دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس یا فرابنفش -کدام بهتر است؟

دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس

تصفیه آب اسمزمعکوس ،نوشیدن آب تمیز و عاری از آلودگی برای سلامتی اهمیت زیادی دارد. با توجه به آلودگی گسترده موجود در آب ، آب آشامیدنی شهری منبع قابل اعتمادی برای آشامیدن نیست. چندین مورد وجود داشته است .که مردم به دلیل نوشیدن آب آلوده بیمار شده اند. بنابراین ، بهترین کیفیت تصفیه آب در خانه برای هر خانوار امری ضروری است. با این حال ، در بازار انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد. که از سیستم های مختلف تصفیه آب استفاده می کنند. از این رو انتخاب فیلتر تصفیه آب مناسب برای خانه می تواند برای شما گیج کننده باشد. انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب می تواند در مناظق مختلف متفاوت باشد. برای کمک به شما در تصمیم گیری صحیح ، ما محبوب ترین سیستم های تصفیه آب اسمزمعکوس یعنی RO را با دستگاه تصفیه آب فرابنفش یا UV مقایسه کرده ایم.

دستگاه تصفیه آب (RO) چیست؟

اسمز معکوس یک دستگاه تصفیه آب است که مولکول های آب را از طریق یک غشا نیمه نفوذ پذیر عبور می دهد. در نتیجه ، فقط مولکول های آب می توانند به سمت دیگر غشا حرکت کنند . نمک های محلول و سایر ناخالصی ها اجازه عبور ندارند. از این رو ، آب تصفیه شده با فرآیند اسمزمعکوس یا RO عاری از باکتری های مضر و همچنین آلاینده های محلول است.

دستگاه تصفیه آب فرابنفش یا UV چیست؟

در دستگاه تصفیه آب با فیلتر ماورا بنفش ، از اشعه UV (ماورای بنفش) برای از بین بردن باکتری های مضر آب استفاده می شود. از این رو آب به طور کامل ضدعفونی می شود . از عوامل بیماری پاک می شود. دستگاه تصفیه آب ماورا بنفش برای سلامتی بسیار مفید است .زیرا تمام میکروب های مضر موجود در آب را از بین می برد. بدون اینکه بر طعم آن تأثیر بگذارد.

تفاوت بین این دو نوع دستگاه تصفیه آب

در حالی که هر دو دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس و UV باکتری های مضر موجود در آب را از بین می برند ، اما چندین فاکتور دیگر وجود دارد که شما باید قبل از تصمیم نهایی برای خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر داشته باشید.

  • در اینجا تفاوت های اساسی بین دو سیستم فیلتراسیون وجود دارد. فیلتر اشعه ماورا بنفش یا UV تمام عوامل بیماری زا موجود در آب را از بین می برد ، با این حال ، باکتری های مرده در آب معلق باقی می مانند. از طرف دیگر ، یک دستگاه تصفیه آب RO باکتری ها را از بین می برد و لاشه های مرده آنها را که در آب شناور هستند را نیز فیلتر می کند. از این رو ، آب تصفیه شده RO بهداشتی تر است.
  • دستگاه های تصفیه آب RO می توانند نمک های محلول و مواد شیمیایی را از آب خارج کنند. با این حال ، فیلترهای آب UV قادر به جدا کردن جامدات محلول از آب نیستند. بنابراین ، سیستم های RO در تصفیه آب لوله کشی موثرتر هستند زیرا باکتری تنها چیزی نیست که آب را آلوده می کند. فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی مضر موجود در آب می توانند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارند.

تفاوت های دیگر:

  • دستگاه های تصفیه آب اسمزمعکوس یا RO دارای فیلترهای پیش تصفیه است که به آن کمک می کند تا با آب کثیف و گل آلود کار کند. از طرف دیگر ، فیلترهای UV با آب گل آلود کار نمی کنند. برای از بین بردن موثر باکتری ها ، آب باید شفاف باشد. از این رو ، فیلترهای اشعه ماورا بنفش ممکن است گزینه مناسبی برای مناطقی که در آنها مقدار زیادی رسوب در آب وجود دارد نباشد.
  • دستگاه های تصفیه آب RO برای افزایش فشار آب به برق نیاز دارند. با این حال ، فیلترهای UV می توانند با فشار آب معمولی کار کنند.
  • یکی دیگر از جنبه های اصلی انتخاب دستگاه تصفیه آب هزینه آن است. امروزه قیمت دستگاه تصفیه آب قابل توجیه است. به این دلیل که ما را در برابر بیماری های ناشی از آب آلوده محافظت می کند . قیمت فیلتر تصفیه آب RO با تضمین این امر محافظتی قابل توجیه است. در کنار آن ، یک دستگاه تصفیه آب UV باعث صرفه جویی در برخی از جنبه های مهم دیگر مانند زمان می شود (دستگاه های تصفیه UV سریعتر از فیلترهای RO هستند) و تغییری در رنگ و طعم طبیعی آب ایجاد نمی کند.

فناوری جدید تصفیه آب

وقتی همه در مورد بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی – RO در مقابل UV بحث می کنند؟ یک فناوری تصفیه دیگر نیز وجود دارد که به تازگی به ثبت رسیده است. جریان ممبران اسمزمعکوس که باعث افزایش میزان بازیابی آب تصفیه شده می شود. این بدان معنی است که در مقایسه با فیلترهای آب معمولی RO ، آب کمتری هدر می رود.

فناوری جدید فناوری ممبران با شارژ نقره (SCMT) سطح تصفیه ثانویه ای را ایجاد می کند که از هرگونه آلودگی احتمالی جلوگیری می کند. بنابراین ، هنگامی که آب از طریق مراحل مختلف فیلترها تصفیه شد ، مرحله دیگر و احتمالا آخرین مرحله SCMT است. ثابت شده است که SCMT + RO تصفیه آب بهتری نسبت به RO و UV فراهم می کند.

با این حال ، وقتی RO و تصفیه آب UV را مقایسه می کنیم ، آشکار است که دستگاه تصفیه آبRO نسبت به سیستم UV  برای تصفیه آب موثرتر است. دستگاه های تصفیه آب با اشعه ماورا  بنفش فقط آب را ضدعفونی می کنند که شما را در برابر بیماری های ناشی از آب آلوده محافظت می کند. با این وجود ، نمی تواند نمک های مضر محلول در آب و فلزات سنگین را از بین ببرد. به همین دلیل سیستم های تصفیه آب RO از قابلیت اطمینان و کارایی بیشتری برخوردار هستند. اگرچه ، امروز یک شرط بسیار مطمئن  ، انتخاب دستگاه تصفیه آب UV یا RO با SCMT (فناوری ممبران نقره ای) است.

شرکت تصفیه آب ثمین آماده راهنمایی شما عزیزان برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب میباشد.

سبد خرید