نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید بای ساید

نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال

اتصال دستگاه تصفیه آب خانگی به یخچال

اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ،بسیاری از یخچال های ساید بای ساید دارای فیلترهای تصفیه آب هستند. که می تواند در حذف کلر و ذرات معلق در آب موفق باشند. ولی نمی توانند آلاینده های شیمیایی مانند نیترات , آرسنیک و … را از آب حذف کنند. علاوه براین این فیلترها بعد از گذشت زمانی مشخص باید تعویض شوند . ممکن است هزینه زیادی برای مصرف کننده داشته باشد. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که، به کیفیت آب تصفیه شده اهمیت زیادی می دهید . علاوه بر آن دوست دارید که یخ ها کریستالی و شفاف باشند پس بهتر است که دستگاه تصفیه آب را به یخچال ساید بای ساید خود متصل کنید. برای آگاهی از اتصال دستگاه تصفیه به یخچال با ما همراه باشید.

مزایای اتصال تصفیه آب به یخچال

اتصال دستگاه تصفیه آب به بخچال ساید بای ساید مزایای زیادی دارد که به آن اشاره می کنیم:

  • سالم ماندن اتصالات یخچال ساید بای ساید به دلیل عبور آب تصفیه شده از آن دیگر خبری از رسوب نخواهد بود.
  • کریستالی و شفاف شدن یخ ها به دلیل اینکه آب تصفیه شده املاح پایینی دارد.
  • امکان حذف فیلترهای یخچال وجود دارد به دلیل اینکه فیلترهای مورد استفاده در یخچال معادل فیلترهای مرحله ۱ و ۲ دستگاه تصفیه آب هستند . با حذف آن ها از یخچال مشکلی ایجاد نمی شود. زیرا کیفیت فیلترهای دستگاه تصفیه آب بسیار بالاتر از فیلترهای یخچال است.
  • جلوگیری از هزینه اضافی به دلیل اینکه فیلترهای یخچال ساید بای ساید هر ۶ ماه یکبار باید تعویض گردد.

نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید بای ساید

نحوه اتصال یخچال ساید بای ساید بعد از خرید دستگاه تصفیه آب کار ساده ای است فقط کافی است که یک انشعاب از یخچال به خروجی دستگاه تصفیه آب خانگی به یخچال متصل کنید. برخی از افراد تصور می کنند که یخچال دارای فیلترهای تصفیه آب است و می تواند آب تصفیه شده برای آنها تولید کند.

اما این باور غلط است به دلیل اینکه فیلترهای یخچال برای محافطت از اتصالات داخلی در نظر گرفته شده اند . فقط کلر و ذرات درشت موجود در آب را حذف می کنند. بنابراین برای داشتن آب با کیفیت و یخ ها کریستالی شفاف می توانید از طریف یک انشعاب یخچال را به خروجی دستگاه تصفیه آب متصل کنید. وسایل موردنیاز برای اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید بای ساید:

  1. شیر قطع کن بین راهی
  2. شلنگ تصفیه آب برای اتصال یخچال به خروجی دستگاه تصفیه آب
  3. اتصال سه راه سر فیتینگی
  4. کاتر برای بریدن شلنگ تصفیه آب

مرحله اول برای اتصال دستگاه به یخچال

توجه داشته باشید که یخچال باید به خروجی دستگاه تصفیه آب متصل شود. بنابراین شلنگ دستگاه تصفیه آب که به سمت شیر برداشت است را انتخاب می کنیم. قبل از آن باید ابتدا شیر ورودی و مخزن دستگاه تصفیه آب بسته شود.  بهتر است که دستگاه تصفیه آب خانگی از برق کشیده شود.

مرحله دوم اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال

در مرحله دوم با استفاده از کاتر شلنگ  تصفیه آب یا خروجی آن که به شیر برداشت متصل می شود را ببرید. البته توجه داشته باشید که برش شما عمودی باشد.

مرحله سوم اتصال سه راه فیتینگی

دور سر شلنگ بریده شده را توسط اتصال فیتینگی به یکدیگر متصل می شوند. بعد از اتصال سه راه بااستفاده از یک قطعه شلنگ ۲۰ سانتی شیر قطع کن بین راهی ره به سه راه فیتینگی متصل کنید.

مرحله چهارم اتصال شلنگ به یخچال

بعد از اتصال سه راهی می توانیم شیلنگ را به ورودی یخچال ساید بای ساید متصل کنیم. سپس شیر ورودی و شیر مخزن را باز کنیدو در مرحله آخر دستگاه را به برق بزنید.

نکات اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید بای ساید

  • در اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال حتما از شیر قطع کن استفاده کنید. به دلیل اینکه بتوانید در مواقع ضروری به راحتی اتصال دستگاه تصفیه آب را به یخچال قطع کنید. برخی از افراد از شیر قطع کن استفاده نمی کنند و ممکن است در زمان تعویض و تعمیر تصفیه آب خانگی دچار مشکل شوند.
  • تنطیم فشار مخزن می تواند بر فشار آب ورودی یخچال تاثیر مثبتی دارد و می تواند در عملکرد آن تاثیر بگذارد .بنابراین بهتر است قبل از اتصال دستگاه  حتما مخزن از لحاظ فشار باد تنظیم شود.
  • خالی بودن مخزن می تواند باعث قطع آب ورودی به یخچال شود بنابراین بهتر است که همیشه مخزن را پر نگه دارید. همچنین بهتر است فشار باد مخزن را ۱۵% بیشتر از حد معمول بگیرید که فشار آب ورودی به یخچال تامین شود و مشکلی برای آن ایجاد نشود.
  • آب تصفیه شده خالص و خالی از کلر و مواد نگهدارنده است. بنابراین ممکن است احتمال ورود میکروب ها در آن افزایش یابد .بنابراین با ماندن آب در یخچال امکان بو گرفتن آن وجود درد بنابراین بهتر است که اگر مصرف پایینی در آشامیدن آب دارید روزانه ۱ لیتر از آن را دور بریزید.
  • در اتصالات از وسایل و لوله های با کیفیت استفاده کنید که تاثیری بر آب آشامیدنی و تصفیه شده نداشته باشد.
  • چک کردن شلنگ های اتصال بسیار ضروری است. به خاطر اینکه ممکن است جلبک گرفته باشند و بر کیفیت آب تصفیه شده تاثیر بگذارد. حتی برای اطمینان خاطر بهتر است بعد از مدتی شلنگ های تصفیه آب تعویض گردند.
  • برای ارتقای دستگاه تصفیه آب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید با کارشناسان شرکت ثمین آب پاسارگاد در ارتباط باشید و گارانتی محصولات استفاده کنید.

سبد خرید