تعویض پمپ تصفیه آب خانگی

تعویض پمپ تصفیه آب

تعویض پمپ تصفیه آب ،در دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس پمپ یکی از اجزای مهم آن محسوب می شود. که باعث می شود آب با فشار زیاد وارد فیلتر ممبران تصفیه آب شود. بنابراین نقش مهمی در فرآیند تصفیه آب دارد. یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با داشتن فشار کافی قادر به معکوس کردن جریان اسمزی است. در غیر این صورت نمی تواندآب خالص را عبور دهد. اگر فشار موردنیاز برای آن تامین نشود میزان آب تصفیه شده کاهش یافته و فاضلاب آن افزایش می یابد. در کل راندمان فرآیند تصفیه آب کاهش یافته و ممکن است فیلتر ها آسیب ببینند و عمر مفید آن کاهش یابد. در صورت تعویض پمپ بهتر است که از تکنسین دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید.

در این مقاله روش های عیب یابی و تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب به طور کامل شرح داده شده است.

عیب یابی پمپ و تعویض پمپ تصفیه آب خانگی

هنگام تعویض و عیب یابی پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشد.

اگر پمپ دستگاه کار نکند ممکن است یکی از مشکلات زیر وجود داشته باشد :

  1.  قبل از تعویض پمپ حتما ترانس دستگاه تصفیه آب را بررسی کنید به دلیل اینکه اگر ترانس سوخته باشد , پمپ کار نمی کند.
  2. در صورت خرابی سوییچ قطع فشار بالا و پایین ممکن است پمپ کار نکند بنابراین ابتدا سوییچ را از دستگاه خارج کنید اگر پمپ شروع به کار کند باید برای رفع مشکل سوییچ قطع فشار بالا و پایین اقدام کنید.
  3. اگر فشار آب ورودی دستگاه پایین باشد ممکن است پمپ کار نکند بنابراین فشار آب ورودی را افزایش دهید و دوباره پمپ را چک کنید.

در صورتی که هریک از موارد گفته شده بررسی شود اما پمپ کار نکند باید پمپ تعمیر یا تعویض گردد.

در صورت کار کردن پمپ و تولید نشدن آب تصفیه می توانید موارد زیر را بررسی کنید :

  1. در صورت اشباع شدن فیلتر ممبران ممکن است آب تصفیه شده تولید نشود بنابراین اگر پمپ کار می کند این مورد را حتما بررسی کنید.
  2. اگر زانویی شماره ۱۰ مسدود شده باشد می تواند دلیل تولید نشدن آب تصفیه باشد.
  3. اگر قطعه دیافراگمی پمپ مشکل داشته باشد و معیوب باشد , فشار لازم برای آب تامین نشود می تواند دلیلی بر تولید نشدن آب تصفیه باشد.
  4. اگر شیر میکس در دستگاه باز باشد می تواند یکی دیگر از این دلایل این مشکل باشد.

اگر مشکل تولید نشدن آب تصفیه یکی از موارد بالا باشد می توانید با تعویض فیلتر ممبران , زانویی شماره ۱۰ , قطعه دیافراگمی و یا بررسی شیر میکس این مشکل را حل کنید در غیر اینصورت بهتر است نسبت به تعویض پمپ تصفیه آب اقدام کنید.

روشن و خاموش شدن پمپ به صورت متناوب باید موارد زیر بررسی شود :

  1. ممکن است فیلتر ها مشکل داشته باشند که باید تعویض گردند.
  2.  فشار آب ورودی کم باشد.
  3. شاید  سوییچ فشار بالا یا پایین مشکل داشته باشد که باید برطرف شود.

تعویض پمپ تصفیه آب خانگی

همانطور که گفته شد پمپ یکی از مهم ترین بخش های تصفیه آب خانگی است. اگر پمپ دستگاه تصفیه آب مشکل داشته باشد باید هرچه سریعتر تعویض گردد. علاوه بر این در صورت وجود عیبی در فیلتر های تصفیه آب , سوییچ فشار بالا یا سوییچ فشار پایین و یا حتی زانویی در دستگاه باید هر چه سریعتر مشکل آنها برطرف شود به دلیل اینکه به پمپ فشار وارد می کند و ممکن است باعث کاهش عمر مفید آن شود. مراحل گفته شده می تواند راهنمایی برای تعویض پمپ باشد اما برای اطمینان خاطر بهتر است از تکنسین تصفیه آب کمک بگیرید .

تعمیر کلگی پمپ و تعویض پمپ تصفیه آب خانگی

در مواردی ممکن است کلگی پمپ دستگاه تصفیه آب نشتی داشته باشد که بسیار شایع است.این نشتی آب ممکن است در ابتدا بصورت قطره قطره است و به مرور زمان بیشتر شود. در صورت عدم تعویض به موقع کلگی پمپ ممکن است آب به داخل موتور الکتریکی نشت پیدا کند. که باعث خرابی بلبرینگ و سیم پیچی آن می شود. بهترین زمان برای تعویض کلگی پمپ زمانی است که صدای زیادی تولید می کند حتی با محکم بستن پیچ ها این مشکل برطرف نشود. علاوه بر این زمانی که پمپ نشتی داشته باشد و همچنین فشار ایجاد شده آن کمتر از ۵۰ PSI باشد.

برای تعویض کلگی مراحل زیر انجام می شود :

۱- باید تمام اتصالات پمپ را باز کنید و آن را خارج کنید. توجه داشته باشید که فیش برق زانویی و لوله های آن را جدا کنید.

۲- سپس با باز شدن پیچ ها به راحتی می توانید با کشیدن کلگی آن را از موتور جدا کنید.

۳- بعد از این مراحل می توانید کلگی جدید را متصل کنید. البته توجه داشته باشید که سوراخ های پیچ روبرو یکدیگر قرار گیرند.

۴- سپس می توانید پیچ ها را ببندید البته باید توجه داشته باشید که باید به طور همزمان بسته شود . اگر بعد از روشن شدن پمپ ایجاد صدا کرد لازم است که پیچ ها را کمی سفت تر کنید.

۵- زانویی های پمپ نیز در مرحله آخر بسته می شود. باید قبل از بستن برای جلوگیری از نشتی آب حتما از نوار تفلون استفاده شود.

۶- در مرحله آخر می توانید اتصالات پمپ را متصل کنید.

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات توجه کنید به دلیل اینکه به هنگام بروز مشکل بتوانند به راحتی به شما کمک کنند . شرکت ثمین آب پاسارگاد بهترین خدمات پس از فروش را برای اطمینان خاطر به شما عزیزان ارائه می دهد.

سبد خرید