کاربرد لامپ UV در تصفیه آب چیست؟

کاربرد لامپ یو وی در تصفیه آب

 کاربرد لامپ UV در تصفیه آب ،امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب برای تصفیه آب منازل به جهت داشتن آبی زلال و گوارا ضروری در هر خانه ای است. دستگاه تصفیه آب فرا بنفش ، نوعی دستگاه تصفیه آب است. هم با روش اسمز معکوس با کمک فیلتر ممبران آب را تصفیه میکند و هم بعلت دارا بودن محفظه استیل که داخل آن لامپ UV گرفته است. آب داخل محفظه را استریل میکند. اشعه یو وی قابلیت گند زدایی و کشتن میکروبها و باکتری و ویروس را دارد. با تاباندن اشعه به آب تصفیه شده در مراحل آخر باکتری و ویروس را از بین میبرد . در این مقاله در مورد کاربرد لامپ UV در تصفیه آب صحبت می کنیم

کاربرد لامپ UV در تصفیه آب

فیلتر یووی دستگاه تصفیه آب فرابنفش

فیلتر تصفیه آب به همراه لامپ یو وی

دستگاه تصفیه آب فرابنفش با امواج و بدون ماده شیمیایی برای حذف میکروب ها از نظر ایمنی و بهداشت، اهمیت زیادی نسبت به فیلترهای شیمیایی دارد. فیلتر uv سبب ضد عفونی آب می شود. با تابش امواج بر هسته ژنتیکی ویروس و باکتری سبب تغییر در DNA  شده و قدرت تکثیر عوامل میکروبی از بین میرود . فیلتر یو وی روی اسمز معکوس تصفیه آب نصب نمی شوند. ضرورتی هم ندارد. میتوان به طور جداگانه خریداری کرد و به کمک پایه به دستگاه تصفیه آب متصل میشود.

فیلتر اشعه فرابنفش UV

نصب فیلتر uv تصفیه آب باعث ضدعفونی کردن آب خواهد شد. این فیلتر ضرری بر کیفیت آب ندارد و طعم و مزه آب را تغییر نمیدهد . فقط اشعه یو وی فعال نباید به پوست و چشم مستقیم برخورد کند. این فیلتر داخل محفظه استیل است.

مزایای استفاده از فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب فرابنفش

  • حذف میکروب ها مانند باکتری و ویروس
  • سرعت بالا ضدعفونی کردن آب (چند ثانیه با کمک اشعه یو وی میکروب ها از بین خواهند رفت )
  • تعویض فیلتر و خرید آسان آن
  • بسیار تاثیر گذارتر و بی خطر تر از کلر هستند .
  • طعم و مزه و کیفیت آب تغییری نخواهد کرد .
  • ضرر برای بدن انسان ندارد
  • به صورت خودکار و بدون دخالت مستقیم، آب را ضدعفونی میکند .
فیلتر تصفیه آب مینرال

نحوه عملکرد فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب فرابنفش

فیلتر یو وی داخل یک شیشه است. اطراف آن توسط استیل پوشانده شده است. اشعه UV به بیرون نفوذ نمی کند .آب از یک طرف وارد ظرف استیل میشود. از محفظه شیشه ایی اطراف فیلتر رد شده و در معرض اشعه یو وی قرار میگیرد. بعد از ضدعفونی به بیرون از محفظه استیل میرود .

نصب فیلتر uv تصفیه آب

فیلتر یو وی مانند بقیه فیلترها نیاز به تعویض دارد. بعد از یک سال ( کمتر یا بیشتر با توجه به کیفیت آب شهری و منطقه ) به دلیل اینکه از کیفیت فیلتر کم میشود باید عوض شود .

مراحل نصب فیلتر UV تصفیه آب

  • شیر ورودی را بسته و دستگاه را از برق بکشید .
  • محل نصب فیلتر یو وی ، بعد از فیلتر مینرال و یا کربن است .
  • لامپ UVرا داخل محفظه شیشه ایی قرار دهید .
  • سوکت برق را متصل می کنید .
  • لامپ و جدار شیشه ای را داخل محفظه استیل قرار دهید .
  • محفظه را به اتصالات خود متصل کنید . (فیتینگ یا مهره و تفلون )
  • با کمک پایه فیلتر محفظه استیل را روی فیلترهای دستگاه تصفیه قرار دهید.
  • شلنگ آب را از فیلتر آخر وارد فیلتر UV کنید. ( شلنگ آب را ا داخل فیلتر مینرال به داخل فیلتر یو وی انتقال کنید )
  • انتهای شلنگ را از خروجی فیلتر UV به شیر خروج آب متصل کنید.

در نظر داشته باشید اگر به موقع فیلتر UV عوض نشود. کیفیت اش کم شده و کارایی لازم برای ضد عفونی کردن آب را ندارد. ممکن است سبب شکستن محفظه شیشه ایی اطراف لامپ UV شود. استفاده از دستگاه تصفیه آب فرابنفش خطرناک میشود.

فیلتر تصفیه آب آکوا

انواع لامپ UV در دستگاه تصفیه آب فرابنفش

لامپ یو وی از نظر عملکرد و ساختار مشابه هم هستند. لامپ هایی با جیوه فعال هستند که اشعه فرابنفش تولید می کند . تفاوت این لامپ ها در شکل ظاهری است. یا دو سر سوکت دارند یا یک سر سوکت خواهند داشت. میزان قدرت لامپ ها متفاوت است . اکثرا لامپ ها ۶ وات میباشد.

مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب خانگی

بزرگ ‌ترین تصور اشتباه در مورد مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب مربوط به حجم ذخیره است. مخزن ذخیره حجم آب معادل با مقدار بیان ‌شده توسط سازنده مخزن نیست. این حجم حجم کل مخزن است. باید حجم کیسه هوای آن را هم نظر گرفت. یک مخزن ذخیره ۴ گالن دستگاه تصفیه حدود ۲٫۵ گالن آب ذخیره میکند.

اشتباه رایج دیگر راجع به مخزن ذخیره تاثیر جنس بیرونی مخزن بر کیفیت آب است. آبی که می‌نوشیم تماسی با بیرون مخزن ندارد. آب درون مخزن با بوتیل تماس دارد. بوتیل هم یک ماده خنثی است. واکنشی با آب ندارد. کمبود هوا در کیسه مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب سبب عدم تأمین آب تصفیه ‌شده می‌شود. این اتفاق زمانی رخ میدهد که فشار هوای درون کیسه زیاد باشد.

خرید و قیمت فیلتر UV دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر تمایل خرید فیلتر فرابنفش تصفیه آب دارید به وب سایت شرکت ثمین واتر مراجعه کرده و با اطمینان کامل خرید کنید . این شرکت انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب فرابنفش اصل و اورجینال را دارد. می توانید از خدمات نصب و تعویض فیلتر پس از خرید کالا بهره مند شوید.

کلام آخر

مصرف آب سالم در منزل اهمیت زیادی دارد. آب لوله‌کشی شهری انتظارات ما را از آب سالم برآورده نمیکند. تصفیه کننده های آب شهری به گونه‌ای عمل کرده که طعم، بو و مزه آب نا خوشایند است. دارای آلودگی‌ها میباشد. انتخاب هوشمندانه برای خرید دستگاه تصفیه آب و استفاده از سیستم‌های تصفیه آب نظیر دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس و استفاده از فیلتر تصفیه آب یخچال بسیار مناسب است. شما با خرید انواع دستگاه از تصفیه آب ثمین خواهید توانست بهترین آب را در منزل داشته باشید.

سبد خرید