کاربرد سختی گیر مغناطیسی

سختی گیر مغناطیسی

 کاربرد سختی گیر مغناطیسی ،املاحی که اغلب باعث سنگینی آب و سختی آب می شوند .کلسیم و منیزیم می باشند .که به صورت کربنات بوده  اند . با تشکیل رسوب در درون تاسیسات و لوله های ساختمان بخصوص لوله های حرارتی کم کم مسیر جریان آب را محدود تر و مشکلاتی جدی را در تاسیسات به وجود می آورند.  عمده ترین آنها استهلاک بالا و هزینه انرژی زیاد است.برای برطرف شدن مشکلات سختی آب سختی گیر های زیادی در بازار رونمایی شدند. که سختی گیر مغناطیسی یکی از انهاست .در ادامه نوع کاربردو مورد مصرف ان را با ثمین بررسی میکنیم با ما همراه باشید. در اینجا در مورد دستگاه سختی گیر مغناطیسی صحبت می کنیم

سختی گیر مغناطیسی چیست

سختی گیر مغناطیسی سختی گیر نوعی فیلتر یا رسوب گیر با استفاده از روش مغناطیسی که از جدیدترین روش های بهبود کیفیت آب است می باشد . برای انواع کاربردها خانگی و صنعتی تولید می شود. دلیل استفاده از این سختی گیر ها سبک کردن آب وارد شده به مخزن می باشد، تا آب از هر گونه مواد خارجی و افزودنی خالص شود.سختی گیر ها از زمان های قدیم وجود داشتند .ولی سختی گیر های قدیمی به دلیل اینکه به آب رنگ و بویی غیر عادی می دادند خیلی کارایی نداشتند .ولی حسن سختی گیر های مغناطیسی این است که بدون هیچ گونه مواد شیمیایی تاثیر زیادی در حذف آلاینده ها دارند.

سختی گیر مغناطیسی

انواع سختی گیر

  • سختی گیر های رزینی
  • سختی گیر های کربن
  • سختی گیر اسمز معکوس
  • سختی گیر الکترونیکی
  • سختی گیر رزینی
  • آب شیرین کن ها

استفاده از هر یک از این روش ها برای سختی گیری آب معایبی دارد.  شاید صرف هزینه های سنگین و یا عدم توان تصفیه و سختی زدای آب در حجم زیاد از جمله آنها باشد . مثلا اسمز معکوس و کربن فعال از بهترین نوع فیلتر های و رسوب گیر ها هستند. که تنها حجم کم آب را به خوبی جواب می دهند. و اغلب در دستگاه تصفیه آب خانگی دیده می شوند.از این رو امروزه استفاده از سختی گیر جدیدی به نام سختی گیر مغناطیسی رو نمایی شده که بسیار کاربردی است .و به خوبی توانسته همه نیاز های مشتریان مختلف را جوابگو باشد.

انواع سختی گیر 

  • سختی گیر مغناطیسی الکترونیکی
  • سختی گیر مغناطیسی آب

نحوه عملکرد سختی گیر مغناطیسی

 کاربرد سختی گیر مغناطیسی با از بین بردن کریستال های کلسیم کار خود را انجام می دهند.در اصل دلیل به وجود آمدن رسوبات در سیستم و جداره لوله های تاسیساتی پیوند کلسیم آب با دی اکسید کربن آزاد شده می باشد. این رسوبات بر بدنه جداره داخلی لوله ها ، والو ها، کویل ها، بویلرها و شیرآلات مختلف می نشینند .و کار جریان آب و انتقال حرارت را مختل می کنند.با اتصال سختی گیر های مغناطیسی بر روی جداره بیرونی لوله ها و اتصالات در هنگام عبور آب با سرعت خطی مناسب از محدوده این سختی گیر ، بواسطه میدان مغناطیسی که این سختی گیر ها در این منطقه ایجاد کرده اند .

طبق اصول القاء الکترو مغناطیسی عملیات هسته زدایی و کریستالیزاسیون یون های Ca و HCo3 انجام می شود.در واقع با تاثیر القایی میدان الکترومغناطیسی سختی گیر های مغناطیسی کریستال های کلسیم کربنات تحت تاثیر قرار گرفته است. و از کلسیت به آراگونیت تغییر شکل می دهند و به توده ای بدون شکل از میکرو کریستال ها تبدیل می شوند و در آب شناور باقی می مانند.

این موضوع باعث می شود که کلسیم ها و آلاینده های دیگر ، تمایلی به تشکیل رسوب نداشته باشند. و به همراه جریان آب انتقال داده شود .و نهایتا به همراه آب تخلیه شوند.هر دو سختی گیر مغناطیسی الکترونیکی و سختی گیر مغناطیسی آب با خاصیت مغناطیسی کار رسوب زدایی را انجام می دهند. با این تفاوت که نوع اول نیاز به جریان الکترونیکی برای کارکرد دارد. ضمنا نصب سختی گیر مغناطیسی آب راحت تر و ارزان تر است.

مزایای سختی گیر مغناطیسی

  • هزینه راه اندازی مقرون به صرفه
  • تاسیسات ساده تر و بهره بردای راحت تر
  • امکان کارکرد بصورت اتوماتیک و دستی
  • و مهم تر از همه امکان راه اندازی آن در اندازه های بزرگ و کوچک و حجم زیاد آب

باید در نظر داشته باشید که تکنولوژی سختی گیرهای مغناطیسی همانگونه که آورده شد متعلق به سال های بسیار دور است .و در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا امروزه از این نوع سختی گیر استفاده می شود. در نتیجه اگر قرار بود تاثیری نداشته باشد در این کشور ها باید سال ها پیش از آن استفاده نمی کردند.اما نکته مهمی که وجود دارد تنوع این نوع سختی گیر ها در بازار می باشد.

متاسفانه نمونه های نا کار امد و تقلبی زیاد هستند. که عملا تنها شباهت به سختی گیر مغناطیسی دارند .و کارکرد مناسبی ندارند. یک رسوب زدای مغناطیسی باید بتواند میدان مغناطیسی موثر را ایجاد کند. و تنها کاربرد یک تکه آهن ربا در این نوع سختی گیر ها لزوم اثبات کیفیت آن نیست.اما نکته مهم تر نحوه استفاده و نصب سختی گیر مغناطیسی است. توصیه می شود همیشه از تکنسین های مجرب برای نصب سختی گیر بهره بگیرید.

برای نصب سختی گیر مغناطیسی ارزیابی و تعیین محل نصب اهمیت زیادی دارد. زیرا سرعت و جریان آب در طول موج مغناطیسی باید تعیین شده باشد تا تاثیر زیادی داشته باشد. ثمین آب با به کارگیری نیرو های دوره دیده کارآمد برای هر نوع فیلتر یا دستگاه تصفیه آب در اصفهان آبی بدون سختی و گوارا را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است. برای خرید هرگونه دستگاه تصفیه آب خانگی یا صنعتی یا خرید فیلتر تصفیه آب و ملزومات آن به صفحه اصلی ثمین آب سر بزنید.

سبد خرید