فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

فیلتر مینرال تصفیه آب خانگی

در اکثر مناطق کشورما در آب آشامیدنی املاح و ترکیبات مضری است. بر روی کیفیت آب اثر میگذارد. افزایش بیش از حد این مواد ، خطر سنگ کلیه را افزایش می دهد. میزان این ترکیبات به اصطلاح درجه سختی آب است. از حد معینی نباید بیشتر شود. دستگاه تصفیه آب خانگی سختی آب را کم می کند. و با حذف شوری آب، مزه آب را بهبود داده است. این فرایند منجر به حذف کامل کلسیم و منیزیم از آب نشد. زیرا این عناصر معدنی در حالت متعادل مفید است. در این مقاله در مورد فیلتر مینرال در دستگاه های تصفیه آب خانگی صحبت می کنیم .

فیلتر مینرال تصفیه آب چیست

فیلتر مینرال

این فیلتر با روش اسمز معکوس از سختی آب کم می کند. فیلتر مینرال در مرحله آخر تصفیه با افزودن کلسیم و منیزیم به آب، حلالیت این عناصر برای مصرف مناسب می شود. آب تصفیه شده، از نظر وجود عناصر مفید بدن، در حد تعادل است.

مراحل تصفیه آب

تصفیه آب مراحلی دارد. مراحل تصفیه آب به شرح زیر است:

تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه شامل ۵ یا ۶ مرحله (بسته به نوع دستگاه) است.

فیلتر الیافی ۵ میکرونی

این فیلتر در قسمت تصفیه، املاح تا ابعاد بیشتر از ۵ میکرون مانند گل و لای ، شن، پوسیدگی های لوله

را جدا می کند.

فیلتر کربن فعال

در مرحله دوم فیلتر کربن فعال نقش مهمی در این مرحله دارد زیرا سبب شده آب گوارا و بی بو شود. کلر آب را جذب می کند، بوهای نامطبوع ، گازهای شیمیایی و سمی ، مواد شیمیایی آلی محلول در آب را حذف می کند.

فیلتر الیافی ۱ میکرونی

این فیلتر موجب شده ذراتی کوچک با ابعاد ۱ میکرون حذف شود و آب زلال شود.

فیلتر اسمز معکوس

این فیلتر قلب دستگاه تصفیه آب است. یک غشای نیمه تراواست. به دور لوله پیچیده می شود و توسط خاصیت اسمزی سبب شده آب گوارا از ناخالصی هایی مانند فلزات سنگینی چون آرسنیک، جیوه، سرب جدا شود. بعد از عبور از غشای نیمه تراوا از دستگاه خارج شود. ذرات سمی به سمت فاضلاب میرود. درجه خلوص آب در این مرحله ۹۸ درصد می شود.

فیلتر کربن نهایی

این فیلتر کربن مانند فیلتر مرحله ۲ ذرات و بوی نامطبوع بعلت ذخیره شدن آب در مخزن دستگاه را حذف میکند.

فیلتر مینرال تصفیه آب

این فیلتر آخرین مرحله در بعضی دستگاه ها است. سبب افزودن مواد معدنی مفید به آب می شود.

بهترین فیلتر مینرال 

برندهای متفاوتی از دستگاه تصفیه آب وجود دارد. مشغول ساخت انواع فیلترهای تصفیه آب هستند. برند سی سی کا و سافت واتر و آکوا در ایران از برندهای معروف هستند. با تولید فیلترهای با کیفیت، تصفیه آب را انجام میدهند. فیلتر مینرال تصفیه آب با تصفیه کردن آب رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

کاربرد فیلتر مینرال تصفیه آب 

معمولا دستگاه های تصفیه آب همگی فیلتر مینرال دارند. این فیلتر به رنگ زرد و اینلاین است. یعنی در محفظه نیست.  عمری به اندازه ۶ تا ۱۲ ماه دارد.  بعد از این مدت به طور کامل عوض می شود. این فیلترها حاوی مواد معدنی مثل کلسیت و دولومیت و یا سیلیس است. این مواد به آب خالص املاح زیادی مثل کلسیم ، منیزیم ، روی می افزاید. Ph  اسیدی آب را قلیایی می کند. پس هم املاح مفید در آب است. هم طعم و مزه آب مطلوب و مناسب می شود.

نصب فیلتر مینرال

در ابتدا شیر آب ورودی را به دستگاه وصل کنید. برق دستگاه را قطع کنید. شیر خروجی آب را باز کنید. همه آب دستگاه را خارج کنید. اتصالات دو طرف لوله را باز کنید. ( کشیدن لوله به خارج یا باز کردن مهره). فیلتر قدیمی را از دستگاه خارج کنید. اتصالات لوله را برای استفاده مجدد چندین دور تفلون دور آن بپیچید. فیلتر مینرال جدید در مسیر حرکت آب دوباره نصب کنید. بعد از نصب فیلتر جدید بدون اتصال به شیر خروجی صبر کنید آب وارد آن شده و در داخل ظرفی از دستگاه خارج شود. آب شفاف شود. در آخر فیلتر به خروجی وصل کنید.

خرید و قیمت فیلتر  

برای خرید انواع برندهای فیلتر مینرال تصفیه آب و اطلاع از قیمت فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب ، به فروشگاه ما مراجعه کنید. به راحتی فیلتر مورد نظر را خرید کنید.

نکات مهم در هنگام خریداری فیلتر تصفیه آب

با توجه به کیفیت آب آشامیدنی منطقه و شهر محل سکونت دستگاه تصفیه آب مناسب با فیلترهای مناسب را خرید کنید. از نمایندگی های معتبر مانند ثمین واتر انواع فیلتر و فیلتر مینرال را تهیه کنید.

فیلترهای دستگاه را در زمان مناسب عوض کنید. فیلترهای ارزان قیمت ، کیفیت و کارایی لازم را برای مراحل تصفیه آب ندارند. در هنگام تعویض فیلتر مراقب باشید، احتیاط کنید. زیرا فیلتر تصفیه آب شکننده و ظریف و استریل هستند.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

تصفیه آب با استفاده از فیلتر آب سبب بهبود کیفیت آب می شود. فرایند تصفیه آب، آب را برای مقاصد مختلف تولید می کند. تصفیه سبب بهبود کیفیت آب برای نوشیدن می شود. از بهترین انواع تصفیه آب، تصفیه قلیایی است. دستگاه تصفیه آب قلیایی،PH آب را افزایش می دهد. هر محلولی یک PH مخصوص دارد. اگر PH بیش از هفت شود، قلیایی خواهد شد. بدن انسان مواد معدنی را از آب جذب می کند. استفاده از آب قلیایی برای حفظ سلامتی لازم است. دستگاه تصفیه آب قلیایی، آبی سالم میدهد. آب قلیایی آبی است که PH بیش از هفت است. اگر آب PH اش برابر با هفت باشد. آب مقطر است.

دستگاه های تصفیه کننده آب طبق مدلش و کمپانی تولید کننده اش قیمت مختلفی دارد. برای خرید دستگاه تصفیه آب و خرید بهترین برندهای تصفیه آب باید به برند و مدل دستگاه دقت کنید. دستگاه تصفیه آب با برند معتبر قیمتش  بیشتر از برندهای تولید شده توسط شرکت های بی نام است. تکنولوژی در دستگاه تصفیه شده سبب شده دستگاه قیمت مختلفی داشته باشد. دستگاه تصفیه آب قیمت های متفاوتی دارند. برای خرید دستگاه تصفیه آب به انواع فروشگاه های معتبر سطح شهر مراجعه شود. از طریق خرید آنلاین این امکان برایتان فراهم می شود که قیمت دستگاه تصفیه آب متفاوت از دیگر دستگاه ها شود.

آیا فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

باتوجه به اینکه دستگاه تصفیه آب املاح معدنی مفید را از بدن حذف میکند. وجود فیلتر مینرال خواهد توانست املاح ضروری و مفید را به آب بازگرداند. بهترین دستگاه های با کیفیت را از فروشگاه تصفیه آب ثمین خریداری کنید.

سبد خرید