بهترین مارک فیلتر تصفیه آب خانگی

بهترین فیلتر تصفیه آب

فیلترآب ،آب برای زندگی همه افراد ضروری است. ما از آب برای آشامیدن ، آبیاری باغ ها ، شستشوی لباس و ظروف ، پخت و پز غذا و رعایت بهداشت شخصی استفاده می کنیم. آگاهی از محتوای آبی که می نوشیم اهمیت زیادی دارد. علی رغم آنچه ممکن است فکر کنید ، همه آب ها خالص و تمیز نیستند. آب اغلب حاوی مواد شیمیایی و سمی مضر است .که ممکن است شهرها و دولت های محلی از تشخیص آنها غافل شوند. به همین دلیل   فیلتر آب برای مصرف بی خطر آب آشامیدنی نه تنها برای سلامتی خود، بلکه برای خانواده بسیار ضروری است. امروزه فیلترهای زیادی در بازار وجود دارد .اما برخی از آنها برای استفاده در خانه بهتر هستند.

فیلتر آب پارچ شکل

فیلتر آب به صورت پارچ راهی عالی برای در امان ماندن خانواده از سموم و مواد شیمیایی خطرناکی است. که به طور بالقوه می توانند آب آشامیدنی شما را آلوده کرده.  باعث آسیب رساندن به سلامتی خانواده شما شوند. فایده فیلترهای آب به حالت پارچ این است که قیمت آن ها به طور معمول کمتر از فیلترهای آبی است .که برای نصب نیاز دارید . علاوه بر این ، فیلترهای آب پارچ شکل قابل حمل و استفاده از آنها آسان است .و برای از بین بردن مقدار زیادی کلر موجود در آب لوله کشی به کار می روند.

بهترین پارچ تصفیه آب

پارچ تصفیه آب از ذرات ریز کربن برای تصفیه آب استفاده می کند. که باعث بهبود طعم و مزه آب می شود . اما فیلترهای تصفیه آب به شکل پارچ تمام مواد شیمیایی سمی یا مواد معدنی با عناصر سمی مانند سرب ، آرسنیک و جیوه را که به طور بالقوه در آب یافت می شوند را از بین نمی برد . حتی کاهش نمی دهد . در مناطقی که این مواد شیمیایی در آب وجود دارند ، تصفیه آب دیگری مانند اسمز معکوس ، تقطیر یا فیلتر تصفیه آب کربن بلاک مناسب تر است.

حتما بخوانید : پارچ تصفیه آب آسانترین روش برای تصفیه آب

اسمز معکوس برای تصفیه آب

فیلترهای اسمز معکوس ، در مقایسه با فیلتر آب پارچ شکل ، در خانه شما نصب می شوند . وسیله ای نیستند که بتوانید در آن را حمل کنید. فیلترهای اسمز معکوس حاوی غشایی با سوراخ های بسیار ریز هستند. این سوراخ ها از انتقال مواد شیمیایی و آلاینده های سمی موجود در آب به سیستم آب خانه شما جلوگیری می کند. فیلترهای اسمز معکوس به جای اینکه مستقیماً روی شیر ظرفشویی متصل شوند . در زیر سینک ظرفشویی شما قرار می گیرند.

فیلترهای اسمز معکوس ممکن است از آب آشامیدنی مواد مغذی بیشتری را حذف کنند. که در هنگام استفاده از آب برای پخت و پز یا نوشیدنی به آن نیاز دارید. وجود مواد معدنی مانند آهن و منگنز در آب برای سلامت ، رشد و نمو فرد بسیار مهم هستند. با این وجود ، این مورد می تواند هنگام اطمینان از ایمن بودن آب آشامیدنی باعث نگرانی جزئی شود.

تقطیر آب

تقطیر آب یک روش عالی برای از بین بردن مواد شیمیایی مضر و سموم موجود در آب است. دستگاه های تقطیر آب در دمای بسیار بالا آب آشامیدنی را به بخار تبدیل می کند . که منجر به آزاد شدن بخار از دستگاه تقطیر می شود. بخار از قسمت گرم دستگاه تقطیر خارج می شود . مواد شیمیایی را که دارای نقطه جوش کمتر از آب هستند یا برای حمل بخار آب به هوا بسیار سنگین هستند ، در دستگاه باقی می ماند. گرما علاوه بر جدا کردن آب از مواد شیمیایی مضر ، عوامل بیماری زای خطرناکی را که ممکن است آب مصرفی را برای نوشیدن ناامن کند را نیز از بین می برد. این عوامل بیماری زا ممکن است شامل باکتری ها ، ویروس ها و برخی از میکروارگانیسم ها باشد.

روش تصفیه آب با تقطیر

نحوه استفاده از دستگاه تقطیر آب

اگر ترجیح می دهید از دستگاه تقطیر آب برای خانه و خانواده خود استفاده کنید . به خاطر داشته باشید که دستگاه تقطیر آب روشی موثر برای تصفیه آب آشامیدنی در منزل است. با این حال ، دستگاه های تقطیر تنها بخشی از عوامل بیماری زا را از بین می برند. آنها ممکن است برخی از میکروارگانیسم های سخت تر را از بین نبرند .یا حتی ممکن است مواد شیمیایی سبک تر با نقطه جوش پایین تر از آب را حذف نکند. در این مورد یک روش فیلتراسیون اضافی که در کنار تقطیر استفاده می شود ، می تواند آب آشامیدنی با درصد خلوص بالاتری را به خانواده شما هدیه دهد.

فیلترهای کربن بلاک

فیلترهای کربن بلاک یا در یک دستگاه تصفیه آب مستقل یا در دستگاه های فیلتراسیون خطی نصب می شوند. همانطور که از نام آنها پیداست ، فیلترهای کربن بلاک از یک بلوک جامد از کربن فعال هستند .می تواند طعم و مزه های عجیب ، آلودگی ها و بوهایی که ممکن است از منبع تامین آب آشامیدنی به وجود آید را از بین ببرد. بلوک کربن فعال جامد یک فیلتر آب با حفره هایی است که حدود یک میکرون است . عبور از آنها برای اکثر مواد شیمیایی مضر و عوامل بیماری زا دشوار است. فیلتر آب کربن بلاک نسبت به سایر دستگاه های تصفیه آب قیمت کمتری دارند زیرا اغلب کوچک هستند و از مواد بسیار مقاوم و قابل دستیابی ساخته شده اند.

بهترین فیلتر آب برای شما و خانواده شما

به طور کلی ، انتخاب فیلتر مناسب برای خانواده شما به اولویت شخصی و نحوه استفاده خانواده از آب بستگی دارد. اگرچه فیلترهای تصفیه آب پارچ شکل معمول و ارزان هستند ، اما برای تصفیه مقادیر کمتری از آب مناسب ترند. از طرف دیگر ، اسمز معکوس و دستگاه های تقطیر کننده آب در از بین بردن اکثر عوامل بیماری زا که می توانند باعث آسیب شوند بسیار کارآمد هستند. هنگامی که با هم استفاده می شوند ، می توانند سطحی از تصفیه آب را فراهم کنند که تعداد کمی از دستگاه های تصفیه آب به تنهایی می توانند با آن ها مطابقت داشته باشند. سرانجام ، فیلترهای کربن بلاک هنگام نصب در خانه ارزان و کارآمد هستند و عملکرد بسیار خوبی در فیلتر کردن آلاینده های مضر دارند. برای سفارش فیلتر های تصفیه آب می توانید با کارشناسان ثمین آب  در ارتباط باشید و از گارانتی و مزایای دستگاههای آن بهره مند شوید.

سبد خرید