روش های تهیه آب یونیزه یا آب قلیایی

یونیزه کردن آب

آب یونیزه ،امروزه اب اشامیدنی نقش بسزایی را در سلامت حیات انسان ایفا میکند .ولی امروزه تشخیص اینکه کدام نوع اب از سطح کیفی ساختاری برای سلامت انسان مفید تر است قدری این موضوع را به چالش کشیده است. آبی که حاوی کمترین خاصیت اسیدی باشد ،به آن آب یونیزه گفته می شود. در این مقاله در مورد یونیزه کردن آب صحبت می کنیم .

آبی که با دارا بودن مواد طبیعی و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم و منیزیم  و در درصد اسیدی کمتری داشته باشد .و پرهاش آب به اندازه‌ ی کافی بالا باشد می توانیم بگوییم که این آب قلیایی است. در واقع  بهترین آب برای بدن، آبی است که، پرهاش ان در بین ۸ تا ۱۰ درصد قلیایی باشد.

یونیزاسیون آب مصرفی

روش های یونیزه کردن آب

معمولا برای تهیه آب قلیایی روش های زیادی وجود دارد که ،ما به برخی از متداول ترین انها اشاره می کنیم.

جوش شیرین برای قلیایی کردن آب

افزودن جوش شیرین یکی از محبوب ترین راه ها برای قلیایی کردن آب آشامیدنی است. نصف قاشق چای خوری از آن را به ۴ لیتر اب اضافه کرده .و مخلوط را کاملاً هم بزنید. یا تکان دهید. تا جوش شیرین کاملاً حل شود و آب یونیزه خود را برای نوشیدن آماده کنید.

البته توجه داشته باشید که جوش شیرین در صورت مصرف زیاد ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. همچنین جوش شیرین سرشار از سدیم است. و ممکن است که باعث ایجاد طعمی خاص در اب شود. که با مزاجتان خوش نیاید. همچنین ، اگر به سدیم حساس هستید ، ممکن است  این روش ارزش خطرات تحمیل شده در بدنتان را نداشته باشد.

فیلترهای سرامیکی و مغناطیسی برا دیونیزه کردن آب

غالبا برای یونیزه کردن از یک فیلتر سرامیکی می توان استفاده کرد. ممکن است که این نوع فیلتر به صورت مجزا و هم در مسیر آب خانه قرار داده شود. مواد تشکیل دهنده این نوع فیلتر ها از رس، سنگ و مواد معدنی است که با ایجاد یک حالت مغناطیسی در آب، پرهاش آن را تنظیم می کنند و یونیزه می شود.

فیلتر های مغناطیسی هم می تواند که یکی از دیگر روش های مناسب برای یونیزه کردن باشد و مکانیسم ان  با ایجاد میدان مغناطیسی باعث تأثیر در مولکول‌ های اسیدی و تبدیل آن ‌ها به آب یونیزه می‌ شوند. از این فیلتر ها در مسیر لوله ‌های آب استفاده می شود.

قطره  PH برای قلیایی کردن آب

اضافه کردن نوعی محلول قلیایی کنسانتره به لیوان آب خود باعث قلیایی شدن اب میگردد که . شما می توانید که این نوع کنسانتره را به صورت محلول و یا قرص که در بازار فروخته می‌شود را تهیه نمائید.

دستگاه تصفیه یونیزه ‌کننده‌ی آب

بهترین روش معمول در یونیزه کردن آب می باشد و شما می توانید که با استفاده از همان دستگاه تصفیه، آب معمولی تان را یونیزه کنید. در میان تمامی روش ها یونیزه کردن آب توسط دستگاه تصفیه آب بیشترین مزایا را دارد. بازسازی مولکول های آب توسط دستگاه های یونیزه کننده، موجب بوجود آمدن توانایی آبرسانی بیشتر و همچنین ایجاد خواص آنتی اکسیدانی درآب و مواد معدنی موجود در آب می گردد.

این دستگاه ها به منبع اصلی آب شما مانند شیر آشپزخانه متصل هستند.  بسته به مدلی که دارید می توانید سطح پرهاش مشخصی را که می خواهید به راحتی تنظیم کنید.ولی در برخی از یونیزرهای برقی از ولتاژهای کم برق برای تغییر بار الکتریکی مولکول های آب استفاده می کنند.

سبد خرید