آیا آشامیدن آب مقطر ضرر دارد ؟

نوشیدن آب مقطر

آشامیدن آب مقطر،آب مقطر به دلیل خلوص بالا ، انتخاب آزمایشگاه ها و داروخانه ها است. دستگاه تقطیر آب ۹۹.۹٪ مواد معدنی محلول ، باکتریها و مواد شیمیایی را از آب خارج می کند. با وجود کیفیت بالای آن ،تعیین قابل اطمینان بودن نوشیدن آب مقطر آن آسان نیست. اثرات آشامیدن آب مقطر همچنان موضوعی تحت تحقیق و بحث و بررسی است. مواد معدنی ضروری مانند کلسیم ، منیزیم و سدیم همراه با آلاینده های مضر از آب مقطر حذف می شود و باعث می شود برخی نگران خطرناک بودن آن باشند.

برای درک مزایا و معایب آشامیدن آب مقطر ، لازم است نقش آب در بدن ، منابع مواد معدنی ضروری و چگونگی استفاده بدن از مواد معدنی در نظر گرفته شود. ما متخصص تصفیه آب هستیم .نه دانشمند یا متخصص پزشکی ، بنابراین در مورد استدلال های رایج و حقایق علمی تحقیق کرده ایم. تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا آب مقطر بهترین انتخاب برای سلامتی شما است یا خیر.

حتما بخوانید : آب تصفیه شده , مقطر یا آب لوله کشی ؛ تفاوت آنها در چیست ؟ 

آیا آشامیدن آب مقطر ایمن است ؟

بله ، آشامیدن آب مقطر بی خطر است. تقطیر ، آب را در یک فرآیند طبیعی ، مشابه چرخه هیدرولوژیک زمین ، تصفیه می کند. هیچ ماده شیمیایی یا ضد عفونی کننده دیگری در آب وجود ندارد. که بتواند به شما آسیب برساند. . با این حال ، ممکن است طعم آن را دوست نداشته باشید .زیرا نسبت به آب شیر و بطری طعم خوبی ندارد و بی مزه است.

آیا آشامیدن آب مقطر ایمن است ؟

یک دستگاه تقطیر آب در حذف مواد از آب بسیار خوب عمل می کند که تقریبا همه چیز ، از جمله مواد معدنی محلول ، از بین می برد. برخی از این مواد معدنی ضروری یا الکترولیت ها توسط بدن برای انتقال سیگنال ها بین سلول ها استفاده می شوند. بدن ما الکترولیتها را از طریق غذا بدست می آورد. آب فقط مقادیر کمی از مواد معدنی را شامل می شود ، اما آیا برای تأثیر قابل توجه کافی است؟ این به سلامتی ، تغذیه و سطح فعالیت بدنی شما بستگی دارد.

استدلال های رایج در مورد آشامیدن آب مقطر شامل :

  1. نوشیدن آب مقطر با حذف مواد مغذی ضروری بدن باعث ایجاد مشکلات سلامتی و کم آبی بدن می شود .
  2. نوشیدن آب مقطر هرگز ایده بدی نیست زیرا بدن نمی تواند مواد معدنی محلول را از آب به داخل بافت های بدن منتقل کند.
  3. آشامیدن آب مقطر می تواند مفید باشد ، اما ممکن است بهترین انتخاب برای همه نباشد ، به خصوص اگر مواد معدنی از منبع دیگری تأمین نشوند

بدن انسان از ۶۰% آب تشکیل شده است ، بنابراین مهم است که مطمئن شوید آب سالم و مفید است. ما می خواهیم اطلاعات مورد نیاز را برای تعیین اینکه آیا شما باید آب مقطر را انتخاب کنید یا گزینه دیگری را در اختیار شما قرار دهیم.

آشامیدن آب مقطر

عوارض جانبی آب مقطر: موافقان و مخالفان

جدا از طعم بیمزه ، آب مقطر مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم را که از آب لوله کشی دریافت می کنید ، در اختیار شما قرار نمی دهد.

از آنجا که آب مقطر مواد معدنی خاص خود را ندارد ، بنابراین تمایل دارد آنها را از هر جایی که با آن در تماس است برای حفظ تعادل خود بیرون بکشد. بنابراین هنگامی که آب مقطر می نوشید ، ممکن است مقدار کمی مواد معدنی از بدن ، از جمله دندان ها ، از دست بدهید.

از آنجا که شما بیشتر مواد معدنی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید ، آشامیدن آب مقطر نباید شما را با کمبود مواد معدنی مواجه کند. هنوز هم ، اگر می خواهید آب مقطر بنوشید ، بهتر است مطمئن شوید که وعده های روزانه شما شامل میوه و سبزیجات است.

طرفداران

بسته به محل زندگی شما ، آب مقطر می تواند برای شما بهتر از آب شیر باشد. اگر آب شهر شما به مواد شیمیایی مضر یا سموم دفع آفات آلوده باشد ، نوشیدن مقطر مشکلی ندارد.

مخالفان

ذخیره آب مقطر بیشتر می تواند یک مشکل باشد. آب مقطر می تواند از هر ماده ای که لمس کند مواد معدنی را جذب کند. این بدان معنی است که می تواند مقدار کمی پلاستیک یا هر ماده ای را از ظرفی که در آن نگه داشته است ، جذب کند.

عوارض آب مقطر

آب مقطر یا آب تصفیه شده

آب مقطر نوعی آب تصفیه شده است که هم آلودگی ها و هم مواد معدنی را حذف کرده است. آب تصفیه مواد شیمیایی و آلاینده ها را حذف کرده است ، اما ممکن است هنوز حاوی مواد معدنی باشد.

آب تصفیه شده از طریق یکی از این فرایندها فیلتر می شود:

اسمز معکوس

آب را از طریق غشای نیمه تراوا یا فیلتر تصفیه آب ممبران می کند. این ماده باعث عبور مایعات می شود ، اما نمک و ناخالصی ها را از بین می برد.

تقطیر

آب را می جوشاند و سپس بخار را مجدداً به مایع تبدیل می کند تا آلودگی ها و مواد معدنی را از بین ببرد.

دیونیزاسیون

نمک و سایر یونهای معدنی ( مولکول ها ) را از آب خارج می کند.

مصارف معمول برای آب مقطر

از آنجا که آب مقطر از مواد معدنی محروم شده است ، این ماده غالبا در اتومبیل ها و لوازم خانگی استفاده می شود. در اینجا چند استفاده مشترک وجود دارد:

  • اتو بخار
  • آکواریوم (مکمل های معدنی باید به غذای ماهی اضافه شود)
  • آب دادن به گل ها
  • سیستم های خنک کننده اتومبیل
  • آزمایشات آزمایشگاهی
  • برخی از تجهیزات پزشکی ، مانند دستگاه های فشار هوای مثبت مداوم (CPAP) برای آپنه خواب

آب مقطر به طور چشمگیری سلامت شما را بهبود نمی بخشد ، اما احتمالاً به آن صدمه ای نخواهد زد. اگر از طعم آن بیزارید و مواد معدنی کافی از یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید ، نوشیدن مقطر مناسب است.

همچنین می توانید از آب مقطر در اطراف خانه استفاده کنید. برای جلوگیری از تجمع مواد معدنی ، آن را در اتو یا سیستم خنک کننده اتومبیل خود بریزید. یا ، از آن برای آبیاری گیاهان یا پر کردن آکواریوم خود استفاده کنید.

سبد خرید