بیماری های مزمن در کودکان و بهترین راه کاهش آن

بیماری های مزمن در کودکان

بیماری های مزمن ،در حالی که کودکان مبتلا به بیماری های مزمن مبتلا هستند. مانند بیماران بیماری های قلبی ، دیابت ، آسم و صرع نیستند ولی نیازهای این کودکان به همان اندازه نیاز به توجه و درمان دارد. در این مقاله در مورد راه های کاهش بیماری های کودکان صحبت می کنیم.


بر اساس امار سازمان بهداشت جهانی اکثر مرگ و میر ها به دلیل بیماری های غیرواگیر (NCD) هستند. که بیش از ۸۰ درصد آنها در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​اتفاق می افتد.

اگرچه “فقط” چهار درصد مرگ و میر در افراد زیر ۳۰ سال اتفاق می افتد . اما بیشتر مرگ در بزرگسالان به شرایط یا رفتارهای کودکی یا نوجوانی مرتبط است . مانند سیگار کشیدن ، عدم ورزش یا تغذیه نامناسب.

بیماری مزمن

در همین حال ، بیماری های مزمنی وجود دارد .که در کودکی رخ می دهد . بر رفاه و زندگی کودکان تأثیر می گذارد. بیماری هایی مانند بیماری روماتیسمی قلب . بیماری مادرزادی قلب ، دیابت نوع ۱ ، آسم. سرطان های خاص مانند سرطان خون و لنفوم.

اصطلاح “بیماری های غیرواگیر” کمی گمراه کننده است .زیرا نشان می دهد که منشا عفونی ندارند. این ممکن است در مورد بسیاری از بیماریهایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم درست باشد ، اما در مورد همه این موارد صدق نمی کند.غالباً صرف نظر از منشأ بیماری های بیشتر  مدت آنها مورد بحث است.
در کشورهای در حال توسعه ، چالش بزرگ با بیماری های مزمن این است که ما در زمینه هایی تحقیق و بررسی می کنیم که سیستم های بهداشتی اغلب برای مقابله با آنها مجهز نیستند. به خصوص در اطفال ، اغلب سیستم های بهداشتی به دلیل وجود بیماری های حاد مانند مالاریا ، عفونت های تنفسی یا اسهال زمان و انرژی کافی برای بررسی بیماری های مزمن باقی نمی ماند . در چنین شرایطی اغلب هیچ روشی برای پاسخگویی به کودکان مبتلا به بیماری های مزمن وجود ندارد. 

بهترین راه کاهش بیماری در کودکان

منشا بسیاری از بیماری های مزمن ناشی از رفتارهای اصلی خطرناک است . با این حال با انتخاب سالم می توانید در کودکی و بزرگسالی احتمال ابتلا به بیماری مزمن را کاهش داده  و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

ترک سیگار

ترک سیگار میتواند موجب ابتلا به خطر مشکلات جدی بهداشتی ، مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت نوع ۲ و بیماری های ریوی و همچنین مرگ زودرس را به شدت کاهش دهد.

تغذیه سالم

تغذیه سالم به پیشگیری ، تأخیر و مدیریت بیماری های قلبی ، دیابت نوع ۲ و سایر بیماری های مزمن کمک می کند. رژیم متعادل میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب در هر سنی مهم است. اگر اضافه وزن دارید ، از دست دادن حتی ۵ تا ۷ درصد از وزن بدن می تواند به جلوگیری یا به تأخیر انداختن دیابت نوع ۲ کمک کند.

رژیم غذایی مناسب برای بیماری مزمن

خواب کافی

کمبود خواب با ایجاد و مدیریت ضعیف دیابت ، بیماری های قلبی ، چاقی و افسردگی ارتباط دارد. بزرگسالان باید حداقل ۷ ساعت روزانه بخوابند.

در مدرسه،محل کار و جامعه انتخاب سالم داشته باشید. با قرار دادن رفتارهای سالم در بخشی از زندگی روزمره ، می توانید از شرایطی مانند فشار خون بالا یا چاقی جلوگیری کنید . که خطر ابتلا به شایع ترین و جدی ترین بیماری های مزمن را افزایش می دهد.

سایت تصفیه آب ثمین را با خواندن مقاله های متنوعی دنبال کنید .

سبد خرید