کاربرد فیلتر تصفیه آب فرابنفش

فیلتر تصفیه آب فرابنفش

فیلتر تصفیه آب فرابنفش ،دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی جهت داشتن آب سالم و پاک ضروری است. با اینکه در تصفیه خانه های اصلی فرایند تصفیه آب انجام می شود .اما برخی املاح در آب آشامیدنی سبب شده کیفیت آب کم شود. در برخی نقاط کشور تصفیه خانه وجود ندارد . املاح و مواد مضر وارد آب های آشامیدنی می شود. فیلتر فرابنفش در دستگاههای تصفیه آب میکروب ها و مواد مضر را حذف کرده و شما با خیال راحت میتوانید آب خالص و سالم نوش جان کنید.

فیلتر تصفیه آب فرابنفش در تمام مدلهای دستگاه های تصفیه آب قرار داده نشده است . اگر تمایل دارید اطلاعات کافی در مورد این نوع فیلتر داشته باشد تا بتوانید بهترین فیلتر تصفیه آب را خریداری کنید. مطالعه این مقاله به شما آگاهی لازم را میدهد.

فیلتر تصفیه آب فرابنفش

فیلترuvثمین واتر چیست؟ فیلتر فرابنفش برای حذف پاتوژن

فیلتر تصفیه آب ثمین

فیلترهای تصفیه آب با قابلیت uv، پاتوين و مواد بیماری زا مانند ویروس ها را با تابش ماورا بنفش از بین می برد. این دستگاه باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا را نابود می کند. در نهایت آبی گوارا و سالم برای شما تولید می کند.

در دستگاههای تصفیه آب خانگی اصولا فیلترuv قرار نمیدهند. در موارد خاص می توانید به دستگاه تان اضافه کنید. تصفیه آب در ۵ مرحله فرایند تصفیه را انجام می دهد. مراحل تصفیه آب چهار مرحله ای با فیلتر ممبران  99 درصد میکروب هاو ذرات سمی و مضر  را از آب جدا می کند. در فرایند فیلتراسیون مرحله پنجم هم پاکسازی ادامه دارد. در پروسه معمول تصفیه، میکروب ها و عوامل بیماری زا از بین رفته اند. اگر میکروارگانیسم های آب در برخی مناطق زیاد باشد، باید از فیلترuv برای حذف باکتری ها استفاده کنند.

استفاده از فیلترماورابنفش فقط برای حذف آلودگی آب شهر نیست. زیرا وقتی آب در مخزن تصفیه ذخیره می شود، ممکن است آلوده شود. فیلتر uv عالی است زیرا تا قبل از استفاده آب مخزن ، آن را دوباره تصفیه می کند.

نحوه کار فیلتر فرابنفش تصفیه آب خانگی

نحوه کارکرد فیلتر فرابنفش

هدف از فیلتر تصفیه آب فرابنفش حذف باکتری و میکروارگانیسم ها است. در ادامه به عملکرد فیلتر فرانبفش می پردازیم.
سالیان سال است که از امواج فرابنفش برای از بین بردن میکروب و باکتری ها انجام می شود. در اکثر نقاط ایران با کلر میکروب ها و باکتریهای مضر را از بین می برند.

فیلتر فرابنفش در واقع میکروب ها و ویروس ها را نمی کشد بلکه با امواج فرابنفش، ماده ژنتیکی این میکروارگانیسم ها را دچار تغییرات کرده و توانایی بیماری زایی ویروس را ضعیف می کند.

فیلترهای فرابنفش از یک لامپ تشکیل شده که طول موجی حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ نانومتر ساطع کرده و روی ژن میکروارگانیسم تاثیر می گذارد.

برای جلوگیری از خطر اشعه UV، لامپ داخل محفظه فلزی قرار داده شده و آب اطراف این محفظه استریل می شود. لامپ های یو وی، بلند و باریک است تا تاثیر امواج UV افزایش دهد.

زمان تعویض فیلترفرابنفش دستگاه تصفیه آب خانگی

تعویض فیلترهای تصفیه آب مهمترین نکته برای حفظ کیفیت آب در مخزن دستگاه می باشد. همانطور که در دستگاه از چندین نوع فیلتر مختلف استفاده می شود و پس از مدت زمان لازم باید تعویض شود، تعویض فیلتر فرابنفش هم لازم و ضروری است.اگر تعویض نشودعملکردش مثل روز اول نخواهد بود.

فیلتر فرابنفش از لامپ و آداپتور تشکیل شده و اگر بسوزند باید تعویض شود. تا زمانیکه لامپ و آداپتور، سالم است نیازی به تعویض ندارد.

نحوه تعویض فیلتر فرابنفش شامل مراحل زیر است:

نحوه تعویض فیلتر فرابنفش
  • اتصال دستگاه تصفیه با برق را قطع کنید.
  • صبر کنید تا لامپ خنک شود.
  • درپوش لاستیکی روی محفظه استیل را خارج کنید و لامپ یو وی بردارید.
  • سر ناحیه اتصال برق را از دو سر لامپ جدا کنید.
  • لامپ جدید را بسیار دقیق سر جایش قرار دهید.
  • دو سوکت برق را به لامپ جدید وصل کنید و لامپ را درون محفظه قرار دهید.
  • درپوش را سرجایش بگذارید و آداپتور را به برق متصل کنید.

خرید فیلتر تصفیه آب خانگی ثمین واتر

شما احتمالا یامیخواهید فیلتر UV به دستگاه تصفیه آب ، اضافه کنید و یا فیلتر یو وی دستگاه تان نیاز به تعویض دارد.

برای خرید بهترین برند فیلتریو وی ، بدون شک برند آکواپرو، سی سی کا، سافت واتر، دالتون، بریتا را برای دستگاه تصفیه آب خانگی انتخاب کنید. بهترین برند این فیلتر، برند فیلیپس است که باکیفیت ترین فیلترهای یو وی را ساخته و به بهترین نحو توانسته آب سالم و پاک را در اختیار اهالی منزل قرار دهد.

برای خرید فیلتر فرابنفش دستگاه تصفیه آب خانگی با مراجعه به سایت ثمین واتر از انواع فیلترها و دستگاه های این شرکت دیدن کرده و بهترین فیلتر را برای دستگاه تان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در انتخاب بهترین فیلتر دقت و توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش الزامی است و کالا باید ضمانت خرید داشته باشد. سایت ثمین واتر بهترین فیلترها را با ضمانت و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان عزیز قرار میدهد. 

فواید فیلتر فرابنفش در دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

فیلتر فرابنفش نه تنها در دستگاههای تصفیه آب خانگی بلکه در صنعت هم کاربرد دارد. وظیفه اصلی این فیلتر، حذف و استریل آب داخل مخزن می باشد. اما می توان از این فیلتر در صنایع غذایی، استخرها، رنگ سازی، مواد آرایشی و شیمیایی، بیمارستان ها، فاضلاب استفاده کرد.

فواید این فیلتر و لامپ یو وی شامل موارد زیر است:

تعویض لامپ فیلتر فرابنفش
  • این فیلتر عملکرد عالی و مفیدی در حذف باکتری و میکروارگانیسم ها دارد.
  • برق زیادی مصرف نمی کند.
  • بدون تغییر طعم و رنگ آب، فرایند پاکسازی را انجام میدهد.
  • تصفیه و استریل کردن آب با این فیلترهاآسان است و زمان بر نیست.
  • از مواد شیمیایی در این لامپ ها استفاده نخواهد شد و باعث آسیب به لوله آب و دستگاه تصفیه، نمی شود.
  • آلودگی محیطی ایجاد نخواهد کرد.
  • عمرش طولانی است و بازه زمانی تعویضش کوتاه نیست.
  • اتوماتیک، میکروب ها را از بین می برد.
  • عملکردش با تمام فیلترها و دستگاه های تصفیه آب مطابقت دارد.

برخی دستگاه های تصفیه آب علاوه بر فیلتر یو وی، از فیلترهای آنتی باکتریال برای میکروب کشی استفاده میکنند.

کلام آخر

فیلتر فرابنفش دردستگاه های تصفیه آب هرگونه میکروارگانیسم و عوامل پاتوينرا از بین برده و آبی سالم و گوارا تحویل اهالی خانه میدهد.آبی سالم و پاک بدون وجود مواد شیمیایی و باکتری و املاح سخت، حق همه افراد است. با خرید دستگاه های تصفیه آب ثمین واتر و  فیلترهای تصفیه آب مانند فیلتر یو وی می توانید بهترین و پاکترین آب را در خانه داشته باشید.

سبد خرید