فواید آب تصفیه شده درسلامت پوست

فواید آب تصفیه

فواید آب تصفیه شده در سلامت پوست ،چگونه عمل می کند . اولین قدم برای درمان هرگونه تحریک پوستی ،خارش و آکنه – شناسایی ،علت و از بین بردن منبع آن است. منبع رایج تحریک پوستی ، آب تصفیه نشده است. در این مقاله در مورد فواید آب تصفیه شده درسلامت پوست صحبت می کنیم .

آب شهری شما می تواند حاوی مواد شیمیایی و مواد معدنی مختلفی باشد . می تواند پوست را خشک و تحریک کند. تأمین کننده آب آشامیدنی ممکن است، آب را قبل از اینکه از تصفیه خانه خارج شود تصفیه کند ، اما همچنان مسافت زیادی را توسط لوله کشی برای رسیدن به خانه شما طی می کند. بنابراین می تواند ناخالصی های زیادی را به خود جذب کند.

علاوه بر ناخالصی هایی، که در طول مسیر به آب آشامیدنی وارد می شود، فواید آب تصفیه شده درسلامت پوست ،آب تصفیه خانه ممکن است به منظور از بین بردن میکروارگانیسم های مضر در آب باشد. که از مخازن ذخیره آب و یا از طریق لوله ها به آن وارد می شود . حاوی مواد شیمیایی باشد.

این مواد ضد عفونی کننده ،بیشترین میزان کلر را دارد . می تواند باعث تحریک پوست در برخی افراد شود. قبل از اینکه به جزئیات اینکه چگونه یک تصفیه آب خانگی ، می تواند به بهبود پوست خشک و تحریک شده کمک کند ، ابتدا باید تفاوت آب سخت و نرم را درک کنیم:

آب سخت چیست ؟


اصطلاح “آب سخت” به آبی گفته می شود ،که سرشار از مواد معدنی باشد. این مواد معدنی به طور طبیعی از آب باران به سفره های آب زیر زمینی نفوذ می کند. در امتداد حرکت آن از ماسه و سنگ آهک به داخل آن تراوش می کند. سختی طبیعی آب به میزان زیادی به زمین شناسی منطقه شما بستگی دارد. ترکیبات کربن حاصل از آلودگی هوا ممکن است ،با آب باران مخلوط شود . این نیز می تواند در سختی آب نقش داشته باشد.

بیشترمناطق کشور دارای آب آشامیدنی از نوع سخت هستند. حدود ۸۵ درصد از خانه های کشور آب سخت را، از سیستم های آب شهری یا چاه های خصوصی خود دریافت می کنند. به طور کلی ، آب سخت در سیستم های آب شهری به دلیل داشتن کلسیم و منیزیم موجود در آب ، طعم بهتری دارد.

علاوه بر این ، کلسیم و منیزیم هر دو از مواد مغذی ضروری هستند . با نوشیدن آب سخت به راحتی جذب می شوند تا منابع غذایی.

نقطه ضعف آب سخت این است که، مواد معدنی موجود در آن ممکن است روی سطوح رسوب کنند. و باعث ایجاد لکه هایی شود که به سختی پاک می شود. این رسوب مواد معدنی همچنین می تواند، در داخل لوله ها نیز ایجاد شود .

همچنین باعث تجمع آهک شود می تواند به مرور زمان به لوله آسیب برساند. رسوب آهک ها یکی از دلایلی است که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند، از دستگاه تصفیه آب خانگی برای کاهش سختی آب استفاده کنند.

آب نرم چیست ؟


همانطور که از نام آن پیداست ، “آب نرم” نقطه مقابل آب سخت است . برخلاف آب سخت کلسیم و منیزیم کمی دارد یا از آن استفاده نمی کند. آب در خالص ترین شکل خود نرم است. با این حال ، چیزی که ما به عنوان آب نرم می شناسیم ممکن است دقیقاً آب خالص نباشد. زیرا دو روش اصلی برای تولید آب نرم از آب سخت وجود دارد.

روش های تولید آب نرم از آب سخت

فواید آب تصفیه شده در سلامت پوست

تولید آب نرم از آب سخت و تصفیه آن، می تواند تاثیر بسیاری بر سلامتی پوست داشته باشد. در اینجا روش های چگونگی بدست آمدن آب نرم را توضیح می دهیم.

روش اول : شامل جایگزینی یون های منیزیم و کلسیم در آب با یون دیگری مانند سدیم یا پتاسیم است. این متداول ترین روش است و همان چیزی است که محصولات نرم کننده آب تجاری از آن استفاده می کنند. برای انجام این تبادل یونی ، آب سخت از نمکی حاوی سدیم یا پتاسیم مانند کلرید سدیم ، کلرید پتاسیم یا بی کربنات سدیم عبور می کند.

یون های کلسیم یا منیزیم با سدیم یا پتاسیم جابجا می شوند و باعث می شود آب حاصل از آن مواد معدنی کمی داشته باشد ولی حاوی مقدار زیادی سدیم یا پتاسیم باشد.


روش دوم شامل فیلتراسیون فیزیکی منیزیم و کلسیم است. این کار معمولاً با فیلتر اسمز معکوس انجام می شود که می تواند از نظر عملکرد تصفیه آب خام ، از فیلترهای کربن فعال ، بلوک کربن یا سرامیک بهتر عمل کند. این سطح از عملکرد باعث می شود که بتواند آب بسیار خالص تولید کند و ۹۲ تا ۹۸ درصد کلسیم و منیزیم موجود در آب را از بین ببرد.

تصفیه آب ثمین انواع جدیدترین دستگاه های تصفیه آب برای فروش و نصب را ارائه می کند .

سبد خرید