیه آب تماس بگیرید و یا  فرمی که در انتهای همین صفحه وجود دارد  را تکمیل کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

با ثمین آب همراه باشید.

مراحل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

  1.  اول آب سرد شبکه شهری را قطع می کنیم .
  2. روی سینک ظرفشویی یک محل مناسب برای نصب شیر برداشت انتخاب کنید . پیش از ایجاد سوراخ از رضایت مصرف کننده از محل قرارگیری آن اطمینان حاصل کنید . برای این منظور سایز مته شماره ۹ – ۱۱ مناسب است .شیر برداشت را ، روی سینک آشپز خانه  نصب کنید . می توانید با پایه استیل ، شیر را بر روی دیوار نیز نصب کنید .برای آب بندی بهتر دور شیر برداشت، می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید.
  3. زیر سینک ظرفشویی ( یا محل دیگری که برای نصب انتخاب کرده اید ) ، باید یک شیر آب شهری پیدا کنید . شیر پیسوار بسته شده را باز کنید . یک سه راه استیل را نوار تفلون بزنید و به لوله آب وصل کنید و سپس شیر پیسوار را به آن ببندید .
  4. شیر ورودی ۱/۴ را نوار تفلون زده و به سه راه استیل وصل کنید  . آب ورودی به دستگاه تصفیه آب از طریق  این شیر گازی قطع و وصل میشود .
  5. حدود یک متر و نیم شلنگ آب را بریده و یک سر آن را به شیر ورودی آب وصل کنید . سر دیگر شلنگ به ورودی دستگاه در روی فیلتر مرحله اول ، وصل میشود .در صورتی که شیر ورودی دارای اتصال فیتینگی است، شلنگ را به داخل اتصال فشار دهید تا حدودا ۱۷ میلی متر از شلنگ وارد اتصال شود . اگر شیر ورودی دارای مهره فلزی است، برای نصب، شلنگ را از مهره عبور داده ، سپس مهره را به شیر محکم کنید .
  6. با کمک آچار، هوزینگ های تصفیه آب خانگی را باز کنید . فیلترهای مرحله ۱ ، ۲ و ۳ تصفیه آب را از داخل بسته بندی خارج کرده و روکش آنها را در آورید. (در برخی موارد این فیلترها به صورت جداگانه داخل کارتن دستگاه موجود است ) . فیلترهای مرحله ۱ و ۲ را داخل هوزینگ تصفیه آب قرار دهید . با کمک آچار هوزینگ، درب محفظه ها را محکم نمایید .
  7. شیر آب ورودی دستگاه را باز کنید .
  8. در این مرحله آب وارد محفظه اول و دوم شده و از محفظه سوم بیرون میریزد. با کمک یک ظرف آب سیاه اولیه را خارج کنید. (حدود ۵ لیتر )
  9. . شیر آب ورودی تصفیه آب را ببندید.
  10. روکش فیلتر مرحله سوم تصفیه آب را خارج کرده و در محفظه سوم قرار دهید.  (فیلتر سوم ممکن است فیلتر کربن بلاک cto و یا فیلتر الیافی ۱ میکرون باشد)
  11. درب هوزینگ ممبران ( سفید رنگ ) را باز کنید. فیلتر ممبران را از روکش خارج کرده و از سمتی که دارای دو اورینگ است وارد محفظه نمایید . درب محفظه ممبران را ببندید و با کمک آچار ممبران سفت کنید .
  12. یکی از خروجی های فیلتر مرحله چهارم  ، توسط یک کپسول فاضلابی  و با استفاده از یک شیلنگ به مسیر فاضلاب متصل می شود .شلنگ خروجی فاضلاب دستگاه را می‌توانید پس از ایجاد یک سوراخ کوچک در لوله‌ی زیر سینک قرار دهید تا آب آلوده از آنجا به محل فاضلاب اصلی منزل هدایت شود . روی لوله فاضلاب محل مناسبی برای نصب بست فاضلاب پیدا کرده و آن را با مته ۸ سوراخ کنید . حدود ۱.۵ متر شلنگ را به بست فاضلاب وصل کرده و آن را در محل مورد نظر نصب نمایید .  سر دیگر شلنگ را به محدود کننده فاضلاب وصل کنید.
  13. خروجی دیگر فیلتر مرحله چهارم را با یک تکه شلنگ به فیلتر مرحله پنجم ( پست کربن ) متصل کنید .
  14. در این مرحله ،رزوه روی مخزن تصفیه آب را تفلون بزنید. سپس شیر مخزن را روی آن وصل کنید .
  15. فیلتر مرحله پنجم (پست کربن ) دو ورودی دارد . از طریق یکی از ورودی ها ، آب تصفیه از مخزن ذخیره وارد  این فیلتر میشود .  حدود ۱ متر شلنگ بریده و یک سر آن را به اتصال شیر مخزن و سر دیگر را به ورودی فیلتر پست کربن وصل کنید. ( محل ورود و خروج  آب روی فیلتر پست کربن با فلش نشان داده شده است).
  16. از طریق خروجی فیلتر پست کربن ، با استفاده از یک شلنگ ، فیلتر پست کربن به فیلتر مرحله شش ( و سپس درصورت وجود به فیلتر های مرحله ۷و۸ ) متصل میشود .
  17. حدود نیم متر شلنگ بریده و یک سر آن را به خروجی آخرین فیلتر تصفیه آب  (فیلتر مرحله ۵ یا ۶ یا ۷ یا ۸ ) وصل کنید. آخرین فیلتر آب می تواند فیلتر مینرال ، فیلتر قلیایی ، فیلتر آنتی باکتریال باشد.
  18. سر دیگر شلنگ را به ورودی شیر برداشت آب در زیر سینک وصل نمایید.
  19. دستگاه را به برق وصل کنید.
  20. شیر ورودی آب را باز کنید و اجازه دهید دستگاه روشن شود. حدود ۱ تا ۲ ساعت طول میکشد تا مخزن پر شده و دستگاه خاموش شود.
  21.  شیر برداشت روی سینک را باز کرده و اجازه دهید کل مخزن تخلیه شود. این کار را ۲ مرتبه تکرار کنید. تا دستگاه آماده مصرف شود. حدود ۲۰ لیتر آب اولیه برای شرب مناسب نبوده و می توان از آن برای شستشو یا آبیاری استفاده کرد.
  22. دستگاه را تا یک شبانه روز از لحاظ نداشتن نشتی بررسی کنید.

نحوه نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

در این شکل نحوه نصب دستگاه تصفیه آب بصورت شماتیک نشان داده شده است :

 

راهنمای طریقه نصب تصفیه آب

باتوجه به توضیحات بالا شما میتوانید دستگاه تصفیه اب زیرسینکی خریداری شده ی خود را نصب و تنظیم نموده اما همانطور که در بالا توضیح داده شد بهتر است برای این کار از کارشناسان زبده و تعلیم دیده ی این کار استفاده نمایید تا از بروز هرگونه مشکل یا نشت یا خرابی در امان باشید  . امید است که با استفاده از توضیحات ما و بکارگیری دقت و تمرکز کافی دستگاه بدون مشکل داشته باشید.

ثمین آب در راستای سلامتی و راحتی شما مشتریان محترم نیروهایی تعلیم دیده و زبده را برای نصب و تنظیم دستگاه تصفیه آب اصفهان اموزش داده است که در هر زمان آماده ی سرویس دهی به شما مشتریان محترم هستند برای هماهنگی و خرید دستگاه تصفیه آب زیر سینکی و فیلتر و ملزومات آن به صفحه ی اصلی ثمین آب مراجعه فرمایید.

در صورت نیاز به کارشناس نصب دستگاه تصفیه آب فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم :

فرم درخواست کارشناس نصب دستگاه تصفیه آب

فرم درخواست کارشناس نصب

     

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید